Announcement

Collapse
No announcement yet.

Grei måte å sno porten forbi et hjørne?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Grei måte å sno porten forbi et hjørne?

    Hei.
    Driver og bygger kasser nå, og har et lite dilemma.
    Porten i den ene kassa går langs sideveggen og bakover mot bakveggen, og skal følge bakveggen ca 40cm utover mot den andre sideveggen.

    Hvis det ikke er forklart godt nok, så har dere bilde her:

    Ikke alle målene stemmer, for det har blitt gjort noen endringer, men dere ser hva jeg mener.

    Jeg kan ikke gjøre det akkurat som på tegninga, men må "glatte ut" hjørnet på en eller anna måte.
    Og det er der dere kommer inn i bildet
    Har noen et godt forslag til hvordan jeg kan gjøre dette?

    Har vurdert kvartsirkler plassert med 5,5 cm mellomrom (ny portdimensjon ...). En i hjørnet, og en i svingen på porten. Men jeg har ikke nok MDF igjen til å kutte til noe slik. Og ikke har jeg utstyr til å få det glatt og jevnt heller.

    Går det greit å sette opp en liten plankebit på skrå, sånn at jeg får to 45 graders hakk? Blir nok ikke likke optimalt for airflowen som en løsning med kvartsirkler, men det blir mye enklere å lage

    Inspill?

  • #2
    Noe til å lage en halvsirkel form med, og masse glassfiber er mitt beste forslag.

    Om du ser i tråden til Hifonic, så ser du åssen han lagde porten på en av monsterkassene sine
    Mvh
    Rolf Try Nygård

    Comment


    • #3
      Skal ta en titt i den tråden ja.
      Støping er kanskje ikke dumt. Har planer om å støpe dørtrekk etterhvert, så det kan være greit å bli litt kjent med glassfiber og epoxy
      Men enklere og mindre tidkrevende løsninger er selvfølgeligå foretrekke

      EDIT: Jepp, smart det han gjorde der. Blir nok til at jeg kopierer den patenten
      Last edited by Bluum; 26-05-2009, 22:01.

      Comment

      Working...
      X