Announcement

Collapse
No announcement yet.

ødelagt forsterker?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ødelagt forsterker?

    Har en forsterker som ble brukt i bilen for ca 1/2 år siden, alt virket fint. Så tok jeg den ut fordi jeg skulle ha litt plass i bagasjerommet. og just nå en dag når jeg satt den in igjen og koplet den til virker ikke sub'en...

    Power lampa på forsterkeren lyser(remote er koplet til) phonokabel imellom cdspiller og forsterker er koplet til(prøvd 2 forskjellige) sikringa i motorom er ikke gåen, jording OK, og har prøvd med et annet element som jeg vet virker og det blir ingen lyd prøvd elementet på begge kanalene på forsterkeren, så kanskje begge er gåen?

    Åpnet forsterkeren og kikket litt oppi, alt ser fint ut, ingen kondensatorer eller motstander ser ut til å være blåst ialefall, sikringene der var også ok.

    Noen som vet om noe mer jeg kan teste?
    Filip
    Toyota MR2 W20 2,0 gti 92mod.

    http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=4952

  • #2
    Du har sikkert gjort dette riktig; men dobbeltsjekk at du har satt inn strømkabelen i forserkeren. Om du kun kobler til remote vil fortsatt powerlyset lyse. Så da ser alt ut til å egentlig fungere, men så gjør det ikke det.

    Sjekk strømkabelen inn til forsterker, batteriet og sikringen på strømkabelen. Snakker av en uheldig erfaring
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

    Comment


    • #3
      Sjekk om du har spenning i matinga til forsterkeren, samt remote. Da utelukker du ihvertfall kabelbrudd og gående sikringer. Sikker på at elementet fungerer da? Siden du hadde testet med flere forsterkere.

      Comment

      Working...
      X