Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dynabel DY9815 subwoofer 15"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dynabel DY9815 subwoofer 15"

    Hei!

    Tenkte jeg skulle dele dette med dere.

    For noen måneder siden kjøpte jeg en DY9815 fordi jeg fikk det billig (nytt såklart) og jeg ønsket å prøve det. Specsene var jo gode i forhold til pris osv.

    Jeg monterte det i en 15" kasse fra Digital Designs på 155 liter, og spilte det inn i stuen før testing. La merke til at selv før innspillingen var ferdig, spilte det veldig rent og klart. Utrolig presis lyd. Etter mange timer med spilling og etterhvert som spider, oppheng og membran fikk "slitt" seg til testet jeg det skikkelig. Spilte helt utrolig høyt. Og da mener jeg virkelig høyt, spesielt med tanke på at det ikke var "skreddersydd" kasse, dog så var den jo stor og beregnet for DD subber.

    I tillegg spilte den skikkelig fint. Utrolig presist og masse kontroll selv ved høye volum. Testet det på 7000 Watt RMS forsterker. Brukte sikkert ikke mer enn 1000 Watt såklart, men med den forsterkeren var det en helt utrolig kontroll på elementet. Slo lett igjen myten om at store elementer er treigere enn små

    Anbefales på det sterkeste! Selges av blandt annet elutstyr.no og dynabel.no

    (har lagt ut et for salg, men skriver ikke denne anbefalingen av den grunn. Elementet er allerede reservert. Skriver fordi jeg anbefaler dette elementet fremfor mye annet av 15" til den prisen )
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

  • #2
    Har prøvd dette elementet selv men med andre resultater... var ikke noe problem å få det til å spille høyt, men det var ikke presist i forhold til musikken.. å der har nok kassa noe å si, for den jeg brukte var en 80 liters porta kasse som Dynabel anbefalte...

    det med at mindre elementer slår raskere enn større er jo bullshit da tilfører du den effekten elementet krever så slår det også i den hastigheten det skal

    har en 18" Kicker Solo X i bilen nå, å det er det første elementet jeg virkelig er fornøyd med når det gjeller det med å holde følge på slagene
    MVH, Øivind Sandvik
    sigpic
    www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
    www.sandviksbassogbongel.com

    Comment


    • #3
      Kasse har nok mye å si ja.

      ang. den dumme myten, har jeg aldri skjønt den. Hvordan kan et 8" element slå kjappere enn 15", så lenge det får nok effekt? Jo mer strøm tilført jo mer newton oppnår man og da vil det jo slå like kjapt!

      Har egentlig aldri trodd på den, men tanken har jo slått meg når så mange ofte snakket om det.

      Har det vært noen skikkelige argumenter som støtter denne myten? Altså noen vitenskapelige?
      Tidligere importør for Digital Designs,
      overtatt av www.dynaBel.no.

      Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

      Comment


      • #4
        http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=3036 Her avkrefter ihvertfall Dag Johansen den myten.

        EDIT: Det var visst epifant som gjorde det.

        Originally posted by epifant View Post
        Jeg snublet nettopp over en veldig vanlig diskusjon på et annet forum; "trege" og "kjappe" basselementer, med den like vanlige påstanden om at små elementer er kjappere enn store.

        La oss ta et eksempel:

        -En Seas L26RFX/P (10-tommer) har en Sd på 330 cm2 og Mms på 53 gram.
        -En Seas L18RNX/P (6-tommer) har en Sd på 126 cm2 og Mms på 13.6 gram.

        Om vi omsetter det til et praktisk eksempel vil det tilsvare omtrent det samme som at du og en kompis skal løpe om kapp med hver deres ryggsekk. Du er 10-tommeren, og din ryggsekk veier 53 kilo, men du skal bare ned til postkassa og tilbake. Ryggsekken til kompisen din, som er 6-tommeren, veier derimot 13,6 kilo, men han må løpe helt ned til hovedveien og tilbake for å utføre samme mengden arbeid. Hvem er kjappest...?

        Det spiller uansett svært liten rolle hvem som er kjappest, dersom oppgaven kun består av å løpe den bestemte distansen to ganger i timen. 50 hz er og vil alltid være 50 hz, og så lenge magnetsystemet klarer å dytte membranen inn og ut 50 ganger per sekund vil det gjøre jobben sin. Hverken mer eller mindre
        Last edited by Tobbelobb; 12-03-2009, 21:23.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Digital Designs Norge View Post
          Hei!

          Tenkte jeg skulle dele dette med dere.

          For noen måneder siden kjøpte jeg en DY9815 fordi jeg fikk det billig (nytt såklart) og jeg ønsket å prøve det. Specsene var jo gode i forhold til pris osv.

          Jeg monterte det i en 15" kasse fra Digital Designs på 155 liter, og spilte det inn i stuen før testing. La merke til at selv før innspillingen var ferdig, spilte det veldig rent og klart. Utrolig presis lyd. Etter mange timer med spilling og etterhvert som spider, oppheng og membran fikk "slitt" seg til testet jeg det skikkelig. Spilte helt utrolig høyt. Og da mener jeg virkelig høyt, spesielt med tanke på at det ikke var "skreddersydd" kasse, dog så var den jo stor og beregnet for DD subber.

          I tillegg spilte den skikkelig fint. Utrolig presist og masse kontroll selv ved høye volum. Testet det på 7000 Watt RMS forsterker. Brukte sikkert ikke mer enn 1000 Watt såklart, men med den forsterkeren var det en helt utrolig kontroll på elementet. Slo lett igjen myten om at store elementer er treigere enn små

          Anbefales på det sterkeste! Selges av blandt annet elutstyr.no og dynabel.no

          (har lagt ut et for salg, men skriver ikke denne anbefalingen av den grunn. Elementet er allerede reservert. Skriver fordi jeg anbefaler dette elementet fremfor mye annet av 15" til den prisen )
          Hadde du lukka eller porta kasse når du testa den?
          Mitt gamle førstebil prosjekt - http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=10520

          Comment


          • #6
            Porta kasse fra DD på 155 liter, rektangulær port. Husker ikke størrelsen/lengden, så vet ikke tuningen, men spilte sykt bra til prisen hvertfall
            Tidligere importør for Digital Designs,
            overtatt av www.dynaBel.no.

            Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

            Comment


            • #7
              det han prøvde var en porta kasse av typen ddbox 15 elns
              mvh Sindre Carlsen

              Comment


              • #8
                Skrev det rett over ditt innlegg

                Kanskje det ble en dobbelposting da.
                Tidligere importør for Digital Designs,
                overtatt av www.dynaBel.no.

                Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Digital Designs Norge View Post
                  Porta kasse fra DD på 155 liter, rektangulær port. Husker ikke størrelsen/lengden, så vet ikke tuningen, men spilte sykt bra til prisen hvertfall
                  Okay vurderer kanskje et sånt element, eller kanskje 2*12 dynaBell DY9812. Veit du hva den største forskjellen er fra én dynaBel DY9815 og to DY9812? Har aldri hørt noen av de.
                  Mitt gamle førstebil prosjekt - http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=10520

                  Comment


                  • #10
                    prøvde å linke til den fra nettbutikken din, men du fører ikke den kassa?
                    mvh Sindre Carlsen

                    Comment


                    • #11
                      Har ikke lagt opp kassene enda, men selger slike jo

                      Skal få lagt opp Proaudio produktene fra DD også snarest
                      Tidligere importør for Digital Designs,
                      overtatt av www.dynaBel.no.

                      Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                      Comment

                      Working...
                      X