Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ground Zero GZNW12 Test mot andre storheter..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ground Zero GZNW12 Test mot andre storheter..

    Tenkte jeg skulle vise frem en fersk Subwoofer test fra Finske Autosound. De har tatt for seg ganske mange kjente merker i testen!

    For de som ikke er så stødige i Finsk er konklusjonen at GZNW 12 slår alle med god margin!

    Testen:
    Ground Zero GZNW12 Autosound Test

    Elementet finner du her:
    Ground Zero GZNW12

  • #2
    Kanskje feilpostet den her, får ikke flyttet den selv..

    Comment


    • #3
      Helt greit dette
      Mvh
      Rolf Try Nygård

      Comment


      • #4
        Jeg er ikke stødig i finsk, men jeg skjønte at de har brukt MC Hammer som referansemateriale på testene :-) Stop- Hammertime!
        [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

        Comment


        • #5
          Hva i alle dager skjer med planeten vår? Rockford Fosgate knuste jo Hertz slik jeg så det?

          Noen som vet å få tak i denne på engelsk eller annet forståelig språk? Datt av stolen jeg nå...
          Tidligere importør for Digital Designs,
          overtatt av www.dynaBel.no.

          Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

          Comment


          • #6
            Knust og knust.. Halv stjerne bedre.. =)

            Men SS R1 ble jeg overasket over! Den har jo fått så sinnsykt mye skryt her på forumet.. Ser ikke ut til å være berettiget den skryten.. ??
            Mvh.
            Roy
            Mob: 40 30 99 06

            Comment


            • #7
              Var ikke særlig god reklame for SS R1 akkurat nei..

              Comment


              • #8
                Testen er jo rigget, er jo RF med i den
                [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                Comment


                • #9
                  Når man ser på bildene på side 4 så kommer det jo ganske klart frem at både SPL Dynamics, og Soundstream sitt eksemplar tok kvelden under testen..

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Elutstyr.no View Post
                    Når man ser på bildene på side 4 så kommer det jo ganske klart frem at både SPL Dynamics, og Soundstream sitt eksemplar tok kvelden under testen..
                    Så har dem jo testet den absolutt billigste modellen til spl dynamic også...har 2 10" av den modellen og etter gud vet hvor mange hundre burp så er dem faktisk like fine. så jeg er faktisk litt imponert over dem jeg til den prisen
                    Team Re-Loud
                    Nm-mester 2008, Street A 155,5dB
                    B2, Atomic

                    Comment


                    • #11
                      Syntes også det er rart at "alle" subbene får f.eks. 3 sammenlagt, selv om den fikk bare 1 stjerne på alle testlåtene.. Hvis man tar gjennomsnittet av 1, får man som regel ikke 3.. eller?

                      Ser at SS subben har fått kun 1 stjerne på alle låtene, men den har fått 3 på det jeg oppfatter som "totalvurdering".. Sånn er det på de fleste ser jeg, at totalvurderingen er høyere enn den høyeste av testlåtene.. Er det bare jeg som syntes det er rart, eller bruker det å være sånn?

                      Mulig det er bare jeg som har missforstått hele opplegget, og at det ikke er totalvurderingen som står øverst der, men når jeg bruker Google oversetter og taster inn "kokonaisarvosana", så kommer det "Total word".. Må da bety noe sånt som totalvurdering vil jeg tro..
                      Mvh.
                      Roy
                      Mob: 40 30 99 06

                      Comment


                      • #12
                        De har testet rene SPL elementer mot elementer laget for å spille pent. Håpløst....
                        Mvh
                        Pål Andréas Bryng
                        Bilstereosenteret.no
                        Vi forhandler bl.a.:
                        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                        Følg oss på Facebook
                        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                        Comment


                        • #13
                          ja tests i blader kan gi mange rare resultater avhengig av hvilke annonser det vises.
                          Så en annen test i tyske Autohifi, hvor nettop denne Helix subben ble klassifisert som absolutte spitzenklasse og den beste subben de hadde hørt noensinne (av den type dypbass subber), og vant derfor klart over GZ sin woofer som forøvrig var den samme modell som vinner denne testen.

                          ja ja.

                          Likevel er det som Pål sier rett, teste ulike typer av elementer mot hverandre...nyttesløst.
                          (lurer på om de bygde de optimale kassene til hvert element eller om det bare var å slenge i et eller annet?)
                          Mvh
                          J. Holm
                          www.b2audio.com
                          http://facebook.com/b2audio

                          Comment


                          • #14
                            Latterlig test etter min mening.. For det første er ingen kasser egentlig passende for elementene. Noen er lukkede kasser og noen er bassreflekskasser. Så er det importørene som har bygd kassene til elementene sine. Og som alle finlendere vet, har folka hos audioimport, som importerer GZ i Finland, meget god peiling på å bygge kasser. Mens importøren av f.eks Soundstream er mer en hobbybutikk drevet av en kar uten større peiling. Sånn sett er det mer en test av importerene..

                            Og så er noen subber billigste serien til et merke, mens andre er kanskje dyreste serien til et merke..

                            Og de som tester skriver i testen at elementene vrenger ved volum 25 av 35, mens neste element ikke vrenger før volum 28 av 35. Og lydtrykk er målt med noe tåpelig måleinstrument..

                            Nei uff..
                            Jonas Tautra
                            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by hifonic View Post
                              latterlig test etter min mening.. For det første er ingen kasser egentlig passende for elementene. Noen er lukkede kasser og noen er bassreflekskasser. Så er det importørene som har bygd kassene til elementene sine. Og som alle finlendere vet, har folka hos audioimport, som importerer gz i finland, meget god peiling på å bygge kasser. Mens importøren av f.eks soundstream er mer en hobbybutikk drevet av en kar uten større peiling. Sånn sett er det mer en test av importerene..

                              Og så er noen subber billigste serien til et merke, mens andre er kanskje dyreste serien til et merke..

                              Og de som tester skriver i testen at elementene vrenger ved volum 25 av 35, mens neste element ikke vrenger før volum 28 av 35. Og lydtrykk er målt med noe tåpelig måleinstrument..

                              Nei uff..
                              helt enig!
                              Mvh Werner Harstad

                              Comment

                              Working...
                              X