Announcement

Collapse
No announcement yet.

golf 4 stationwagon.org batt og optima.eller kunn optima?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • golf 4 stationwagon.org batt og optima.eller kunn optima?

    hei.

    har gått til inkjøp av en golf 4 stasjonsvogn som eg tenkte å
    rigge litt anlegg i

    det jeg lurte på er...
    har ett optima rødtopp batteri liggendes.
    og har hørt en del rykter om att om jeg har forkjellige batterier så vill det ene ha en tendens til å koke. stemmer dette ?


    i så fall.
    va er mest gunstig å ha ?
    bare det orginale batteriet ?
    skifte ut det orginale batteriet med rødtopp batteriet ?
    eller ha det orginale batteriet og paralellkoble rødtoppen med det fremme og ha rødtoppen bak ?


    så lurte jeg også på om noen har strukket strømkabel i denne bilen før ?
    har en killer 52 mm" kabel som jeg skal presse inn.
    er det noen kanaler elrs ?


    takker meget for svar på forrhond
    mvh stian..

  • #2
    Originally posted by carwasher View Post
    hei.

    har gått til inkjøp av en golf 4 stasjonsvogn som eg tenkte å
    rigge litt anlegg i

    det jeg lurte på er...
    har ett optima rødtopp batteri liggendes.
    og har hørt en del rykter om att om jeg har forkjellige batterier så vill det ene ha en tendens til å koke. stemmer dette ?


    i så fall.
    va er mest gunstig å ha ?
    bare det orginale batteriet ?
    skifte ut det orginale batteriet med rødtopp batteriet ?
    eller ha det orginale batteriet og paralellkoble rødtoppen med det fremme og ha rødtoppen bak ?


    så lurte jeg også på om noen har strukket strømkabel i denne bilen før ?
    har en killer 52 mm" kabel som jeg skal presse inn.
    er det noen kanaler elrs ?


    takker meget for svar på forrhond
    mvh stian..
    Skal du ha et anlegg som trekker STRØM, så lønner det seg å ha 2 batterier ja, minst!! Men skal du kjøre f.eks SQ så trenger du ikke så forferdelig med strøm, alt spørs på hvilke amper du skal ha og subber. Selv bruker jeg en Genesis Five Channel og bruker orgbatteriet, og det fungerer fint det (enda). Skal inn med en Stereo 60 nå, så vi får se om det holder enn så lenge
    VW/Audi ende-tusi-ast!

    Comment


    • #3
      Originally posted by Tommen View Post
      Skal du ha et anlegg som trekker STRØM, så lønner det seg å ha 2 batterier ja, minst!! Men skal du kjøre f.eks SQ så trenger du ikke så forferdelig med strøm, alt spørs på hvilke amper du skal ha og subber. Selv bruker jeg en Genesis Five Channel og bruker orgbatteriet, og det fungerer fint det (enda). Skal inn med en Stereo 60 nå, så vi får se om det holder enn så lenge

      hmmmm planen er vell igrunn å stille i en eller anna slags roocky serie i db drag
      (under 10.000 kr) samtidig som jeg vill ha litt sq i tilegg

      kjører kunn på en rochford forsterker på 650 wrms/1950 w max.


      men vill det være noe prob. å koble på optima batteriet MED orginalbatteriet og på ? eller vill ett av di sansynligvis koke ?

      Comment


      • #4
        jeg har hatt noe anlegg med rimelig høyt strømtrekk i golfen å alt har gått på ett vanlig syrebateri.

        så jeg ville nok bare ha bytta ut det orginale til den bruken du sier du skal ha.
        men rødtopp er vel mer ett startbatteri enn ett batteri beregnet for kjappe utladninger etter hva jeg mener å huske, men dette er det sikkert noen som kan fylle ut bedre enn meg
        VW Golf IV GTI : Pioneer ODR - Audison - TangBand - Scan-Speak - Hertz - Connection -

        Comment


        • #5
          leste noe om at rød toppen ikke var såå glad i og bli lada ut mange ganger. (var det hifonic som hadde erfart det tro?) ville nok gått for gul topp til ditt bruk..(db drag) om optima er eneste alternativet.. ellers har du jo oddesy, north star og kinetik...
          Last edited by LLH; 29-06-2007, 02:32.
          sound.vision.soul

          Type R

          Comment


          • #6
            hmmm. jeg HAR ett rødtop batteri.
            som jeg har hatt i en mazda før.
            aldri klart å lade det ut...

            MEN :P ingen som kan si meg om det er mere gunstig med det batteriet enn orginal batteriet ? :P

            Comment


            • #7
              Originally posted by carwasher View Post

              MEN :P ingen som kan si meg om det er mere gunstig med det batteriet enn orginal batteriet ? :P
              Ja, Optima er bedre enn det orginale!
              Alpine
              Audison
              Hertz
              Soundstream

              Comment


              • #8
                ok takk takk

                Comment

                Working...
                X