Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dynamostøy uansett hva jeg gjør!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dynamostøy uansett hva jeg gjør!

    jeg har bmw e36. har to forsterkere. har jordet alt på 2 batteri, og så har jeg dynamostøy til de grader.

    har lest en del forumer.. og har prøvd alt! flytte kablene, alu, folie rundt dem, jordet rca kablene, jordet spilleren, prøvd å jorde spiller på samme punkt som forsterker, alt dette uten noe forbedring

    jeg vet at det er brent jordingsbane på spilelren siden d er 0.9ohm mellom rca utgang å chassis.. men har jordet kablene så tror ikke det er feilen,, og det er støy når kablene ligger løst uten å være tilkoblet cd spiller. har og lest noen plasser at jording på batteri er dårlig jordingspunk?

    har noen noe tips om hva som kan være problemet??? blir gal!
    bestilte rca støyfilter i dag som siste utvei, siden det blir dårligere kvalitet på signalene med det:/

  • #2
    Hvordan i alle dager kan folk si at jording på batteriet er ett dårlig jordingspunkt?

    Den beste jordingen finner du jo på batteriet.

    Kan jo også være at spilleren har fått såpass med juling at det ikke hjelper å jorde signalkablene.

    Comment


    • #3
      Originally posted by xelent View Post
      det er støy når kablene ligger løst uten å være tilkoblet cd spiller.

      Originally posted by dBcompaniet View Post
      Kan jo også være at spilleren har fått såpass med juling at det ikke hjelper å jorde signalkablene.
      Kommer støyen når du setter på tenninga, eller først når du starter bilen? Følger støyen turtallet? Sier det plopp i høyttalerne når du skrur av spilleren? Har du forsøkt med en annen spiller og/eller signalkabel?

      Har du flere forsterkere? Hvis ja, hører støy i høyttalere koblet til begge forsterkerne?

      Hva består anlegget ditt av?
      Mvh
      Pål Andréas Bryng
      Bilstereosenteret.no
      Vi forhandler bl.a.:
      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


      Følg oss på Facebook
      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

      Comment


      • #4
        Jeg hadde støy som jeg ikke fant ut av, men ved å måle batteriene fant jeg ut at det ene batteriet var gåent. Byttet det og støyen forsvant. Batteriet viste 9 volt etter å ha vært ladet og da var det bare å bytte.
        Andreas Henriksen
        Citroën C4 2006
        Pioneer ODR, Mcintosh og B2

        Comment


        • #5
          anlegget består av 2 komponentsett å 3x10" sub.og det er ulyd i subbene og, men dete r så vidt du hører p.g.a det er de mørkeste frekvensene bare som går i disse. lyden er en hvinende "turbo" lyd som følger turtallet i bilen.som kommer når jeg starter bilen, altså er det stille når bare tenninga er på. det er ikke den "plopp" lyden når jeg bytter sanger eller lign. og hvis jeg kan koble vekk spilleren uten at lyden forsvinner.. så tror ikke det er spilleren. skal prøve å bytte kabler. men trodde dette var temmelig gode kabler jeg hadde fått.. balansert og skjermet., mn skal måle batteriene og prøve ny kabel.

          Comment


          • #6
            Du sier at det fortsatt er støy når du ikke har signalkablene koblet til spiller. Hvis dette er tilfelle så har du jo utelukket spilleren. Er det fortsatt støy hvis du tar av signalkablene på forsterkerene? Hvis støyen da blir borte har du funnet støy kilden. Slik støy som du beskriver kan også komme av en gåen likeretter i dynamo, hvis du fortsatt har støy i forsterkerene etter å ha tatt av signalkablene på de så ville jeg nok ha sjekket ladesystemet.
            Last edited by Nils; 30-03-2009, 07:45.

            Comment


            • #7
              ingen forsterkere? tipper jeg vet hva feilen er.... :/

              Comment


              • #8
                forresten,, om det i tilegg er xelent "trippel skjermede kabler" har jeg desverre dårlig erfaring med dem også..

                Hvor i byen holder du til?

                svein

                Comment


                • #9
                  var nede hos asle. han som driver med xelent. han garanterte egentli at det skulle være mer en gode nok.
                  jeg bor ute på landet.. så d æ 25-30 min utenfor kr. sand.
                  akkuratt hva slags erfaringer har du med de kablene?

                  jeg har solid audio monoblokk på sub. å xelent tx2.120a på komponent.

                  nå er det helt klart at det er kablene som er feilen.. støyen er der fortsatt når jeg tar de ut av spilleren. når jeg tar de ut av forsterkerene forsvinner den.. så det er garantert p.g.a kablene ligger for nære strøm,. mn det går ikke å få de lengre vekk.-.. så da må d jo være støykondensator på dynamo.. som kan hjelpe... mn takk for tipset om kablene skal sjekke opp i det.

                  Comment


                  • #10
                    Kjøp en bedre kabel, med trippelskjerming. F.eks http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=965

                    Da har du alt i èn kabel
                    Mvh
                    Pål Andréas Bryng
                    Bilstereosenteret.no
                    Vi forhandler bl.a.:
                    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                    Følg oss på Facebook
                    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                    Comment


                    • #11
                      ja. det skal jeg få gjort fort.

                      men er det noe poeng i å ha alu folie rundt kabler som er trippelskjermet?
                      er så tungvinnt med det.. mn prøvde det i all desperasjon for å bli kvitt den lyden!

                      Comment


                      • #12
                        http://www.xelent.no/elementvisning.php?PID=293

                        "Denne kabelen er helt klar for å testes mot kabler over 2000,- uten problemer" ??????

                        Comment


                        • #13
                          betyr vel bare at det går ann å teste den opp mot andre kabler :P ikke at den vil vinne.. xelent ass ^^
                          www.eirikaspaas.com

                          Comment


                          • #14
                            nettop den "trippel kvasibalanserte" kabelen jeg også brukte, når han tok den inn for første gang rundt 03, og den er tydeligvis mottakelig for støy enda..

                            Ellers sleit jeg med støy i selve forsterkeren å tx1200 Men Solid Audio F47 forsterkeren jeg har testet på andre kabler fikk jeg ikke no tull med.. Bor selv på Mosby, så er litt oppenfor kr.sand det også Tror jeg har noen nye Tsunami signalkabler vi kunne testet med, og bare trukket på utsiden av bilen om du er int i å teste

                            Comment


                            • #15
                              ja kan jeg ikke ta kontakt en gang jeg skal nedover?

                              Comment

                              Working...
                              X