Announcement

Collapse
No announcement yet.

Custombygd kasse fra Dag Johansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Custombygd kasse fra Dag Johansen

    Heisann!

    I dag har jeg kjørt i 8 timer for å hente en kasse fra Dag Johansen, custombygd til DD9515g sub.

    Må få sagt at når jeg kom ble jeg kjent med at Dag kjernekar å prate med, forklarte mye rundt kasser og slikt (ble litt ivrig rundt "kassespørsmål" ).

    Da jeg så kassen fikk jeg nesten bakoversveis. Så enorm den var! Bygget i 32mm mdf av dyrere og mer vannmotstandsdyktig type, 2x6" aeroporter som ikke lignet grisen hva angår mandig utseende, solide skillevegger og en innvendig størrelse på rundt 155 liter om jeg husker riktig. Med sub og rør trukket i fra skal det være 138 liter. Rett meg om jeg tar feil, Dag

    Dette var et beist på rundt 50-60 kilo kan jeg tenke meg. Etter en lang og koselig prat, var det turen hjemover.

    Ble så ivrig etter å teste den at jeg brukte rundt en time på å bore hull til ledningene, finjustere subben slik at den passer perfekt, koble ledninger og alt det skitet.

    Når jeg da skulle teste den, fyrte jeg den opp med 7000 Watt RMS i stuen. HERREGUD for et trøkk.

    Kassen er tunet til 37 hz, og fikk hele stuen til å klirre. Jeg er seriøs når jeg sier at kassen alene spilte like høyt som mine 4x15" i samme rom.

    Utenfor kunne jeg se at vinduene vibrerte til bristepunktet og døren flyttet seg 6-7mm med vibrasjonene. Nå skal det jo sies at elementet som ble brukt koster 9000,- og er blitt spilt med over 170db alene.

    Men den kassen gjorde susen. Testet elementet i 100liters kassen fra DD som er gode og solide, og visste at kassen til Dag ville gjøre jobben mye bedre, men herregud. Det får da være måte på. Knuste 3 glass totalt. Dem bare rant rett ut av skapet.

    Om Dag krever 5000 eller 200 kroner for ei kasse er det verdt det!

    Elementet du har kjøpt til 6000 kroner blir plutselig verdt prisen i en kasse fra Dag.

    Legger opp et par bilder nå

    EDIT: Legger opp ett par videoer når jeg får den inn i bilen, og måleresultater fra termlab når jeg kommer så langt
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

  • #2






















    Er en 20pakning med røyk som ligger der
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

    Comment


    • #3
      Det var din kasse ja
      Så bilder av den på facebook par timer siden.
      Dag leverer vanvittig resultat hver gang ser det ut til!
      Jonas Tautra
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

      Comment


      • #4
        Satan, nydelig kasse
        Mvh
        Johnny Myhre

        Comment


        • #5
          Ble litt dårlige bilder, og kassen er ikke helt rengjort etter montering av sub og slikt. Men ja, var en knalltøff kasse, som spilte så det griner
          Tidligere importør for Digital Designs,
          overtatt av www.dynaBel.no.

          Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

          Comment


          • #6
            Det der var jo helt perverst.

            Så meget bra ut.
            Pioneer - Hertz - Zealum
            Prosjekt Volkswagen Passat 3B
            Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

            Comment


            • #7
              ser ut til at Dag har gjort jobben sin, men er mer interessert i aa vite hvordan du fikk tilfoert elementet 7000 watt inne i stua
              Mvh
              J. Holm
              www.b2audio.com
              http://facebook.com/b2audio

              Comment


              • #8
                Har en enorm forsterker på 50kg med en utgangseffekt på 2x3500 watt RMS målt på begge kanalene spilt samtidig. Strømforsyningen er på 10kw
                Tidligere importør for Digital Designs,
                overtatt av www.dynaBel.no.

                Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                Comment


                • #9
                  Kjempe pen kasse det der ja.Den så utrolig godt gjennomført og solid ut

                  Comment


                  • #10
                    Nå må du få testa den i bilen!
                    Jonas Tautra
                    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                    Comment


                    • #11
                      Ser knall bra ut, om du lakker kassen invendig i svart nå så ser det lekkert ut gjennom bassportene også

                      Comment


                      • #12
                        Rå kasse! Blir morro å høre fra deg når du får prøvd den i bilen. Rister vel sunn den :-P
                        Mitt gamle førstebil prosjekt - http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=10520

                        Comment


                        • #13
                          jeg kommer innom i dag henrik!
                          skal høre

                          ring meg
                          mvh Sindre Carlsen

                          Comment


                          • #14
                            Venter på en stoor shipment fra DD, som sannsynligvis ankommer lokalt lager innen neste uke. Og blandt det jeg får inn er M3. 3000 Watts of PURE RMS (oppgitt til 2400, men skal måle effekten personlig slik at dere ser det selv når jeg påstår det )

                            Da skal subben inn i bilen, og ja, ødelegge bilen litt. Skal jo ha ny demobil og bygge den opp. Ble for mye styr med Omegaen :P
                            Tidligere importør for Digital Designs,
                            overtatt av www.dynaBel.no.

                            Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                            Comment


                            • #15
                              Fy F##N!! den kassen hva fin...likte "mønstret" på kassen.
                              Focal
                              Mosconi
                              Pioneer

                              Comment

                              Working...
                              X