Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lav lyd med Dynabel og hertz

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lav lyd med Dynabel og hertz

    Hei!

    Har et lite problem jeg. Nettop startet opp anlegget i bilen, og jeg er litt skuffa over lyden. Den er lav. Høres knall ut, men må dra nesten helt fult på spilleren(70-80%) for å få litt volum ... Bassen begynner først å kvikne til på høyt volum.
    Code:
    Hertz ESK 165
    DynaBel BF0804, brokoblet, deler på ca. 80hz, "sensetivity" på nesten maks, HPF.
    
    Hertz ES300 i bassreflex på 42l
    DynaBel BF1702, brokoblet, Deler på ca 80-90, LPF, Bassboost på maks, level på maks.
    
    Spilleren er en Alpine X100. Alt står på 0dB foreløbig, kan stilles opp til +10dB på subwoofer tror jeg. Den har 2V utganger.
    
    DynaBel signalkabler :au:
    Bilen er ikke dempet, og jeg måler ca. 12,8V ved omtrent 80% maks volum og bilen på. Har prøvd å endre polaritet på subwooferen, ble ikke noe bedre. Har også prøvd å koble subben på bare ene kanalen uten suksee.

    Om noen har forslag er jeg veldig glad!!

  • #2
    Prøv å stille opp subwoofer volumet på spilleren du
    1989 Volvo 740 GL

    Comment


    • #3
      skal ikke vere nødvendig det. jeg har en alpine cda-9886 og der står volumet på sub utgangen på spilleren på 0 db. kan justerere den til +15db, men det er ikke nødvendig. forsterkeren min står ikke helt på fult og bass boost bruker jeg ikke. så hva som er problemet her vet ikke jeg.

      prøvd å koble subben å den andre forsterkeren? prøvd å bruke rear utgangen på spilleren istedenfor sub utgangen?

      Comment


      • #4
        Holder en finger på at en skal slippe å skru på subwoofer level på spilleren. Men det får duge inntil videre. Skal prøve litt senere i dag

        Comment


        • #5
          Brukte den andre forsterkeren og det var da lavere lyd enn fra stereoforsterkeren. Når jeg drog på, mistet den litt av kontrollen. Brukte front utgangen på subforsterkeren og det var det samme problemet. Lav lyd.

          Riktig nok funker det bra med +6-8db på spilleren, men mistenker varmgang over tid da :/ Skal jo ikke være slik uansett!!

          Comment


          • #6
            hvilken bil har du egentlig? har du sedan så kan jo problemet ligge i feil kasse. ofte problemer med å få god lyd inn i kupe i sedan.

            Comment


            • #7
              Opel Vectra B, slik sedan(tror jeg, 4 dører, lite bagasjerom).

              Flere som har sett anlegget reagerer på lite bevegelse også ...

              Comment


              • #8
                enkel eller dobbel spole element?

                Comment


                • #9
                  ES300, Enkeltspolt 4 ohm. Forsterkeren er brokoblet. Skal gi litt over 500W slik den er koblet nå... Sikret med 2x30A.

                  Comment


                  • #10
                    Er sånn på 9812'n min også, må skru opp bassen endel på spilleren for å få brukbar lyd

                    Det er kanskje også noen innstillinger hvor du velger type lyd i bilen? Dvs ett oppsett for annlegg med sub, ett for annlegg med litt størrelse på fronthøytalere(uten sub)og ett oppsett for annlegg med kun små høytalere(uten subb)
                    1989 Volvo 740 GL

                    Comment


                    • #11
                      Jeg har ikke peiling. Leste på i en manual(hifonics) at en skal bruke y adapter? Jeg har bare tatt de to rca kabelen og satt de nedi forsterkeren jeg. Kan det være feil?

                      Comment


                      • #12
                        http://support.alpine-usa.com/produc...M_IDA-X100.PDF

                        Der er manualen, på side 21 står det noe om å skru subben av/på

                        Se også side 25/26 hvor det står noe mere om subwoofer og innstillinger
                        1989 Volvo 740 GL

                        Comment


                        • #13
                          Var ute å dobbel sjekket nå nettop. Subben står på. Jeg kan fade høytalerene framme også kjøre på med ekstra gain på sub ja, men det skal vel ikke være slik?

                          Comment


                          • #14
                            Kan høre litt rundt med forskjellige venner og se om jeg får testet det ja.

                            Comment


                            • #15
                              Kan ikke se problemet ved å skru opp level på spilleren. Blir jo ikke varm av den grunn.
                              Tidligere importør for Digital Designs,
                              overtatt av www.dynaBel.no.

                              Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                              Comment

                              Working...
                              X