Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nesten ingen lyd fra sub

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nesten ingen lyd fra sub

    Har nettopp fått meg forsterker (PP-AM200010) og sub (HBX 250 DS) og fått koblet det opp, men det funker ikke. Subben gir fra seg litt lyd (såvidt hørbart) og membranen bare smådirrer litt i forhånd til lyden. Har gått over alle koblinger, system remote, signal kabel... bytta til og med system remote kabelen og signal kabelen for å se om det hadde noe for seg uten at det gjorde noen slags forskjell. Har også lekt litt med instillingene på forsterkeren uten at jeg har klart å få liv i subben. Har lagt 2,5 mm2 kabel fra forsterker til sub, hvis det har noen betydning. Har også prøvd å bytte spiller.

    Ser også at forsterkeren av og til går over i protect mode, da veksler power lampen og protect lampen om å lyse. De yser i ca. 2 sek intervaller omhverandre. Virker som om det skjer når volumet skrus opp for høyt.

    Any ideas?

  • #2
    Originally posted by Meisel View Post
    Har nettopp fått meg forsterker (PP-AM200010) og sub (HBX 250 DS) og fått koblet det opp, men det funker ikke. Subben gir fra seg litt lyd (såvidt hørbart) og membranen bare smådirrer litt i forhånd til lyden. Har gått over alle koblinger, system remote, signal kabel... bytta til og med system remote kabelen og signal kabelen for å se om det hadde noe for seg uten at det gjorde noen slags forskjell. Har også lekt litt med instillingene på forsterkeren uten at jeg har klart å få liv i subben. Har lagt 2,5 mm2 kabel fra forsterker til sub, hvis det har noen betydning. Har også prøvd å bytte spiller.

    Ser også at forsterkeren av og til går over i protect mode, da veksler power lampen og protect lampen om å lyse. De yser i ca. 2 sek intervaller omhverandre. Virker som om det skjer når volumet skrus opp for høyt.

    Any ideas?
    Gått over alle innstillinger på forsterkeren?
    Gain?

    Mvh
    Dag Johansen
    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

    Comment


    • #3
      Har ikke funnet noe me d'Gain' på forsterkeren, men har en stk. Input Level instilling (stille mellom 6v til 320mV), regner med at dette er gain? Resten er LP Freq, Subsonic og Boost. Har stilt på alle uten noe hell.

      Når jeg stiller på Input Level så reagerer subben såvidt, det vil si at det er mer aktivitet i den når den står på 320mV enn på 6V.

      Comment


      • #4
        Skrudd opp subwoofer level på spillern?

        Kan være fort å glemme - Hvis du har 3 linjeutganger da
        Tidligere importør for Digital Designs,
        overtatt av www.dynaBel.no.

        Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

        Comment


        • #5
          Originally posted by Digital Designs Norge View Post
          Skrudd opp subwoofer level på spillern?

          Kan være fort å glemme - Hvis du har 3 linjeutganger da
          Spilleren er en Pioneer DEH P7000UB, så ja den har 3 linjeutganger. Sub utgangen er slått på og stilt inn til riktig frekvens.

          Skal prøve med en annen forsterker en dag jeg får sjangsen for å se om det kan være den som er gåen.

          Comment


          • #6
            Skal man skru opp subwoofer level på spilleren da?

            Har problem med lite lyd fra subben min jeg også. Lyden kommer først når volumet er så og si fult på spilleren. BF1702, ES300 og Alpine X100 da.

            Comment


            • #7
              Nå kan ikke jeg den spilleren, men tenkte ikke på frekvens. Tenkte på "gain" på subwoofer på spilleren hvis du skjønner
              Tidligere importør for Digital Designs,
              overtatt av www.dynaBel.no.

              Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

              Comment


              • #8
                sjekk signal kabel. har du kobla den på rikti rca inngang på ampen. mulig signal kabeln er fucka....

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Digital Designs Norge View Post
                  Nå kan ikke jeg den spilleren, men tenkte ikke på frekvens. Tenkte på "gain" på subwoofer på spilleren hvis du skjønner
                  Har stilt på det jeg tror kommer nærmest 'gain' på subben på spilleren nå, og det skjer ingenting. Men, jeg ser at når jeg skrudde opp bassen på spilleren så begynte protect lampa å lyse i noen få sekund, så slo den seg av og power lampa begynte å lyse i noen sekund, helt til subben prøvde å slå, da gikk den over i protect igjen. dette skjer kun når bassen er skrudd opp (vet ikke om det er 'for mye for subben' eller ei, den stakkarslige lyden som kommer ut av den er jo bare såvidt hørbar). Skal prøve å koble ut subben etterpå for å se om forsterkeren gjør det samme da.

                  Originally posted by team-olsen View Post
                  sjekk signal kabel. har du kobla den på rikti rca inngang på ampen. mulig signal kabeln er fucka....
                  Signal kabelen er hel, prøvde med en annen en for sikkerhets skyld - samme resultat. Og den er koblet på sub utgangen på spilleren og går til Input på forsterkeren.

                  Comment


                  • #10
                    Bare sånn for ordens skyld: ikke prøv mer før du finner feilen!
                    Jeg vet om mange som har fått ødelagt forsterkerene sine fordi de prøver og prøver når forsterkeren går i protect.
                    Du har helt klart en overledning eller feil.
                    Ta det systematisk og vær hele tiden forsiktig med volumkontrollen.
                    Kommer det ikke lyd når du skrur opp litt, kommer det sansynelig ikke så mye mer om du gir flatt jern!

                    Mvh
                    Dag Johansen
                    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                    Comment


                    • #11
                      Koblet ut subben og da gikk ikke forsterkeren i protect.

                      Prøvde å koble inn en og en spole på subben (den har to) og da begynte det faktisk å ryke litt ut av den. Tar det som et dårlig tegn, jeg.

                      Skal sjekke senere i kveld om subben funker sammen med anlegget til en kompis av meg, hvis den ikke gjør det har jeg vel funnet feilen.

                      Comment


                      • #12
                        Da har Installbay sett på subben og konkludert med at det var fabrikasjonsfeil. <:

                        Litt surt å tenke på at det var det som kunne til alle timene med tenking og feilsøking.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Meisel View Post
                          Litt surt å tenke på at det var det som kunne til alle timene med tenking og feilsøking.
                          It´s all apart of the game
                          VW Corrado - Prosjekt bil
                          Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                          It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                          I´m BANKRUPT - A G60 owner

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Oekern View Post
                            It´s all apart of the game

                            Eller "Welcome to the world"

                            Comment


                            • #15
                              En lærer mens man lever. ;>

                              Comment

                              Working...
                              X