Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mtx thunder X1000D VS Rockford Fosgate P3D212

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mtx thunder X1000D VS Rockford Fosgate P3D212

    heisann

    Noen her på forumet som har kombinert denne forsterkeren med Rockford fosgate punch P3D212? Eller har noen formening om denne forsterkern i det hele tatt er noe bra.?
    Kjøpte nylig 2stk p3 12" elementer og mtx forsterker som jeg har planer om å få satt inn i bilen. Men spørmålet er om mtx forsterkern faktisk er krafig nok til å dra begge elementene fullt ut?
    Kondensator, er det no stort behov å ha? såfall hvor mange farad. Er ganske fersk innen bilstereo så hadde vært ålreit med no innspill fra noen entusiaster eller noen som har litt peiling.

    Lurer også på om Båndpass kasse er ideelt på disse elementene. Skal inn i en Audi 80 Sedan.
    Så fikk høre at Båndpass var mest aktuelt med tanke på lyden. Noen som vet?

    Mtx X1000D:
    RMS(4 ohm)
    1x700W
    RMS (2 ohm)
    1x1000W

    Rockford fosgate P3D212
    2*2 ohm
    500w Rms
    1000w Peak power

    Link til utstyret : www.Strommen-bilradio.no



    beklager hvis det er feilpostet , men fant ingen andre ideele plasser å poste :P

    På forhånd takk

    Mvh Skagers90

  • #2
    hvorfor spør du når du allerede har kjøpt? den klarer nok å drive begge subbene ja.

    Comment


    • #3
      Forsterkeren er ikke kommet ennå derfor lurer jeg. Så om forsterkern er crap så sender jeg den bare i retur om du forstår?

      Comment


      • #4
        Mtx X1000D drar godt!

        Dro to slike og det låt knall
        Pioneer & JL Audio

        Comment


        • #5
          takk for svar la merke til at elementene dine var i 2*4ohm .. og forsterkern gir 700w i 4 ohm og fortsatt dro den 2 stk bra. men i teorien skal den da dra mine bedre ettersom jeg skal kjøre deti 2ohm

          Noen som vet hvilken kasse som egner seg??

          Comment


          • #6
            Anbefalt kassevolum - lukket 28,3 liter
            Anbefalt kassevolum - bassrefleks 50,7 liter
            Bassrefleksrør 4" - 25,4 cm langt

            Comment


            • #7
              Originally posted by halseth View Post
              Anbefalt kassevolum - lukket 28,3 liter
              Anbefalt kassevolum - bassrefleks 50,7 liter
              Bassrefleksrør 4" - 25,4 cm langt
              takk for svar.

              Men ettersom kassa skal inn i en Audi 80 sedan så bør det vell være båndpass kasse ? noen som vet?

              Comment


              • #8
                X1000d

                Bare husk GOD jording til MTXen ellers blir den veldig sur Hadde en kunde som ikke var fornøyd me den, men så oppgraderte han jordingen og så spilte den som F... Det følger også med målesertifikat fra en uavhengig bedrift som bevis på at den yter det den er oppgitt til ( litt over ) .
                Stefan A. Martinsen, Fauske/Nordland
                Hyundai Coupe 2000 med
                Alpine 9887, MTX T5512 + MTX TXC 4.1
                Macrom M1A 1000D, MTX TH904

                Comment


                • #9
                  godt å høre at jeg hvertfall har gjort ett godt kjøp da Men den beste jording'a får man vel om man trekker kabel fra batteriet istedet for å jorde rett i karosseriet ? Sikkert tungvint men man får vell den beste jordinga da?

                  Comment


                  • #10
                    jeg TROR ( ja, bare tror ) dette vil gi den mest "nøyaktige" jordingen ja.. Er vel ett større tap for strømmen å gå igjenom karosseriet en å gå igjenom en kabel?

                    Høres logisk ut i mine ører, men jeg sier ingenting sikkert er vel noen "eksperter" som svarer her snart tenker jeg ; D

                    Comment


                    • #11
                      Spørs litt hva slags bil du har også, men batteriet er jo jorda i karosseriet uansett

                      Er forøverig veldig fornøyd med min x1000d
                      1989 Volvo 740 GL

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by ThKarlsen View Post
                        jeg TROR ( ja, bare tror ) dette vil gi den mest "nøyaktige" jordingen ja.. Er vel ett større tap for strømmen å gå igjenom karosseriet en å gå igjenom en kabel?

                        Høres logisk ut i mine ører, men jeg sier ingenting sikkert er vel noen "eksperter" som svarer her snart tenker jeg ; D
                        ;P regner med det stemmer , ulempen er at det blir to feite kabler som skal strekkes fram til batteriet da .. Men tror nesten jeg bare skal prøve meg fram å se hvordan det blir . blir jo my ledninger å styr ettersom jeg skal bruke 2 forsterkere.

                        Men ingen som vet no om båndpasskasse?

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by daruu View Post
                          Spørs litt hva slags bil du har også, men batteriet er jo jorda i karosseriet uansett

                          Er forøverig veldig fornøyd med min x1000d
                          Audi 80 sedan... jaja , men får bare se hvordan det blir . Ute etter bra lyd med mye trøkk. Og usvidde komponenter :P

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Skagers90 View Post
                            ;P regner med det stemmer , ulempen er at det blir to feite kabler som skal strekkes fram til batteriet da .. Men tror nesten jeg bare skal prøve meg fram å se hvordan det blir . blir jo my ledninger å styr ettersom jeg skal bruke 2 forsterkere.

                            Men ingen som vet no om båndpasskasse?
                            Om det er en eller to kabler er et fett da..
                            Pioneer & JL Audio

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Jussy View Post
                              Om det er en eller to kabler er et fett da..
                              om jeg velger å ta jording rett på batteriet så blir det 4 feite kabler som må trekkes , så blir vell ikke igrunn ett fett?

                              Comment

                              Working...
                              X