Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger litt tips ang glassfiberstøping.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger litt tips ang glassfiberstøping.

    Hvordan får dere hjørner til å bli bra ved støping av glassfiber? Jeg opplever luftblemmer i 9 av 10 forsøk, og jeg klarer ikke å se hva jeg gjør rett i det 10'ende forsøket. Det er helt sinnsykt at det skal gå an å plages så mye som jeg gjør. Hehe Så om noen har noen tips å triks til meg, så vil jeg være hjertelig takknemlig.

    En annen ting er følgende spørsmål: hvis jeg har på mye polyester på første laget, og ruller dette utover, og så legger på bare duken på lag #2 å ikke har noe polyester på. Så ruller jeg til det er gjennomsiktig, right. Det er vel ikke noen vits å ha på noe mer polyester da, når man har fått det gjennomsiktig? Hoff, kjenner meg som den værste nybegynneren her som overhodet ikke har peiling. Hehe. Liker jo å tro at jeg har peiling på det jeg driver på med. Men kanskje jeg bare bør innse at dette faktisk ikke er helt mitt bord..
    Sture Vedal

  • #2
    Man får kjøpt en slags aluminiums rulle med riller som man bruker å presse luften ut av glassfibern...prøv det
    Focal
    Mosconi
    Pioneer

    Comment


    • #3
      Det har jeg. Problemet er at jeg tror den glassfiberen som jeg bruker er for stiv... For den runder ikke hjørner på noe enkelt vis, og hvis jeg ruller den helt ned til kanten og forbi, så vil den fortsatt slippe fra kanten etter at jeg har satt det hele til tørking. Så jeg skjønner liksom ikke så alt for mye av dette..

      Må da være en teknikk å bruke på dette som kan være lett å forklare
      Sture Vedal

      Comment


      • #4
        bruke plenty polyester på, så burde vel ikke d være no problem.. jeg har ikke hatt det problemet.. og tviler på at de biltema mattene jeg har er noe mindre stive enn andre..
        Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

        Comment


        • #5
          Hvorfor tulle med glassfiberen rundt hjørner? bare klippe de opp det...
          Mvh Tony
          - The only road to take is perfection itself

          Comment


          • #6
            Godt poeng disse to. Skal gjøre ett nytt tappert forsøk ved min neste kasse jeg skal bygge. Fikk ferdig den første i dag, med litt ....... variert resultat. Kassa er blitt alt for lett, den står å hopper på gulvet i bilen. Men det funker fett, jeg vil tørre å påstå at dette er det aller beste resultatet av bass jeg har klart å laget til bilen min siden jeg prøvde.

            Planen videre for min del er å lage en bunn til kassa som skal fungere som port for å få all lyden fram i kupe'en i stedet for å blåse den under dørkmatta. Får se hva jeg får til, dette er bare en testkasse som jeg skal bruke til å se om jeg får det bra til etterhvert. Men foreløpig er jeg veldig fornøyd. Nå mangler jeg bare frontsett å en bedre forsterker. Disse kommer etterhvert, forhåpentligvis i løpet av neste uke. Rainbow 4tehwin
            Sture Vedal

            Comment


            • #7
              handlet hos glenn skjønner jeg

              blir nok bra
              Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

              Comment


              • #8
                Jepp indeed. Kjøper litt i blinde, da jeg ikke har fått hørt noe av dette før, men jeg stoler litt på google å det som folk sier her inne om det. Forsåvidt mest Glenn som prater da hehe.. Men han høres nå ut til å være en troverdig å grei kar, så jeg får vel heller bare selge i tilfelle ting ikke er som forventet.

                En liten ting jeg gjerne skulle høre med dere om. Jeg vet enda ikke hvordan den forsterkeren ser ut med tanke på utforming, men jeg vet sånn høvelig hvordan jeg vil ha den festet og hvordan jeg vil at det skal se ut når jeg har laget alt til den. Jeg tenkte jeg skulle gå for en montering av den forsterkeren mellom setene i bilen og skru den fast i de festeanordningene som er der fra før med tanke på den senterkonsollen som er der. Disse festeanordningene tenkte jeg å bruke, hvis det lot seg gjøre. Hvis ikke, så får jeg se hva jeg finner ut. Noe spennende blir det sikkert.

                Tanken er å lage ett lokk med plexiglass og glassfiber i kombinasjon med devil toyotalogo. denne kunne jeg tenkt meg å hatt inn på den overflaten på det lokket på ett eller annet vis. Får se hva jeg finner ut etterhvert som jeg får utstyret. Noe stash må man jo ha.. Hehe. Eneste jeg kan skilte med av innvendige modifikasjoner, er hvite instrumenter og en custom made short shift. That's it.. Hehe Ja, og så klart uoriginalt ratt. Så vi får se om jeg får til det jeg har lyst til å gjøre med bilen da
                Last edited by chin; 04-07-2007, 22:04.
                Sture Vedal

                Comment

                Working...
                X