Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ødelagt alpine spiller

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ødelagt alpine spiller

    Hei.

    Alpine spilleren min, en X100, ble i dag ødelagt. Kjørte i 2 minutter også begynte det å poppe i fronthøytalerene. 10-20 sec senere begynte spilleren å ryke.

    Nå funker ikke linjegangene til front/rear. Subwoofer utgangen virker.

    Antar at det er dårlig jording til forsterkeren som er problemet? Eller er det dårlig jording til spilleren?


    Hvordan kan jeg få fikset problemet? Noen spesielle verksted som tar seg av reprasjoner? hva må jeg ut med?

    Takker for hjelp!!

  • #2
    Spilleren har vel blitt for varm. Du bruker ikke spilleren som forsterker til kupehøyttalerne?

    Hvis ikke er det jo litt merkelig at den har blitt varm. Har du god jording til forsterker?

    Hvis jording til forsterker er dårlig vil forsterkeren begynne å sluke strøm fra utgangene på spilleren og da ryker utgangene. Pioneer har slitt veldig med dette på sine spillere for noen år siden. Har ødelagt en spiller selv pga dette
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

    Comment


    • #3
      Bruker den bare på bakhøytalerene. Front utgang går til forsterker, samme med sub utgang. Har ikke trukket opp kabler til spilleren.

      Tror jeg har god jording til forsterkeren, men er litt usikker. Skal dobbelsjekke i dag.

      Comment


      • #4
        Spilleren er faktisk OK. Er noe som er løst inni den, men virker som den skal. Forsterkeren, Dynabel BF1702, er ødelagt. Powerlampen går av og på og det kommer ingen lyd(prøvd med mp3 spiller).

        Inni forsterkeren er det ingen svimerker eller lukt. Er det bare å pælme den?

        Comment


        • #5
          Originally posted by Medisinmannen View Post
          Spilleren er faktisk OK. Er noe som er løst inni den, men virker som den skal. Forsterkeren, Dynabel BF1702, er ødelagt. Powerlampen går av og på og det kommer ingen lyd(prøvd med mp3 spiller).

          Inni forsterkeren er det ingen svimerker eller lukt. Er det bare å pælme den?
          går sikkert ann å repareres hør med de som selger dynabel om de kan ta den inn for å sjekke den
          // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
          //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
          Mvh
          Rune Kvaal

          Comment

          Working...
          X