Announcement

Collapse
No announcement yet.

Online bilstereomagasin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Online bilstereomagasin

    Hei,

    Som dere sikkert skjønner av opphørsalgstråden min, er det meget sannsynlig at butikken legges ned. Dette er veldig trist, da jeg trives veldig godt med å jobbe med lyd i bil. Jeg har tidligere vært inne på tanken, og vurderer derfor nå å gjøre alvor av dette med en online bilstereomagasin.

    Spørsmålet er som følger: vil den gjevne bilstereoentusiast være villig til å betale 100-200kr pr år for ubegrenset adgang til et slikt magasin?

    Planen er at det skal inneholde reportasjer om biler i miljøet, både ferdige og under bygging, konkurranser, tip råd etc. Nyheter fra leverandører og tester er en selvfølgelighet.

    Ønsket er også å få til en bildatabase med data over hva som passer i biler, demonteringstips etc.

    Er det interesse for slikt?

    mvh

    Glenn
    Glenn Solie

    Frittstående konsulent

  • #2
    Jeg hadde helt klart vært intr. i slikt ja..
    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

    Comment


    • #3
      Nå er det vel dette lydtrykk.no driver med sånn etterhvert. Ja, siden har vært oppe i en lengre periode og det har skjedd lite. Men bak forhenget skjer det ting nemlig. Og vi trenger da vel ikke TO sånne sider i lille Norge?
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

      Comment


      • #4
        Originally posted by Typhon View Post
        Nå er det vel dette lydtrykk.no driver med sånn etterhvert. Ja, siden har vært oppe i en lengre periode og det har skjedd lite. Men bak forhenget skjer det ting nemlig. Og vi trenger da vel ikke TO sånne sider i lille Norge?
        Kan nesten si meg enig om at det ikke er nødvendig med 2stk magasin.
        Men så kommer det til at HVEM som skal få rettighetene til å holde en slik side. Og med dette kommer mye dritt, og folk lager 2 sider:P Sett det før.

        Sier ikke at det kommer til å bli slik, men bare en tankevekker!
        Pioneer - Hertz - Zealum
        Prosjekt Volkswagen Passat 3B
        Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

        Comment


        • #5
          Hadde det vært en papirutgave av noe sånt hadde jeg vært villig til å betale mye for det.. Men det lar seg sikkert ikke gjøre?
          Øyvind Kalbækken

          Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

          Comment


          • #6
            Ja, ville vært bra å lest noe hvor skriveren ikke sier dødsfet etc hele tiden.
            [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
            Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

            Comment


            • #7
              Originally posted by Øyvind View Post
              Hadde det vært en papirutgave av noe sånt hadde jeg vært villig til å betale mye for det.. Men det lar seg sikkert ikke gjøre?
              Enig! papirutgave hadde vært genialt:-)
              Erik

              Alpine CDA-7998R
              Alpine SPX-177R 6-1/2"
              Alpine SWR-1222D
              Alpine MRV-F545
              Alpine MRD-M1005
              Alpine 6397CX 6x9''
              Dynabel BF0804


              http://www.bassrace.no/

              Comment


              • #8
                hadde vært tøfft!
                Focal
                Mosconi
                Pioneer

                Comment


                • #9
                  Det er en god del mer utgifter og arbeid (trykkekostnader, opplag, retur, distribusjon, osv.) med trykte medier enn med f.eks. PDF-baserte greier, så jeg tror det kunne være lurt å begynne elektronisk i første omgang i hvert fall. Jeg tror faktisk det kan bli et BEDRE alternativ enn en papirutgave, ettersom man har så mange flere muligheter. Selv om jeg er aldri så mye typograf og papirgeek og gjerne skulle sett et lekkert blad satt med pene typer på tykt, matt papir... *sikle*

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by MT LydCenter View Post
                    Spørsmålet er som følger: vil den gjevne bilstereoentusiast være villig til å betale 100-200kr pr år for ubegrenset adgang til et slikt magasin?
                    Kommer ann på innhold det. Er det velskrevne artikler med fyldig, godt og relevant stoff vil nok jeg komme til å svi av 100-200kr i året for å få lest det. Bilstereo er en ganske stor hobby i Norge med mange "hjemmeforskere" - slik føler jeg det iallefall.
                    Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

                    Pioneer
                    EarthQuake
                    Hertz
                    Evus
                    Kinetik

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by epifant View Post
                      Det er en god del mer utgifter og arbeid (trykkekostnader, opplag, retur, distribusjon, osv.) med trykte medier enn med f.eks. PDF-baserte greier, så jeg tror det kunne være lurt å begynne elektronisk i første omgang i hvert fall. Jeg tror faktisk det kan bli et BEDRE alternativ enn en papirutgave, ettersom man har så mange flere muligheter. Selv om jeg er aldri så mye typograf og papirgeek og gjerne skulle sett et lekkert blad satt med pene typer på tykt, matt papir... *sikle*
                      De utgiftene tror jeg dere ville spart fort inn igjen, det er bare det å skulle satse og hvis det går på ræva er jo det surt... Men er det egentlig noen har et slikt blad i Papirutgave enda? Hvis ikke vil jo dere være de eneste... Men jeg skjønner skepsisen på dette og kan godt sette meg i deres situasjon og si at i første omgang at det er lurt å begynne på nett.. Men jeg for min del, tror jeg at jeg ikke hadde betalt for ett online magasin, men derimot punga ut mere for en papirutgave.. Men det er meg..
                      Øyvind Kalbækken

                      Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

                      Comment


                      • #12
                        Morsomt med synspunkter, keep them coming!

                        Comment


                        • #13
                          Hyggelig med kommentarer.

                          Nå er jeg fult klar over at lydtrykk.no skulle drive med slikt, men det jeg snakker om her er et dyptgående prosjekt som tar lyd i bil på alvor. Ikke misforstå meg, jeg mener ikke at lydtrykk.no er useriøst, på ingen måte. Det jeg ønsker å gjøre er noe som går lengre, og dypere inn i materien. Seriøse tester med målinger og dyptgående lydmessige og konstruksjonsmessige analyser, samt teoretiske og praktiske forskningsprosjekter rundt lyd i bil. Mer som et månedlig magasin, men nettbasert. Desverre så vil en papirutgave kreve svært mye kapital for å få igang, det har vært forsøkt tidligere, men det varte ikke lenge.

                          Håpet er å kunne få med 3-5 stykker til som har ulik kompetanse innen både lyd i bil, og webdesign/generell design.

                          Fortsett å kom med ønsker og kommentarer.

                          mvh

                          Glenn
                          Glenn Solie

                          Frittstående konsulent

                          Comment


                          • #14
                            Seriøse tester med målinger og dyptgående lydmessige og konstruksjonsmessige analyser, samt teoretiske og praktiske forskningsprosjekter rundt lyd i bil.
                            Det er akkurat her jeg tror du vil gå på en smell...

                            Folk flest er ikke interessert i å lese dyptgående artikler som går under folk flests forstand, de fleste vil holde seg på ett "folkelig" og "forståelig" nivå, ellers blir det ikke interessant å lese..

                            Man kan gjerne ha med artikler som beskriver tekniske begrep og kanskje forklarer konstruksjonen av en komponent, men man kan ikke la alt dreie seg om det, da mister man 98% leserene.

                            Folk vil ha "på gulvet" artikler, enkle guider til handel, bygging, justering av anlegg, osv.
                            F.eks så vil folk lære seg hvordan de skal justere best mulig lyd i bilen, da er det f.eks litt bortkastet å basere guiden om det på Alpine F1 status og Pioneer's ODR spiller.

                            Seriøse tester begynner vi også med om ikke så alt for lenge, og har allerede to leverandører på utstyr som gir oss tilgang til Pioneer, Alpine, RF, Kicker, Kenwood, Lightning Audio +++ Og det kommer nok flere også etterhvert som vi får tatt en prat med de.
                            Så får vi se om de som sa seg villige til å bedømme utstyret her i høst fortsatt er med på det.

                            Comment


                            • #15
                              Jeg tror du tar litt feil her Nils Petter.

                              En dyptgående test kan fortsatt være folkelig og forstålig. Det kommer helt ann på hvordan man formulerer det. Slik jeg ser det er en test ganske nyttesløst om man ikke forklarer til en viss grad hvorfor man fikk resultatet man gjorde, eventuelt hva som kunne vært gjort bedre med en konstruksjon etc. Det er ganske mye teori som bør ligge som basis når man evaluerer et produkt. Det finnes nok av "tester" rundt om på nettet som ikke egentlig sier noe som helst essensielt. Det jeg ser for meg, er en helt annen måte å gripe ting ann på. Det å ha kompetansen til å evaluere delefilter, komponenter, konstruksjon, materialer mm må ligge til grunn for en hver test, slik jeg ser det.
                              Ofte er grunnen til at folk vil ha det enkelt, som du sier, at ingen har tatt seg tid til å forklare dem mer dyptgående ting. Jo mer man sattser på enkle løsninger, desto mindre får man utviklet kompetansen innen hobbyen vår.

                              mvh

                              Glenn
                              Glenn Solie

                              Frittstående konsulent

                              Comment

                              Working...
                              X