Announcement

Collapse
No announcement yet.

Brente linjeutganger?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Brente linjeutganger?

    Hoi.
    Har fått susing på alle kanaler, og det er ikke dynamostøy. Hadde en liten fullgassakselerasjon, og da har plusskabelen klart å løsne fra fordelingsblokka på et vis. Etter jeg kobla sammen igjen kom denne susinga. Når jeg nappa signalkablene ut av forsterkerne forsvant susinga.

    Er spillern fucked, eller er dette fiksbart? Litt kjedelig hvis det bare er å kaste, er en Pioneer AVIC-HD3...

  • #2
    Originally posted by biggs View Post
    Hoi.
    Har fått susing på alle kanaler, og det er ikke dynamostøy. Hadde en liten fullgassakselerasjon, og da har plusskabelen klart å løsne fra fordelingsblokka på et vis. Etter jeg kobla sammen igjen kom denne susinga. Når jeg nappa signalkablene ut av forsterkerne forsvant susinga.

    Er spillern fucked, eller er dette fiksbart? Litt kjedelig hvis det bare er å kaste, er en Pioneer AVIC-HD3...
    Det er ikke så dumt å sette ting fast serru! Da slipper du sånne problemer.
    Ikke minst tenk på hva som skjer om du får en "fullgass" oppbremsing, eller smeller.. Ikke veldig kult å ha basskasser og utstyr der hodet skulle vært da eller?

    En annen positiv ting ved å sette ting skikkelig fast er at man får bedre lyd av det!
    Dagens moralpreken..

    Strømmen har vel mest sannsynlig tatt veien gjennom signalkablene, da kabelen løsnet fra fordelingsblokka.
    Dette er helt sikkert mulig å reparere igjen!

    Kontakt:

    Kolbotn Elektronikk Service
    Trollåsveien 8
    1414 Kolbotn
    Tlf.: 66 80 31 00
    Fax: 66 80 67 01
    kolbotn@online.no
    www.pioneerservice.no

    De er hovedverksted for Pioneer og er hjelpsomme og hyggelige folk!
    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

    Comment


    • #3
      Moralpreken forsåvidt mottatt ;p Kassen står fast, fordelingsblokka står ikke fast, og plusskabelen sto ihvertfall ikke så fast som jeg trodde. Hvorfor jorda skulle finne på å ta turen via signalkablene til spillern skjønner jeg ikke, men ting tilsier jo det. Tror jeg må få meg smartere strøm, var jo ingenting i veien med den vanlige jordingsbanen.

      Da blir det uten lyd til over påske ihvertfall, så får man høre hvor stort innhogg det blir å få det fikset.

      Takk for svar.

      Comment


      • #4
        Hvis forsterker får for lite strøm fra strømkablene vil den prøve å trekke fra utgangene på spilleren. Har selv røket et par utganger på en Pioneer spiller forårsaket av dårlig jording.

        Jeg testet utgangene defekt. Husker ikke helt hvordan jeg gjorde det (mange år siden), men husker jeg rett, tok jeg strøm fra batteriet, og tilførte strømmen på utsiden av phonoutgangen på spilleren (eller så var det minus jeg tok fra batteriet), og koblet så på en phonokabel og da funket det fint. Når jeg tok vekk strøm/jord fra utsiden av phonoutgangen kom problemet tilbake.

        Dermed bekreftet jeg utgangene defekt.
        Tidligere importør for Digital Designs,
        overtatt av www.dynaBel.no.

        Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

        Comment


        • #5
          Originally posted by Joakim View Post
          Strømmen har vel mest sannsynlig tatt veien gjennom signalkablene, da kabelen løsnet fra fordelingsblokka.
          Dette er helt sikkert mulig å reparere igjen!
          !
          Trodde dette var ett problem som oppstod ved dårlig jording jeg, ikke plusskabel...

          Comment


          • #6
            Originally posted by dBcompaniet View Post
            Trodde dette var ett problem som oppstod ved dårlig jording jeg, ikke plusskabel...
            Pleier å være den veien ja, men hva som skjer når ting ligger løst er jo ikke godt å si..
            Det har jo helt klart skjedd NOE i sammenheng med at ting løsnet. Strømmens veier er av og til "uransaklige"
            [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
            [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
            [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

            Comment


            • #7
              Høres ut som du har brent jordbanen.Denne er en svakhet på pioneer spillere.Jeg brente den også på min spiller,fikk dette på garanti,siden det var en svakhet på pioneer.Dyrere pioneer spillere er utstyrt med en slags sikkring på linjeutgangen.Denne går om det kommer strøm inn på linjeutgangene.Tror du kan få dette på garant om du er heldig.Om ikke så koster det ca ein 1000 lapp å få det fikset.Da vil jeg anbefale deg, å ta kontakt med pioneers serviceverksted.

              Når du har fått fikset spilleren igjen.burde du legge opp ein 2,5mm2 kabel mellom chassie på spiller og jordingspunket til forsterkerne.

              Vet ikke hvordan dette har skjedd til deg,men jeg mistet phonokabelene ned på batteriets pluss pol.Det ble samme resultat som ditt Er i allefall mye som tyder på at det har godt strøm inn igjennom phonokablene til deg.Men er ikke noe stort problem,da dette kan fikses og at du antagelig vil få det dekt på garanti.Husk å skru fast alt skikkelig til neste gang
              Last edited by Vinje; 06-04-2009, 22:11.

              Comment


              • #8
                2,5" kabel? :O
                www.eirikaspaas.com

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Eirik Aspaas View Post
                  2,5" kabel? :O
                  Såklart! Gigantisk kobberstang = mindre motstand! Bedre jord vett
                  Mvh Tony
                  - The only road to take is perfection itself

                  Comment


                  • #10
                    Hehe,var bare et eksempel Var anbefalt av pioneer.Da jeg fikk tilbake spilleren,fikk jeg med en rapport.Der de anbefalte dette,da jeg ikke fikk dette dekt på garantien neste gang. Kan jo selvfølgelig bruke en kabel med mindre tverrsnitt også

                    Comment


                    • #11
                      du mente nok 2,5mm2 og ikke 2,5"

                      Uansett ville jeg gått over koblingene en gang til, jeg har opplevd å få susing pga dårlig kontakt, og hvis den plusskabelen som løsna fortsatt ikke har 100% god kontakt osv så kan du få støy.

                      Comment


                      • #12
                        Hehe,jepp.mente nok det ja Trodde de fleste skjønte det jeg da

                        Comment

                        Working...
                        X