Announcement

Collapse
No announcement yet.

Diskanten kutter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Diskanten kutter

    Hei!

    Når jeg spiller høyt så kutter diskanten etter noen sekunder å kommer ikke tilbake før jeg har skrudd ned volumet igjen.
    Spilleren er en Kenwood KVT-729dvd
    Frontsettet Magnat Classic 213 koblet på en Magnat RX44 forsterker. Kjører også en Magnat AD250 sub på denne.
    Har prøvd å sett etter innstillinger på spilleren, men ikke funnet noe. Tips?
    MY99 Impreza GT
    Magnat,Kenwood

  • #2
    Originally posted by rallern View Post
    Hei!

    Når jeg spiller høyt så kutter diskanten etter noen sekunder å kommer ikke tilbake før jeg har skrudd ned volumet igjen.
    Spilleren er en Kenwood KVT-729dvd
    Frontsettet Magnat Classic 213 koblet på en Magnat RX44 forsterker. Kjører også en Magnat AD250 sub på denne.
    Har prøvd å sett etter innstillinger på spilleren, men ikke funnet noe. Tips?
    Er det kun diskantene som kutter eller er det hele frontsettet?
    (altså kun subwooferen som spiller)

    Mvh
    Dag Johansen
    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

    Comment


    • #3
      hadde samme problemet med ett billig frontsett fra phoenix gold for mangen år siden. hifiklubben påstod det var en form for "protection" i delefilteret som gjorde at diskanten kuttet ut visst den ble overbelastet. det jeg gjorde var å sette diskant nivået på -3db på delefilteret. det funket bedre da.

      Comment


      • #4
        Dag: Det er kunn diskantene som kutter ja.

        Kimmern: Delefiltrene er jo justerbar, så jeg kan jo prøve å justere.

        Hvordan er det best å kjøre forsterkern da? Kjører den i x-over nå.


        Takker for svar begge 2!
        MY99 Impreza GT
        Magnat,Kenwood

        Comment


        • #5
          Originally posted by rallern View Post
          Dag: Det er kunn diskantene som kutter ja.

          Kimmern: Delefiltrene er jo justerbar, så jeg kan jo prøve å justere.

          Hvordan er det best å kjøre forsterkern da? Kjører den i x-over nå.


          Takker for svar begge 2!
          Da er det helt klart noe med det passive delefiltret ditt.
          Har du kjøpt dette nytt?
          I så fall ville jeg gått tilbake til forhandler og klaget.
          Underforstått at du ikke spiller så høyt at det forvrenger når problemet oppstår.

          Mvh
          Dag Johansen
          "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

          Comment


          • #6
            Originally posted by Dag Johansen View Post
            Da er det helt klart noe med det passive delefiltret ditt.
            Har du kjøpt dette nytt?
            I så fall ville jeg gått tilbake til forhandler og klaget.
            Underforstått at du ikke spiller så høyt at det forvrenger når problemet oppstår.

            Mvh
            Dag Johansen
            Dette settet sto i bilen når jeg kjøpte bilen. Har kunn kjøpt sub,amp å spiller nytt.
            Ser at jeg kan sette tweeter til 0db eller +3db på delefiltret. Vet ikke hva det står på nå. Men skal sjekke i morgen. Beste er vell i dette tilfelle at det står på 0db?
            Jeg spiller ikke så høyt at det vrenger seg nei. Ikke i nærheten engang. Det spiller normalt på volum 25, men når jeg spiller noen sekunder på volum 26 kutter diskanten. Spiller jeg enda høyere, tar det kortere tid før den kutter.
            MY99 Impreza GT
            Magnat,Kenwood

            Comment


            • #7
              som Dag sier så kan det vere delefilteret også. sett dem på -3db og prøv.

              Comment

              Working...
              X