Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dynamostøyen er borte, nå er det et nytt problem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dynamostøyen er borte, nå er det et nytt problem

    Nå er det ingen lyd i subben.

    Det kommer bare et "popp" når jeg skrur på spilleren.
    Det er strøm i forsterkeren.
    Har forsøkt med to forskjellige forsterkere og to forskjellige lydkilder.

    Begynner å bli drit lei hele anleggfaen før det engang har kommet lyd i det...
    Nesten så jeg bytter inn bil og anlegg i 3m tau...

  • #2
    ta deg en tur til installbay å få de til å se over anlegget ditt.

    Comment


    • #3
      Virker remote ledningen din? prøv å ta 12 volt fra batteriet og rett i remote og se om du får noe lyd i forsterkeren da
      Mvh Werner Harstad

      Comment


      • #4
        Originally posted by berniebp87 View Post
        Virker remote ledningen din? prøv å ta 12 volt fra batteriet og rett i remote og se om du får noe lyd i forsterkeren da
        Vifta i forsterkeren går og lysene lyser, så jeg regner med at remoten funker.... Eller er ikke det noen sikker indikasjon?

        Comment


        • #5
          Sikker på at singnalkabelene fungerer? Eller at du ikke har satt subwoffer utgangen på spiller på "off"?

          Comment


          • #6
            Hvis det var tilfelle ville det kommet lyd når jeg prøvde å koble ipod rett i forsterkeren med andre kabler... Men det kom ikke noe lyd da heller.. Har forsøkt å bytte høyttalerkabel også..

            Comment


            • #7
              Vil bare legge til at forsterker lyser i de fleste tilfeller og ser ut til å gå på og funke og alt, selv om KUN remote ledningen er i. Strøm trenger ikke være tilkoblet alle forsterkere for at dem skal gå på sålenge remote er koblet til, og jord.

              I tilfelle du skulle være så uheldig å ikke ha sjekket dette

              Kompis av meg gjorde dette, så skjønte selv ingenting når han ba meg se på det. Men så sjekket jeg over bare for sikkerhetsskyld. Og da var ikke sikringen i ledningen
              Tidligere importør for Digital Designs,
              overtatt av www.dynaBel.no.

              Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

              Comment


              • #8
                Originally posted by Digital Designs Norge View Post
                Vil bare legge til at forsterker lyser i de fleste tilfeller og ser ut til å gå på og funke og alt, selv om KUN remote ledningen er i. Strøm trenger ikke være tilkoblet alle forsterkere for at dem skal gå på sålenge remote er koblet til, og jord.

                I tilfelle du skulle være så uheldig å ikke ha sjekket dette

                Kompis av meg gjorde dette, så skjønte selv ingenting når han ba meg se på det. Men så sjekket jeg over bare for sikkerhetsskyld. Og da var ikke sikringen i ledningen
                Hvis dette er tilfelle skal jeg ta multimeter å måle litt i morgen.
                Jeg syntes bare det er merkelig at remotekabelen skal forsyne vifta med strøm slik at vifter og lys funker...

                Comment


                • #9
                  Originally posted by kennethl View Post
                  Hvis det var tilfelle ville det kommet lyd når jeg prøvde å koble ipod rett i forsterkeren med andre kabler... Men det kom ikke noe lyd da heller.. Har forsøkt å bytte høyttalerkabel også..
                  Hvis du har prøvd å koble en ipod direkte til forsterkeren så er det ihvertfall ikke spilleren eller signalkabelen. Tror du får konsentere deg om forsterkeren. Det enkleste ville jo vært å fått lånt en annen og prøvd å koble på denne... Du kan jo også prøve å måle om forsterkeren får strøm med multimeteret OG at styrestrømmen på signalkabelen leverer strøm dit del skal. Da finner du nok ut av det

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Elutstyr.no View Post
                    Hvis du har prøvd å koble en ipod direkte til forsterkeren så er det ihvertfall ikke spilleren eller signalkabelen. Tror du får konsentere deg om forsterkeren. Det enkleste ville jo vært å fått lånt en annen og prøvd å koble på denne... Du kan jo også prøve å måle om forsterkeren får strøm med multimeteret OG at styrestrømmen på signalkabelen leverer strøm dit del skal. Da finner du nok ut av det

                    Jeg har prøvd 2 forskjellige forsterkere ôg, det er dêt som suger!

                    Comment


                    • #11
                      Er du helt sikker på at subben er i orden? at f.eks ikke det er brudd på en av lederene til spolen?

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Vinje View Post
                        Er du helt sikker på at subben er i orden? at f.eks ikke det er brudd på en av lederene til spolen?
                        Subben er brand new!
                        Aldri vært brukt!

                        Kommer det "popp" i den hvis det er brudd på en av lederne til spolen da?

                        Comment


                        • #13
                          Ikke hvis det er brudd over begge eller om du har "sprengt" den.Har du et mulitimeter tilgjengelig kan du jo måle om den er helt ok også.Når du først har mulitimeter tilgjengelig ka du jo måle at forsterker får strøm osv.. Er sikkert bare en bagatel feil

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Vinje View Post
                            Ikke hvis det er brudd over begge eller om du har "sprengt" den.Har du et mulitimeter tilgjengelig kan du jo måle om den er helt ok også.Når du først har mulitimeter tilgjengelig ka du jo måle at forsterker får strøm osv.. Er sikkert bare en bagatel feil
                            Jeg er helt noob jeg...

                            Hvordan måler jeg sub'en med multimeter a?

                            Comment


                            • #15
                              Koblet subben til stereoforsterkeren i stua og den spilte som den skulle...
                              Målte spenningen inn på forsterkeren og den var ok.
                              Forsterkeren skrur seg av og på når den skal.
                              Har prøvd cd-spilleren og mp3 spiller.
                              Har prøvd 2 forskjellige forsterkere.


                              Blir trist inni meg :/

                              Er ikke noen i området Tønsberg +/- som har mulighet til å ta en titt? Måle litt?

                              Comment

                              Working...
                              X