Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvor riktig måler en Audio Control SA-3055 rta, kontra term lab måleutstyr?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvor riktig måler en Audio Control SA-3055 rta, kontra term lab måleutstyr?

    Jeg og en kompis fikk låne en slik sak i dag: http://www.mobilesolutions-usa.com/s...diocontrol.htm.

    Fikk høre at disse ikke målte helt rett kontra term lab.
    Hvor mye felilmargin har man på en slik?

    Dette er våre resultater:

    Jeg spillte 158,1 db på det høyeste, målt med en slik sak og min kompis spillte 151 db.

    Syns dette virket litt for høyt til å kunne stemme.Så lurer litt på hvor mange db vi skal trekke fra, for å få ca rett måling?

  • #2
    Det er det nesten umulig å svare på.... Fordi du kan "jukse" med målingene må SA-3055....
    Og 158.1 dB hørtes veldig veldig veldig høyt ut.
    Tor S Aamodt.

    Comment


    • #3
      Jeg har begge instrumentene... ( + 2 mikkometer/målere)
      Jeg har målt over 10 db forskjell, på en og samme burp.
      I extreme golfen jeg hadde målte jeg over 171 db med audiocontrol måleren, med mikkometeret (veldig lik termlab) klarte jeg "bare" 165.2...fortsatt en og samme burp...

      På mine mikkomålere, så skiller det bare 0.1 db på termlab...og øker en på mikko`n øker en på termlab også...

      Termlab er mye mere stabilt intsrument en det audiocontrolen er...
      Og som Tor sier, så er det enkelt å "jukse" på audiocontrolen... en kan bare gaine opp det ene potmeteret, så er det 10 db mere en det som er "normalt" på den måleren...eller 10 db lavere.

      Hvis du skal på dbdrag, så er det ikke "smart" å tune etter audiocontrol måleren. Den kan vise økning på db, mens på termlab så kan du spille lavere...
      Men det er bedre å tune på audiocontrol en å ikke tune i det hele tatt...Men ikke forvent samme score på konkuranse som "hjemme" , da kan du fort bli skuffet...
      TEAM RE-LOUD
      Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
      2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

      Comment


      • #4
        Takker for svar Deltok på treff i dag og ble målt med termlab.Spilte 150,0 db med samme sang som jeg målte 158,1 db med.Så mulig vi har justert litt feil på den Audiocontrol saken Var noe slikt jeg hadde sett for meg.

        Comment


        • #5
          "litt" forskjell var det da ja...
          MEN 150 dB er ganske høyt...
          Gratulerer med å være i 150 dB klubben.
          TEAM RE-LOUD
          Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
          2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

          Comment


          • #6
            150dB med en sang? :O

            hva slags bil og utstyr er dette?
            www.eirikaspaas.com

            Comment


            • #7
              Takker for det Ble litt gira på å bli med på flere konkuranser nå Er en opel omega b stasjonsvogn.Utstyret er:
              2 stk 15" Ground zero xq,drevet av 2 stk dynabel bf8501,stinger dynamo,3 stk odyssey 2150s bak og et pc1200 mj foran,helix rørforsterker,focal høytalere og pioneer spiller.

              Prøvde meg på emma konkuransen også. i klassen espl.Gikk ikke så verst det

              Comment


              • #8
                Originally posted by Vinje View Post
                Takker for det Ble litt gira på å bli med på flere konkuranser nå Er en opel omega b stasjonsvogn.Utstyret er:
                2 stk 15" Ground zero xq,drevet av 2 stk dynabel bf8501,stinger dynamo,3 stk odyssey 2150s bak og et pc1200 mj foran,helix rørforsterker,focal høytalere og pioneer spiller.

                Prøvde meg på emma konkuransen også. i klassen espl.Gikk ikke så verst det
                Du sprengte hvertfall 150 grensen, og det er jo knall

                Riktig bil har du også
                Tidligere importør for Digital Designs,
                overtatt av www.dynaBel.no.

                Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                Comment


                • #9
                  Hehe,joda Trodde ikke omega var noe egnet bil å spille høyt i,men der tok jeg visst feil Får justere litt og se om det er noe mere og hente.Ble utrolig gira på å delta i flere konkuranser nå.

                  Comment


                  • #10
                    Gratulerer med scoren, Vinje
                    Do-It-Yourself - DIY stash

                    Comment


                    • #11
                      Jo,takk for det

                      Comment


                      • #12
                        Hvilken frekvens funker best i bilen din ? mellom 40-45 hz ?
                        TEAM RE-LOUD
                        Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
                        2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

                        Comment


                        • #13
                          Det har jeg ikke testet enda,da jeg bare har spillt musikk.Men er sikkert en plass der ja. Kassen ble vel tunet til 35 hz,om jeg ikke tar feil.Funkerer i allefall greit på musikk

                          Comment

                          Working...
                          X