Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer med lading av iPod i bilen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problemer med lading av iPod i bilen.

    Har en iPod Nano 4generasjon. Denne er koblet opp med kabelen KCE 422i til min Alpine 9887R.
    Det kommer lyd og alt funker som det skal, utenom ladingen. iPoden blir ikke ladet opp. Er det flere som har dette problemet? Kan det være kabelen det er noe feil med? Noen forslag til hva som kan være galt?

  • #2
    hm, ikke inne på Alpine sitt,men fikk heller ikke ladet min ipod ved bruk av Blaupunkt Chicago dvd.... Måtte ha ekstern lader til den

    Comment


    • #3
      Lading støttes ikke på iPhone iallefall. Tror du må ha ekstern lader. Kjøpte en for 4$ fra dealextreme, har lagt opp ladekabel i hanskerom
      98' Audi A4
      Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

      Comment


      • #4
        iPod nano gen3 laddes fint på min IVA-D105 i allefall
        Roar Sørlie
        Tlf 90127075
        Strandgata 26; mitt andre hjem :P

        Comment


        • #5
          Det er Apple som er problemet.. det er forskjell ifra 3.gen nano til 4.gen nano..
          Som vanlig så har apple gjort seg enda mer "forbrukervennlig" og skiftet over system.. :P
          Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
          Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
          Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
          -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

          Comment


          • #6
            Det er et veldig vanelig problem hos apple hadde jeg bare fått 50öre vär gang det kom noen inn i butikken min og sa at de ikke fikk ladet ipoden sin, det har noe med kontaktene på kabelen du bruker og gjöre.. Du får nå kjöpt en NY kabel:P som det går ann og bruke på allle ipoder til og med iphone.. men det vil selvfölgelig ikke lade.. iphone suger btw...

            Comment


            • #7
              Tipper du trenger denne: http://store.apple.com/no/product/TS...mco=MjkyMjM3MQ

              Kan ikke gi noe 100% sikkert svar da jeg ikke har testet den enda, men på beskrivelsen så virker det som det er den man trenger..

              Kjøper meg antakeligvis ipod touch og den hvis jeg finner begge dela imorgen. Kan da gi deg beskjed om hvordan det gikk..

              Comment


              • #8
                Må nok ha den ja glx-rider. Men synst det er rart at det ikke er laget en kabel der du slepper den "dingsen".

                Comment


                • #9
                  Fant en tråd med forklaringen til det på et eller annet forum når jeg leita istad. Forklaringen er visst at den kabelen vi bruker har en 12V "rail" som lader de gamle ipodene. Når 4 gen kom ut så skiftet de av en eller annen grunn spenningen til 5v, og da fungerer ikke kablene våre lenger. På grunn av dette så lagde firmaet av ladedingsen jeg linka til de adapterene.

                  Var inne på hjemmesia dems istad og så ut som det ikke var mulig å bestille noe fra dem lenger. Googla så produktet og fant ut at Apple solgte denne adapteren. Vet ikke om de har gjort en spesiell avtale med apple eller hva det var..

                  Anyways så er det hvertfall mulig å kjøpe delen av apple nå so no big deal

                  Comment


                  • #10
                    Eller at du ikke kjöper fra crapple og kjöper noe uorginalt fra et litt kjent merke som driver med apple ting, apple tar seg en god del ekstra enn andre levrandörer. Du har forresten andre alternativer en og kjöpe den også. Du skal nå få en lade kabel som har dette innebygd, den koster mindre, tar mindre plass også.. Men hvem som selger det er litt värre, ligger noe på ebay, men du får da en sjangse på 50% på at dette er noe dritt som ikke funker

                    Comment

                    Working...
                    X