Vis full versjon : 2x10" = 156 db
DD-Henrik
04-05-2009, 23:17
Dette er jo litt tøft da :)
http://www.youtube.com/watch?v=6qj2JL1XxXQ
Kun snakk om 2stk 10".
Er 9910 om jeg ikke tar helt feil. Så er ikke de dyreste ;)
dBcompaniet
05-05-2009, 08:15
Er en bra score det, men er ikke noe umulig mål for veldig mange andre subber også :)
Det er vel mer ett spørsmål om riktig konstruksjon av kasse og nok effekt.
DD-Henrik
05-05-2009, 08:26
Ja helt enig såklart :)
Men ble godt imponert med tanke på elementets størrelse. Hadde nok spilt mye høyere i en panda for eksempel ;)
Bilen i videoen lignet da fælt på min rosa bil som er en Panda..
DD-Henrik
05-05-2009, 08:45
Jo stemmer når du sier det. Står Fiat Panda i tagsene.
Var sikker på at det var en gammel peugeot eller en mazda. Men ja, er vel en panda ja. Hvor mye klarte du i puntoen med 4x15", Hifonic?
klarte 155,5dB ved 32hz med 7500w. Men kan jo ikke sammenlignes, den bilen der spiller jo på ~70hz og har null båndbredde. Jeg klarte over 150dB fra 23-55hz.
155.5 på 32 hz er sinnsykt heftig.... :D
156 med 2 stk 10" i panda iallefall ikke veeeldig vanskelig...
Fetter spillte 155.5 dB i panda med 2 stk 10" og en forsterker på Nm finalen...og der var det kaldt...veldig kaldt.....
Vil tro det blir LITT høyere i år etter litt testing...og i litt varmere omgivelser... ;)
Fetter har også testet 1 stk 12" og 1 amp. koblet i 1.4 ohm......(sist uke)
3 timer totalt på kassebygging og tuning = 154.7 dB...så der blir det litt testing til Uka... :D
Den 12" wooferen som fetter testa, er B2 audio...RS 12" :)
DD-Henrik
05-05-2009, 20:40
Har du kjøpt B2 subben fra Jay da eller?
Er meget dyre produkter men spiller nok deretter også. Han har noen FEITE forsterkere hvertfall ;)
Har du kjøpt B2 subben fra Jay da eller?
Er meget dyre produkter men spiller nok deretter også. Han har noen FEITE forsterkere hvertfall ;)
Tja, Wooferen er tatt igjennom Jay ja........................;)
Produktene er veldig bra, Både wooferene og ampene..... :D:D:D
B2 har fått MYE skryt og ros i Svergie og Dannmark om dagen...Både på lydkvalitet og til dBdrag...
B2 Har både "billige" og "dyre" serier...Så min mening etter litt testing av div woofere ;), er at her betaler du for "lite" og får mere... :)
DD-Henrik
08-05-2009, 09:35
Tja, Wooferen er tatt igjennom Jay ja........................;)
Produktene er veldig bra, Både wooferene og ampene..... :D:D:D
B2 har fått MYE skryt og ros i Svergie og Dannmark om dagen...Både på lydkvalitet og til dBdrag...
B2 Har både "billige" og "dyre" serier...Så min mening etter litt testing av div woofere ;), er at her betaler du for "lite" og får mere... :)
Forresten, hvor får man tak i B2 Audio?
Ser på dealerne hans og ingen av dem har hans produkter på nettsiden dems. Var bare litt nysgjerrig
Ser på dealerne hans og ingen av dem har hans produkter på nettsiden dems. Var bare litt nysgjerrig
B2 selges i en del butikker i Svergie og i Danmark...
Men som du poengterer så er det ikke lett å finne B2 på web sidene til importørene...Men det kommer vil jeg tro... ;)
Importøren i Svergie har f.eks ikke fått ut på nett at de selger B2 enda, men noen av butikkene "demmes" har gjort det.....så :bw:
I Norge er det ikke importør på B2...Ikke enda , men har hørt noen rykter om at det muligens kommer fortere en noen aner... :)
Så er Du sugen på Skikkelige greier til en vettu pris, så er det bare å smøre seg med tålmodighet til importøren er "på plass"............ eller du får bestille fra Jay...:)
DD-Henrik
08-05-2009, 19:57
Det er sikkert et kremmerke, men det spiller ikke høyere enn 180.5 db på 1stk 18" (ikke til nå hvertfall), så da forholder jeg meg til DD :)
Men ja, hadde vært kult om en leverandør hadde tatt dette merket inn. Er jo spennende med nye merker :)
Eirik Aspaas
08-05-2009, 19:58
alt hadde spilt 180dB i bilen til Dante :P
DD-Henrik
08-05-2009, 20:01
Okei Eirik. Det hadde vel det...
Eirik Aspaas
08-05-2009, 20:04
er bare på tide at du skjønner at Dante spiller høyt pga BYGGET sitt og ikke pga 18 tommeren :P
DD-Henrik
08-05-2009, 20:06
Okei. Du har sikkert rett. DD er vel bare overprisede elementer, som egentlig ikke er noe bedre enn RF. Er vel kun fordi at alle som har rekord med DD har bygd bedre enn alle andre, og ved en tilfeldighet har dem valgt DD.
Jess altså...
Eirik Aspaas
08-05-2009, 20:07
du har ikke skjønt at dBdrag er 90% bygg du? :P
nok OT nå.. vi får ta det på pm :*
B2 Audio
08-05-2009, 20:13
Det er vel en liten sannhet med modifikasjoner. Soundtec og EZtuning er samme firma. Men fokuset er på EZtuning nettsiden inntil videre. For å se produktene kan du følge disse lenkene her:
http://eztuning.se/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=68&Itemid=79
http://eztuning.se/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=70&Itemid=79
http://www.eztuning.se/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=971&category_id=59&option=com_virtuemart&Itemid=79
http://www.eztuning.se/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=972&category_id=58&option=com_virtuemart&Itemid=79
Den danske importøren www.danskaudioteknik.dk har det liggende under "produkt navne" og deretter b2
DD-Henrik
08-05-2009, 20:20
Ser at M12-en din yter 15000 wrms. Stemmer virkelig dette? Tviler ikke :) men må jo bare høre ;)
For RF sier jo at dems forsterker til 200.000 kroner er på 15000wrms og at dette er verdens kraftigste forsterker produsert noen gang.
Om din er på like høy effekt er jo det utrolig kult da :) og så er jo prisen på din 1/4 av RF sin :)
Bilstereosenteret.no
08-05-2009, 20:44
Ser at M12-en din yter 15000 wrms. Stemmer virkelig dette? Tviler ikke :) men må jo bare høre ;)
Står ikke noe om RMS der, men skulle ikke forundre meg om de yter det. Men ved hvilken spenning? :)
Hertz MP 15K yter 12.000 watt RMS @ 1 ohm, 14,4V/1% THD. Og Soundstream har vel en som er minst like kraftig. Stetsom også, om jeg ikke tar feil.
Jay kan sikkert forklare deg hvordan dB drag fungerer og hvorfor enkelte spiller så høyt som de gjør. DD er selvfølgelig ikke noe poop, men det er ikke, ene og alene DD sin skyld at det settes mange rekorder med merke. Det ligger månedsvis, og sikkert årevis med forskning og utprøving bak de bilene/løsningene som spiller i verdensklasse. Og det er akkurat der man vinner mange dB, utprøving :)
B2 Audio
08-05-2009, 20:48
For RF sier jo at dems forsterker til 200.000 kroner er på 15000wrms og at dette er verdens kraftigste forsterker produsert noen gang.
Om din er på like høy effekt er jo det utrolig kult da :) og så er jo prisen på din 1/4 av RF sin :)
Effekten stemmer ikke noe der. Men Rockford forsterkeren er ikke en klasse D og er samtidig en 4 kanals fullrange. Samtidig finnes det jo andre amper som er like store eller større. Hertz SPL, CS ELT, Ground Zero 2.20000. men igjen de er ikke fullrange.
Du kan jo kjøpe en M12 for å teste litt og se selv.:ca:
Okei. Du har sikkert rett. DD er vel bare overprisede elementer, som egentlig ikke er noe bedre enn RF. Er vel kun fordi at alle som har rekord med DD har bygd bedre enn alle andre, og ved en tilfeldighet har dem valgt DD.
Jess altså...
DD er veldig bra ja...Men det er ikke best... OG prsiene henger ikke på greip...så du har rett i at det er overpriset. Ingen Woofer f.eks er verdt 50.000 kr...MEN det er MIN mening. :)
EN viktig grunn til at mange bruker DD spesiellt i extreme biler som nettopp Dante, er PGA Mikko i Finland.
Han hjalp maaange med DD ( og spl dynamics), og han hjalp ingen som brukte andre merker...
F.eks
Team Sgk blant annet brukte Atomic tidligere...De fikk ikke "hjelp" av noen, for at de var de som spillte høyest i extreme med Atomic...Og de som bruker utstyr fra konkurerende merker, hjelper som regel IKKE konkurentene sine...
Så for å få hjelp til å spille høyere, så byttet de til DD....
Et annet eksempel : Alan Dante tok kontakt med Elvis i svergie, etter å ha sett på tråden på termpro...
Det FØRSTE han skreiv var : kan du bruke Stetsom OG DD...?
Hadde Elvis villet brukt de merkene og kunne brukt de SÅ hadde Dante gitt han hjelp...
På samme måte som Mikko og team loud fra Finland gjorde tidligere.........
Som Nevnt tidligere i tråden her, så hadde det meste av bra utstyr spillt rundt 180 dB i bilen til Dante...
Men hvis DD er såå Jævlig bra/best , hvorfor bruker ikke "alle" det utstyret i f.eks Street klassene og superstreet klassene ??? ;)
Litt OT :
Hvis du tar den dyreste wooferen til DD og den dyreste wooferen til B2...Hvor mye høyere bør DD wooferen spille mener du...??? Hvis en skal sammenligne pris kontra dB altså...
0.2 dB ? 0.5 dB ? 1 dB ? 3 dB ? 5 dB ???
Den dyreste 12" wooferen til B2 vil ligge på ca 6500 kr i Norge (ifølge Jay)
Den dyreste 12" wooferen til DD, er vell ca 50.000 kr......
Altså ca 43.500 kr dyrere...
Og Her forventer jeg meg at du som importør svarer Ang hvor mye bedre DD Bør være.....
(og jeg håper tråden ikke blir låst) :)
DD-Henrik
08-05-2009, 21:06
Står ikke noe om RMS der, men skulle ikke forundre meg om de yter det. Men ved hvilken spenning? :)
Hertz MP 15K yter 12.000 watt RMS @ 1 ohm, 14,4V/1% THD. Og Soundstream har vel en som er minst like kraftig. Stetsom også, om jeg ikke tar feil.
Jay kan sikkert forklare deg hvordan dB drag fungerer og hvorfor enkelte spiller så høyt som de gjør. DD er selvfølgelig ikke noe poop, men det er ikke, ene og alene DD sin skyld at det settes mange rekorder med merke. Det ligger månedsvis, og sikkert årevis med forskning og utprøving bak de bilene/løsningene som spiller i verdensklasse. Og det er akkurat der man vinner mange dB, utprøving :)
Ikke for å være hoven eller noe ;) men vet at bygg har ufattelig mye å si såklart. Er bare litt flåsete å si at alt er like bra som DD. For det er det ikke. Sikkert noe som er bedre, men Alan Dante sier selv at DD subber er det råeste (innlegg fra han selv på et forum. husker ikke hvilket). Og hvis bilen hans er så fantastisk god at alt spiller bra, og han ikke velger noe som kan spille bedre er jo det merkelig...
dBcompaniet
08-05-2009, 21:11
kan tenkes at han har en god sponsoravtale :)
Ikke for å være hoven eller noe ;) men vet at bygg har ufattelig mye å si såklart. Er bare litt flåsete å si at alt er like bra som DD. For det er det ikke. Sikkert noe som er bedre, men Alan Dante sier selv at DD subber er det råeste (innlegg fra han selv på et forum. husker ikke hvilket). Og hvis bilen hans er så fantastisk god at alt spiller bra, og han ikke velger noe som kan spille bedre er jo det merkelig...
Har du hørt om kjøpt og betalt før...???
Alan spiller høyere med andre forsterkere enn med stetsom f.eks..... ;)
OG det har han også lagt ut på termpro, med bilder av scoren osv...
;)
kan tenkes at han har en god sponsoravtale :)
bingo.......
Bilstereosenteret.no
08-05-2009, 23:00
Alan Dante sier selv at DD subber er det råeste (innlegg fra han selv på et forum.
Det er nesten bare komisk at du bruker det som et argument.
Hadde det vært et snev av objektivitet i et slikt utsagn fra Dante, så kunne vi kanskje tatt det til etteretning :)
Når du går i bilbutikken for å se på en ny Opel, også nevner du for selgeren at du har også vært å sett på Ford. Du sammenligner de to modellene opp mot hverandre. Tror du da selgeren hos Opel vil utpeke de fordelene Forden har over Opelen?? Selvfølgelig ikke, han vil på beste måte prøve å avfeie det, og pense deg inn på at Opel er det rette valget for deg.
DD-Henrik
08-05-2009, 23:56
Sponsoravtale har han garantert, men når han spiller høyest i verden, tror du det hadde vært noe problem å få en sponsoravtale med f.eks. GZ, Soundstream etc.? Tvilsomt.
Dere får si det dere vil. Dere mener DD ikke er så bra, jeg mener det motsatte. Det var ikke uten grunn jeg valgte DD; Er lite flink med db drag, og har aldri konkurrert. Men har hørt på og sammenlignet MANGE elementer. Valgte å begynne å ta inn DD den dagen jeg hørte 1512 subbene spille. Dem spilte grisen ut av alt jeg har hørt i samme prisklasse, og det i standard kasser. Jeg har godt med erfaring rundt JL Audio, Blaupunkt, Pioneer (eldre subber), RF (gamle typene) og Infinity. Men har som sikkert alle her, hørt på utrolig mye, og vært med å hjulpet til på flere treff hvor jeg har fått demonstrasjoner av proffbygde demobiler. Har også hørt demobilen til team bilradiohuset. Og veldig mye spiller meget bra, men først når jeg hørte DD, fikk jeg virkelig bakoversveis.
Dette er selvsagt en subjektiv mening, men velger å si at siden DD har spilt høyest i verden i flere klasser, spesielt i Extreme med 181.7 db velger jeg å mene at DD spiller høyest i verden. Ganske logisk egentlig.
Ta Pioneer f. eks. Dem var vel de første til å bryte 180 grensen om jeg vet rett. Da brukte dem 13 subber og 52 forsterkere. Mens DD brukte EN sub drevet av 4 forsterkere.
Valget er ikke vanskelig, og jo, selv om Alan sin bil er fylt med alskens av midler for å holde den sammen og er helt utrolig bra bygd, tviler jeg sterkt på at pioneer klarer samme score med 1 sub, slik som DD klarte. Men igjen, det er min subjektive mening og dere får jo mene akkurat det dere ønsker.
Denne diskusjonen blir bare dum å fortsette med.
Både jeg og alle som deltar i diskusjonen kan ikke si noe som helst om hva som spiller best teoretisk, for det finnes ikke fasitsvar på hvordan man bygger best. Og komme med utsagn som "Det er nesten bare komisk at du bruker det som et argument" bekrefter jo bare at dette er en diskusjon som aldri kan holde en saklig linje, og få den ene parten enig med den andre.
Ha en fin kveld videre, og en riktig god helg :)
Bilstereosenteret.no
09-05-2009, 00:18
Det er bare det at du i HVER ENESTE TRÅD, må poengtere at DD spiller høyest i verden. Det gjør de sikkert, og bra er vel det, for de som skal stille i dB drag. Men det har liten, eller ingen betydning hos en bruker som skal spille musikk.
Når du bruker det at DD spiller høyest i verden som et kvalitetsstempel ovenfor en bruker som skal ha en helt vanlig bass, så blir det litt klønete.
Og at de spiller høyest i verden reflekterer jo ikke "kvaliteten" på hele sortimentet dems (ikke at jeg mener det er dårlig av den grunn), men de har èn, eller kanskje to basselementer som klarer, under optimale forhold, å bryte 170db, eller 180dB grensen. Du klarer ikke det med de billigere seriene dems. Og da blir det helt feil å anbefale, f.eks en 12" til 2500kr, og i samme setning legge til at DD spiller høyest i verden. Get my drift here??
Syns bare du burde klare å finne flere/bedre argumenter når du anbefaler DD. At de spiller så høyt begynner å bli oppbrukt ;)
Og hva som spiller bra er fullstendig subjektiv mening. For deg er det når bilen ramler i fra hverandre rundt ørene dine. For andre er det f.eks når man har dybde og attack i front :)
dBcompaniet
09-05-2009, 07:51
Dette er selvsagt en subjektiv mening, men velger å si at siden DD har spilt høyest i verden i flere klasser, spesielt i Extreme med 181.7 db velger jeg å mene at DD spiller høyest i verden. Ganske logisk egentlig.
Ta Pioneer f. eks. Dem var vel de første til å bryte 180 grensen om jeg vet rett. Da brukte dem 13 subber og 52 forsterkere. Mens DD brukte EN sub drevet av 4 forsterkere.
Valget er ikke vanskelig, og jo, selv om Alan sin bil er fylt med alskens av midler for å holde den sammen og er helt utrolig bra bygd, tviler jeg sterkt på at pioneer klarer samme score med 1 sub, slik som DD klarte. Men igjen, det er min subjektive mening og dere får jo mene akkurat det dere ønsker.
181,7dB er jo satt i klassen Extreme 3+ det vil si at man har 3 eller flere subber, ikke en..
Så må du også huske på at f.eks pioneerforsterkerene er oppgitt til å yte 1x1500w @ 2 ohm, mens stetsomforsterkerene er oppgitt til å yte over 7000w rms @ 1 ohm, så er jo ikke så rart at de har endel flere forsterkere når de brukte 13 subber..
Kan jo også nevnes at det er vesentlig vanskeligere å få 13 subber til å spille over 180dB pga utfasninger, justering osv osv. Så skal bli spennende å se hva de får til når de bygger om.
Som nevnt tidligere er dB-drag 90% bygg, er bilen og bygget riktig spiller du høyt med mye rart, forskjellen er kanskje bare hvor mange ganger du kan gjøre det før subben ryker.
Det er jo ikke noe nytt at ddsubbene ryker under burp for de gutta som spiller så høyt som de gjør.
Sponsoravtale har han garantert, men når han spiller høyest i verden, tror du det hadde vært noe problem å få en sponsoravtale med f.eks. GZ, Soundstream etc.? Tvilsomt.
Dere får si det dere vil. Dere mener DD ikke er så bra, jeg mener det motsatte. Det var ikke uten grunn jeg valgte DD; Er lite flink med db drag, og har aldri konkurrert. Men har hørt på og sammenlignet MANGE elementer. Valgte å begynne å ta inn DD den dagen jeg hørte 1512 subbene spille. Dem spilte grisen ut av alt jeg har hørt i samme prisklasse, og det i standard kasser. Jeg har godt med erfaring rundt JL Audio, Blaupunkt, Pioneer (eldre subber), RF (gamle typene) og Infinity. Men har som sikkert alle her, hørt på utrolig mye, og vært med å hjulpet til på flere treff hvor jeg har fått demonstrasjoner av proffbygde demobiler. Har også hørt demobilen til team bilradiohuset. Og veldig mye spiller meget bra, men først når jeg hørte DD, fikk jeg virkelig bakoversveis.
Denne diskusjonen blir bare dum å fortsette med.
Både jeg og alle som deltar i diskusjonen kan ikke si noe som helst om hva som spiller best teoretisk, for det finnes ikke fasitsvar på hvordan man bygger best. Og komme med utsagn som "Det er nesten bare komisk at du bruker det som et argument" bekrefter jo bare at dette er en diskusjon som aldri kan holde en saklig linje, og få den ene parten enig med den andre.
Ha en fin kveld videre, og en riktig god helg :)
Sorry å si ting RETT UT, men du er jaggu skikkelig på JORDET...eller på vidda...
(sorry til de som bor på jordet eller på vidda) :D
Hvis du tror at Alan Dante "bare er sponset" av dd og stetsom er du jaggu Dum.....DD betaler nok lønna til Mr. Dante...Stetsom også betaler nok LITT for at han skal bruke det.........
Å som du skriver , så har jeg ALDRI påstått at dd ikke er bra...Bra er det, OG kraftig overpriset...
Du refererer til team bilradiohuset....I Norge eller Svergie ???????
Bakoversveis da du hørte dd sier du... Så BRA for Deg da. ;)
Du reklamerer veldig med at dd har spillt høyest osv...i extreme... men hva har det med en vanelig bil å gjøre...ikke alle biler er bygd som tankser med 10 cm ruter, med stålrammer, tykke stålplater , betong osv....
Å sammenligne og selge utstyr som skal sitte i en bruksbil på det grunnlaget er rett å slett altfor dumt...
Men det er min mening igjen...
Da det kommer til 180+ Db i bilen til Dante, så er jeg rimelig sikker på at f.eks Cactus sound, T3 , Gz , Atomic , Shocker ,Treo osv hadde satt ca samme scoren...
Men jeg skjønner at du bruker alan`s score for å selge...Men hva sier du den dagen verdens høyeste score ikke er satt med dd......Og den dagen kommer ;)
Og, var dette vanskelig å svare på : :D
Men hvis DD er såå Jævlig bra/best , hvorfor bruker ikke "alle" det utstyret i f.eks Street klassene og superstreet klassene ???
Hvis du tar den dyreste wooferen til DD og den dyreste wooferen til f.eks B2...Hvor mye høyere bør DD wooferen spille mener du...??? Hvis en skal sammenligne pris kontra dB altså...
Altså ca 43.500 kr dyrere...
Og Her forventer jeg meg at du som importør svarer Ang hvor mye bedre DD Bør være.....
Men det tror jeg ikke du klarer. hehe
Iallefall ikke på en måte som forsvarer prisen...
;)
DD-Henrik
09-05-2009, 17:59
Bare det at du går til personangrep og kaller meg dum sier jo litt om deg, og er mer enn grunn nok for meg til å ikke diskutere...
Dynamics
09-05-2009, 18:41
Uansett så synes jeg du kan svare på hvor mye høyere en DD woofer bør spille kontra en B2. Hvis en skal sammenligne pris kontra dB altså..
Altså ca 43.500 kr dyrere..:ai:
Ikke vri deg unna med å svare på dette nå er du snill :cz:
Håper dere kommer med biler i street/super street i år så vi kan se hvor overlegent DD er;)
Bare det at du går til personangrep og kaller meg dum sier jo litt om deg, og er mer enn grunn nok for meg til å ikke diskutere...
Da beklager jeg at jeg kallte deg dum...
Men tror du virkelig mr dante ikke får bra betalt for å bruke dd ??? (og stetsom)
Og da du som importør kommer inn på forumet og påstår ditt og datt, må du regne med at noen med litt peiling "angriper" deg, da det virker som du ikke har peiling på alt du utaler deg om...som i dette tillfellet dbdrag......:)
Så da får jeg beklage at jeg "angriper" deg nå...
Så da har jeg beklaget meg... så da regner jeg med at du svarer på mine spm igjen.......
DD-Henrik
09-05-2009, 20:22
Jeg aner ikke noenting om B2, og kan derfor ikke gi noe fasitsvar.
50 lapper for en sub er meget mye penger, men er man interessert nok kjøper man det man ønsker om man har råd til det. Det selges plenty rundt i verden av disse subbene kontra f.eks. Jackhammer 22" som ligger i samme prisklasse.
Jeg kan ikke si hvor mye høyere et DD element BØR spille kontra et B2 element, da som dere selv sier, det er 90% bygg. I teorien skal det vel ikke finnes noen begrensninger på hvor høyt et element kan spille hvis det bygges "perfekt". Ble sagt her på forumet, så håper at hvis dette er feil så kalte dere han som sa det, også for dum. (skjønner?)
Greit, jeg kan lite om DB Drag og har nok derfor uttalt meg helt feil i denne diskusjonen, men jeg vet at DD har spilt høyest i verden, og har derfor sagt at DD er verdens høyestspillende subber. Dette er jo logisk, men mulig feil å si, da dere mener at Alan Dante f.eks. kunne spilt høyere med noe annet i sin bil. Men til nå har ikke dette blitt gjort, og DD har nåværende verdensrekord. Derfor har jeg uttalt meg slik jeg har.
Men dere må jo forstå at om dere ønsker å fortelle meg at jeg tar feil, kan dere jo ikke kalle meg dum, at jeg er helt på jordet osv.
Ta f.eks. tråden her, om den bilen som fusket ved fullt gasspådrag, en audi 1.8 turbo. Der har det blitt sagt mye som er helt på "jordet". Men skulle jeg liksom kalle folk dumme osv, fordi dem prøver å tenke seg til hva som kan være galt og svarer derfor ut i fra sin egen mening, selv om dem ikke vet dette helt sikkert?
Bil er noe jeg kan godt, på samme linje som noen kan mye om db drag her. Men selv om jeg kan bil, diskuterer jeg rimelig, og gjerne forklarer litt nærmere hva som er det rette osv. Da lærer andre av meg i det tilfellet, akkurat som jeg kan OG ønsker å lære av dere.
Her på forumet er folk yngre og eldre enn meg. Og på sikkert begge sider finnes det mye mer kunnskap enn det jeg sitter på. Jeg er her ikke bare for å selge!! Da hadde jeg ikke deltatt i diskusjoner som ikke har med salg å gjøre i det hele tatt. Jeg er her for å lære, da jeg synes bilstereo er meget moro.
Det hadde vel vært mye greiere om noen kunne forklart HVA som gjør at en bil spiller høyt, enn at f.eks. Eirik sier "er bare på tide at du skjønner at Dante spiller høyt pga BYGGET sitt og ikke pga 18 tommeren :P".
Lærer jo ingenting av det, og det fremkaller bare frustrasjoner som gjerne får meg til å prøve å tenke ut en løsning (som jeg kanskje ikke kan noe om), men som virker logisk og riktig og som jeg da forteller her.
Og da blir jo folk enda sintere og mer frusterte, og begynner å ta denne diskusjonen helt ute av forstand hva angår å diskutere saklig og bra.
Og DET blir for dumt, og håper spesielt at folk er voksne nok til å se det, og kanskje også lære av denne diskusjonen. Det har jeg hvertfall, med tanke på utsagn om DB drag og DD.
Men selv med dette jeg har sagt nå, kommer det sikkert en kommentar/innlegg som har en negativ tone, istedenfor konstruktiv. Så at jeg sier dette, hjelper vel egentlig ikke for noe annet enn at dere kanskje tenker "ja han ser hvertfall selv at han ikke er noen verdensmester". Det jeg ønsker er at vi alle sammen kan lære hverandre uten å kjefte og komme med dumme utsagn. Og merker også at folk er mye hissigere på leverandører / firmaer, men selv "vi" selger bilstereo betyr det jo ikke at vi SKAL kunne alt!
Det er det som også er litt kjipt. Kan tenke meg til at om jeg hadde vært en vanlig forumbruker, og påstått noen av de samme tingene hadde det ikke sport så av som det har nå.
DD-Henrik
09-05-2009, 20:32
Og kan gjerne legge til dette for å få "bedre forståelse" at mye lesing har også ført til mange av mine utsagn:
http://forum.soundpressure.com/showthread.php?t=8324
Der jeg skriver at "Og hvis jeg husker rett, var vel pioneer verdens første til å komme over 180 db, men da med 2 subber" - var det xxxx (kjent bilstereoforhandler) som fortalte meg.
Mye av de feile opplysningene jeg har gitt har ofte kommet av viderebringing av info jeg selv har fått fra folk som visstnok kan dette her. Og det må jeg bare beklage.
Bilstereosenteret.no
09-05-2009, 20:40
Men selv med dette jeg har sagt nå, kommer det sikkert en kommentar/innlegg som har en negativ tone, istedenfor konstruktiv. Så at jeg sier dette, hjelper vel egentlig ikke for noe annet enn at dere kanskje tenker "ja han ser hvertfall selv at han ikke er noen verdensmester". Det jeg ønsker er at vi alle sammen kan lære hverandre uten å kjefte og komme med dumme utsagn. Og merker også at folk er mye hissigere på leverandører / firmaer, men selv "vi" selger bilstereo betyr det jo ikke at vi SKAL kunne alt!
Her går du i samme fella som du selv sitter å beskriver andre med. Du dømmer folk, og tror de vil skrive noe negativt uansett hva du kommer med....
Det er det som også er litt kjipt. Kan tenke meg til at om jeg hadde vært en vanlig forumbruker, og påstått noen av de samme tingene hadde det ikke sport så av som det har nå.
Det er ikke forlangt at man skal kunne alt. Men man bør inneha såpass mye kunnskap om de produktene man selger, og bilstereo generelt, at man kan hjelpe de fleste kunder. I en eller annen rettning.
Må si meg litt enig med Digital Designs over. Merker at enkelte postere er gjengangere på å slenge ut en halvarrogant kommentar om at dette kan du ingenting om når det diskuteres, samtidlig som vedkommende ikke er interessert i å spytte ut, den( for ham), selvfølgelige forklaring på hvorfor ting er så borti hælvete.
Ler litt når jeg leser noen her nevne et merke i alle sine innlegg. Ikke lenge siden det var et annet merke som ble nevnt i alle innleggene fra disse personene :p
Menmen, som jeg har sagt før: DD spiller nødvendigvis ikke så mye høyere enn andre merker, men de klarer å gjøre det om og om igjen. Holdbarheten på elementene er førsteklasses!
Greit at noen ødelegger DD elementer også, men da hadde nok de fleste andre elementer også tatt kvelden. Og regner med de påstandene om DD som ryker har opphvar i TVE sin SS 1-2 bil og SGK sin EXT Volvo. SS bilen hadde før gamle typen membran på subbene, men etter at de ble byttet til de nyeste har de vært holdbare. SGK volvoen slet med noe vanvittig backpressure slik jeg forsto det. Ombygging på gang der i gården nå :)
En jeg kjenner godt i Finland bygde seg en panda med stålkasse til SS 1-2. Først brukte han DD 9917 elementer, men membranet (gammel type) ga etter ved 167dB, og da var trykket inni kassa 4dB høyere. Han byttet til GZ elementer, men der var membranet pinneved allerede før 165dB.. Så tror DD tåler mer enn GZ sine råeste elementer hvertfall :)
Men finnes jo andre skumle merker som Shocker, Atomic og ikke minst T3 ;)
har nå lest gjennom hele tråden og synes det er mange snodige kommentarer her. som mange sikkert ser i signaturen min har jeg nok noen merker som står nærmest hjertet en andre, men har ikke drevet med Db drag i ørten år. har vært inne å snust på DD ettersom jeg har opplevd biler som har spillt høyt med det (ingen hemlighet at jeg vil spille høyere) men må si jeg fikk bakover sveis da jeg så prisene på utstyret, men ettersom det er så supert bra så håper jeg at det vil bli muligheter for å se en NORSK bil denne sesongen som spiller med DD. så jeg kan få en bekreftelse på om det er bra. må også tilføye at jeg kun er intr. i merket Db Drag messig. for meg spiller det ingen trille om det er bra i gatebilen til per eller pål. så er det sagt.
(no hard feelings)
vBulletin® v3.8.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.