Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvorfor detter diskant ut ved lavt volum?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvorfor detter diskant ut ved lavt volum?

    Hei, jeg har et lite problem, jeg har nå et komponentsett som stort sett spiller uten problem, men av og til så detter ene diskanten ut om jeg spiller under halvt volum. Skrur jeg litt opp på volumet så kommer den igjen, spiller jeg fra halvt volum og oppover detter den aldri ut.

  • #2
    Kan være noe tull med delefilteret. Prøv med et annet filter og se om det løser problemet
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

    Comment


    • #3
      helt syk mulighet: ved lavt volum er spenningen i høyttalerkabelen lav og ved dårlig kontakt,f.eks ved inngangen på spolen i diskanten kan den gi lyd ved høyere volum da spenningen er høyere og "slår" over området med dårlig kontakt.

      Ble rotete dette, får skylde på at jeg har vært våken i et siden tirsdag kl. 0500

      Comment


      • #4
        hehe, tror jeg skjønner hva du vil fram til
        Har vert inne på tanken sjøl og.

        Ser delefilteret har noe desibel justering og, -3db/0db/+3db. Kanskje det er noe defekt her? Kanskje den fungerer på en annen instilling enn det den gjør nå.

        Har og vurdert om det kanskje hjelper og skru opp gain på forsterker.

        Men alt dette får bare være. Blir muligens handla nye høytallere idag eller imårra alikevel

        Comment


        • #5
          Høres ut som ødelagt spole
          Jonas Tautra
          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

          Comment


          • #6
            har vert borti noe av det samme problemet selv. fant ikke ut hva det var.. men av og til på lavt nivå spilte den ene diskanten som om den skulle ha vert sprengt. når jeg skrudde ner var den fin.. jeg bytta delefilter og diskant men samme problemet var der.. så lurer på om det er kabelen mellom forsterker i bak i bilen å komponent framme..

            er det noen måte å måle med multimeter om ledningen har fått kutt eller noe å ligger mot gods?

            Comment


            • #7
              Originally posted by Hifonic View Post
              Høres ut som ødelagt spole
              Stemmer og for denne.
              Mvh
              Rolf Try Nygård

              Comment


              • #8
                noen konkrete måter å teste ut dette på?

                Comment

                Working...
                X