Announcement

Collapse
No announcement yet.

Løst nedre oppheng.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Løst nedre oppheng.

    Kjøpte meg et Focal 38KXSPL element i går, når jeg kom hjem ser jeg at det nedre opphenget har løsnet i liminga rundt halve ca. Det er to nedre oppheng så det under er fint og det er fortsatt sentrert så det er bare for meg og lime fast igjen.

    Men hvilken lim er best til dette?
    Vanlit kontaktlim?

    Old school fool

  • #2
    2-komponent epoxylim er tingen! Araldit rapid eller noe lignende, som herder på ca. 15min.
    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

    Comment


    • #3
      Kjedelig at sånt skjer, men som Joakim sier; epoxylim er tingen ja
      Roar Sørlie
      Tlf 90127075
      Strandgata 26; mitt andre hjem :P

      Comment


      • #4
        Kontaktlim blir vel aldri ordentlig hardt om jeg ikke tar feil? Har brukt kontaktlim fra biltema et par ganger, og det var elendig. Forsto aldri hva det kunne brukes til hehe.

        Men ja, 2komp epoxy er tingen. Limte fast noen nye lykter med dette på en bil jeg har hatt. Fungerte utrolig bra, og sitter på enda, etter to år med humping, risting og vibrasjoner Kanskje ikke måten å feste lykter på, men var ingen annen løsning
        Tidligere importør for Digital Designs,
        overtatt av www.dynaBel.no.

        Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

        Comment


        • #5
          Kjøpte du brukt?

          Jeg ville levert tilbake til butikken, og forlangt et nytt element istede, om du kjøpte fra butikk da..
          Mvh.
          Roy
          Mob: 40 30 99 06

          Comment


          • #6
            Jeg tenkte meg på kontaktlim nettop fordi den ikke blir helt hard, og dermed ikke kan brekke og deretter løsne... men når jeg tenker meg om så er det sikkert et dårlig valg for den er vel sikkert ikke sterk nok.

            2K Epoxy ja.. den blir vel glasshard, hefter den godt til aluchassiet da? Har du brukt det før "Joakim"?
            Ser for meg at den knallharde limen vil kunne brekke jeg når opphenget drar seg opp og ned..
            Men det gjør vel sikkert ikke det.

            @aFFekak: Nei jeg kjøpte den brukt,og så ikke dette før jeg kom hjem.. hehe.
            Old school fool

            Comment


            • #7
              Det er vel stort sett epoksy som brukes når man re-koner subber, er det ikke?
              Roar Sørlie
              Tlf 90127075
              Strandgata 26; mitt andre hjem :P

              Comment


              • #8
                Originally posted by Marius View Post
                Jeg tenkte meg på kontaktlim nettop fordi den ikke blir helt hard, og dermed ikke kan brekke og deretter løsne... men når jeg tenker meg om så er det sikkert et dårlig valg for den er vel sikkert ikke sterk nok.

                2K Epoxy ja.. den blir vel glasshard, hefter den godt til aluchassiet da? Har du brukt det før "Joakim"?
                Ser for meg at den knallharde limen vil kunne brekke jeg når opphenget drar seg opp og ned..
                Men det gjør vel sikkert ikke det.

                @aFFekak: Nei jeg kjøpte den brukt,og så ikke dette før jeg kom hjem.. hehe.

                Epoxylimet blir ikke hardt nei! Det får en "noe fleksibel" konsistens etter herding.
                Jeg har limet både spidere og reparert øvre oppheng med den type lim. Kontaktlim har ikke noe i det området å gjøre.
                [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                Comment


                • #9
                  Vi har lim spesialutviklet av DD for reconing. Send PM om du er interessert så fikser vi noe
                  Tidligere importør for Digital Designs,
                  overtatt av www.dynaBel.no.

                  Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                  Comment


                  • #10
                    jeg har rekonet basser og jeg brukte epoxy lim og det funket veldig bra...
                    NORSK MESTER SS 1-2 2008
                    NORSK MESTER STREET MAX 2009

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Digital Designs Norge View Post
                      Vi har lim spesialutviklet av DD for reconing. Send PM om du er interessert så fikser vi noe
                      Hva er prisen på dette limet?
                      Skal til og recone en subb og er på utkikk etter lim
                      Mvh Thor Helge N. Rønning
                      Alfa Romeo 156 1.8 TS
                      Citroen Xantia Racerbil
                      Alpine Ground Zero Focal

                      Comment


                      • #12
                        Limte bassen min med 2k Epoxylim som jeg ble anbefalt.
                        En genial lim som hadde akkurat den "konsistensen" jeg var ute etter.

                        Det ble bra nå, men dette mellomstykket mellom opphengene, samt det nedre opphenget er limt med samme dårlige lim i chassiet... så kanskje alt løsner når jeg begynner og kjøre på.

                        Velvel, den tid den sorg
                        Old school fool

                        Comment

                        Working...
                        X