Announcement

Collapse
No announcement yet.

forsterker til alpine SWR12"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • forsterker til alpine SWR12"

    hei.
    jeg trenger en forsterker til alpine SWR12". har omtrent null peiling. så hadde vert fint om dere kunne forklart hvorfor dere velger akuratt den forsterkeren.
    har tenkt å kjøpe 2 alpine suber. men vet ikke om jeg trenger 2 forsterkere eller holder det med bare en? vet d spørs om hvor kraftig forsterkeren er.

    så har dere et forslag?

    her er link til subbene:
    http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...id=m436&vn=736

  • #2
    Jeg vil si det avhenger litt av hva slags kasseløsning du kommer til å bruke, hva du ønsker å få ut av disse subbene, og ikke minst hvor mye penger du vil legge i det.

    Hvis du kjøper med dobbel 4 ohms spole, og har tenkt deg to subber, så vet jeg i hvertfall at en Harman/Kardon CA1500 fungerer greit. Har hatt elementene i både trykkammerkasse og porta kassa og drevet det med den forsterkeren, noe som har gått helt greit. Kunne sikkert hatt en forsterker til mens jeg hadde subbene i trykkammerkassa, men klarte meg med den ene.

    Comment


    • #3
      Husker vi satt en slik type r subb fra 2003 på en rf851, 851 watt rms som rf skrøt uhemmet av

      Fungerte rimelig bra ja.

      Men jeg ser at spec på subbene har forandret seg, så dette hjelper deg noe serlig.

      Jeg ville gått for en forsterker som er så kraftig, at den har kraft til overs. Hvordan du finner ut dette i praksis, det har jeg lite peiling på.
      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

      Comment


      • #4
        Har en slik r-sub med 4 ohm spoler koblet i 2 ohm belastning på forsterkeren, som yter beskjedne 500 watt.Dette er en liten monoblokk fra Macrom. Oppsettet spiller helt ok om man skal lytte på musikk.Kassen elementet står i er 40 liter, med en 4" port på 20 cm lengde. Om du skal "flytte" fjell, må du antagelig gire opp et par hakk til 1000- 2000 watt rms fra et anerkjent merke.
        R- subbene har ganske lav følsomhet, som gjør at du bør ha en forsterker som klarer å levere den nevnte effekten uten å svette. Men igjen så er det av stor betydning hvordan du har ment å benytte bilstereoen, for å forespeile et gitt resultat.
        Raymond Pedersen

        Byggebil er en 97 Subaru Impreza. Alpine,Pioneer og Macrom utstyr under testing.
        Tar det som det kommer, og løser det som det går.

        Comment

        Working...
        X