Announcement

Collapse
No announcement yet.

Husk KONDENSATOR!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Husk KONDENSATOR!

    http://www.fortknox.no/?action=showI...7_57_58&id=638

    HAHAAHA ! ! !

    Jeg ler så jeg griner xD
    Mvh Even S. Jensen
    Tlf 41091189
    Digital Designs, nothing is even close!

  • #2
    Minner meg om BRS :P
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

    Comment


    • #3
      Haha,rart de ikke har satt sammen en pakkepris med forsterkeren og denne http://www.fortknox.no/?action=showI...7_75_78&id=621

      Comment


      • #4
        Nå vet jeg ingenting om HK og deres bilstereo produkter, men da jeg så den forsterkeren var kondensator det absolutt siste jeg tenkte på
        [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
        Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

        Comment


        • #5
          Første jeg tenkte var "i helvete til overpris folk har betalt for den blokka når den kom"
          Mvh
          Rolf Try Nygård

          Comment


          • #6
            Originally posted by neptyr View Post
            Første jeg tenkte var "i helvete til overpris folk har betalt for den blokka når den kom"
            Jo samme her haha... Den har vel aldri vært listet til 4995,- men er vel heller et dårlig salgstriks :P

            Noe annet jeg reagerte på var med kondisen:

            "EKTE 1F KONDENSATOR MED DISPLAY FRA STINGER TIL SYKT LAV PRIS!
            BEGRENSET ANTALL - FØRST TIL MØLLA"

            - Sykt lav pris? Hvem skriver noe slikt i annonsene sine. Og førstemann til mølla? Høres jo ut som bruktvarer på finn.no hehe
            Tidligere importør for Digital Designs,
            overtatt av www.dynaBel.no.

            Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

            Comment


            • #7
              Trokke den sia ble laget med noe annet formål enn å bare få opp ei brukanes side hvor folk kan bestille varer Gutta som jobber der snakker rett fra levra og er ikke spesielt høytidlige av seg! Men flinke som f.. og sitter inne med mer kunnskap enn de fleste!
              Bil: Volkswagen Golf 1,9l TDI 2006mod.

              Comment


              • #8
                Originally posted by thomzi View Post
                Trokke den sia ble laget med noe annet formål enn å bare få opp ei brukanes side hvor folk kan bestille varer Gutta som jobber der snakker rett fra levra og er ikke spesielt høytidlige av seg! Men flinke som f.. og sitter inne med mer kunnskap enn de fleste!
                Nja, "Husk kondensator" til en 600w rms forsterker og "ekte 1 farad kondensator". Høres ikke ut som om peilingen er på topp der etter min mening da. Om dem er meget flinke, er godt mulig men dem hadde mistet meg som potensiell kunde ut ifra kunnskapen å dømme når jeg ser på sidene...
                Tidligere importør for Digital Designs,
                overtatt av www.dynaBel.no.

                Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                Comment


                • #9
                  HEHE.. hvorfor ikke en 1 farads kondensator til en 600watts forsterker? En 600watts forsterker er mer en nok til å sette en bil med original dynamo og originalt batteri igang med voldsomme spenningsdropp.

                  En Kondensator til 600kr på sia deres er faktisk noe som kan hjelpe, men neida, kjøp heller batteri og kabler til 4000kr mye mer for penga. Fort knox selger nok mer bilstereo i måneden enn du (digital design norge) selger på et halvt år og enda fokuserer de på multirom de har flere års erfaring enn du er gammel og de vet hva de driver med.
                  Men for å tjene penger på bilstereo nytter det nok ikke å tilfredstille en gjeng amøber på et forum som tror de er verdensmestre fordi en eller annen teoretikker har funnet ut at kondensator er bortkasta og at 6x9 er teit. Du selger det kunden vil ha og ferdig med det. Og at mannen i gata ikke trenger kondensator har jeg diskutert flere ganger enn jeg kan huske og er villig til å ta den igjen og igjen..

                  Og om de ikke får levrandøren til DD som kunde så tror jeg ikke de blir overraska uansett, de har nok ikke audiocom, iceaudio, pioneer eller autohifi som kunder heller.
                  burde kanskje se litt på din egen markedsføring før du snakker om andre sinn.. verdens mest høytspillende høyttaler.. jævlig interesant.. en høyttaler som spiller en tone i 3sekunder.. mye vits å ha i en personbil... om du satser på å levere elementer kun til db-drag folk som helst vil ha tinga sine gratis så lykke til med å overleve.
                  sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                  IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                  Comment


                  • #10
                    Synes at det er på tide med en ordentlig tone om hele bransjen og ikke en vanlig "tilgrising" av div. forhandlere og produktmerker.

                    Selv synes jeg at BRS har vært med til å få folk til å få interesse for bilstereo. Kanskje de ikke har den samme staben som tilbake i 1993, men selgerne skal ha kunnskaper om såpass mye annet enn bilstereo for å kunne klare å overleve.

                    At nå noen gutter nevner husk kondensator kan jo være ment som et salgstrikk, selv kjørte jeg med 0.5 kondensator uten å ha annet enn 2 x 150w, uansett så bidrar de til miljøet ved å ha en eller annen form for kunnskap som de deler med seg ifølge en på forumet.

                    For å få nye tilhengere til bilstereoverdenen, er det i alle fall viktig å slutte å nedgjøre andres produkter og forhandlere. Hadde vært bedre å påpeke saker på en positiv måte istedenfor, slik at alle får noen form for nyttig informasjon frem. Å gå inn på "youtube" sider og skrive dritt om folks produkter er jo under beltestedet, i alle fall for forhandlere.

                    Noen lever i troen om at deres merke er det beste, fred være med det, men la heller andre oppdage dette selv ved å bli erfarne i bilstereo. Å snakke dritt om andres produkter og forhandlere leder ikke til noe godt på sikt......
                    Last edited by B2 Audio; 12-06-2009, 14:40.
                    Mvh
                    J. Holm
                    www.b2audio.com
                    http://facebook.com/b2audio

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by B2 Audio View Post
                      Synes at det er på tide med en ordentlig tone om hele bransjen og ikke en vanlig "tilgrising" av div. forhandlere og produktmerker.

                      Selv synes jeg at BRS har vært med til å få folk til å få interesse for bilstereo. Kanskje de ikke har den samme staben som tilbake i 1993, men selgerne skal ha kunnskaper om såpass mye annet enn bilstereo for å kunne klare å overleve.

                      At nå noen gutter nevner husk kondensator kan jo være ment som et salgstrikk, selv kjørte jeg med 0.5 kondensator uten å ha annet enn 2 x 150w, uansett så bidrar de til miljøet ved å ha en eller annen form for kunnskap som de deler med seg ifølge en på forumet.

                      For å få nye tilhengere til bilstereoverdenen, er det i alle fall viktig å slutte å nedgjøre andres produkter og forhandlere. Hadde vært bedre å påpeke saker på en positiv måte istedenfor, slik at alle får noen form for nyttig informasjon frem. Å gå inn på "youtube" sider og skrive dritt om folks produkter er jo under beltestedet, i alle fall for forhandlere.

                      Noen lever i troen om at deres merke er det beste, fred være med det, men la heller andre oppdage dette selv ved å bli erfarne i bilstereo. Å snakke dritt om andres produkter og forhandlere leder ikke til noe godt på sikt......
                      Synes dette var ett meget godt innlegg jeg. Begynner å bli alt for mye dritt snakk om enkelte temaer/forhandlere. Synes folk skal begynne å komme med litt mere saklige innlegg gjerne med en begrunnelse. Må berømme E.A der, Han har alltid en god begrunnelse/forklaring til hvorfor han mener som han gjør. Stiller gjerne bilen til disp. hvis noen vil eksprimentere mere med bruk av kondensator
                      Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                      Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                      Comment


                      • #12
                        Oi oi oi

                        Dette ble fort blåst opp når EA kom

                        EA: Når jeg sa at dem hadde mistet meg som potensiell kunde pga sidene deres, så snakket jeg selvfølgelig ikke om mitt firma... Hallo i luken? :P Snakket generelt som om jeg var en vanlig person som skulle searche nettet for utstyr.

                        B2 Audio. Du har helt rett, men å diskutere hvordan en nettside eller en nettsides innhold er fremlagt syntes jeg er en fin ting (min side er elendig den også ja. Jeg vet men innholdet er nå bra hvertfall. Produktinfoen altså. Står ingen plass at det er SYKT KRAFTIG osv på siden min. Lite specs, men det finnes ikke mer enn det som er listet på siden min dessverre).

                        Det gir oss et større innblikk i hvordan de forskjellige markedene er, og hvilke typer som driver bedriftene. Rent sett ut ifra nettsidene, ville jeg heller (som privatperson, EA) kjøpt på BRS enn fortknox. Men godt mulig de folka er dritflinke, og selger så det griner, men sidene er rett og slett elendige, punktum. Det var vel sidene og innholdet som ble diskutert i utgangspunktet, og ikke hvor flinke dem er, men ja det sporte litt av fra det da.

                        Så lenge man holder en saklig tone rundt diskusjoner av bilstereoaktører mener jeg dette er en fin ting. Men det kan og har sport negativt en del ganger og det er jo ikke bra.

                        og en ting til EA, jeg mener det er fullstendig unødvendig med en kondensator på 600 w rms. Jeg har testet og hørbar forskjell er meget liten. For å være spesifikk; hadde en blaupunkt gta 1350 for noen år siden. 500wrms monoblokk drevet av originalt batteri og dynamo og brukte 20kvd strømkabler. Lysene dimmet litt når det trøkket, og testet så ut kondis. Meget liten forskjell. Ble bittelitt tightere bass. Så kondis er tull på små forsterkere som det. At det kan ha en mye bedre effekt på større forsterkere er jeg helt åpen for.
                        Last edited by DD-Henrik; 12-06-2009, 19:05.
                        Tidligere importør for Digital Designs,
                        overtatt av www.dynaBel.no.

                        Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                        Comment


                        • #13
                          ro ro til fiskeskjær

                          Comment


                          • #14
                            Hvis man skulle velge hvor man skulle kjøpe bilstereoprodukter ut fra "kunnskapen" til ymse forhandlere rundt om i dette landet, så hadde det ikke vært lett å få kjøpt noe som helst. Er en uting at konkurrerende importører/forhandlere fremhever seg selv ved å snakke nedsettende om andre, istedet for å fremheve seg selv og sine produkter ved handling.

                            Har lest mere enn ett par håpløse kommentarer hos de aller fleste importører/forhandleres nettsider, hvor "higend" blir brukt om produkter som er alt annet enn det, hvor sinnsykt høyt ett eller annet spiller, eller andre mere eller mindre gjennomtenkte "salgstriks".
                            Greit nok hvis dine sider "digital designs norge" ikke inneholder sånne tåpelige ting (har ikke giddi å sjekke på sida di) men du har klart å få ut over 800 poster på veldig kort tid! Om HVA? at DD er verdens råeste og mest høytspillende elementer osv. osv. osv. Hvor er forskjellen her?

                            Nå er det heldigvis sånn at man ikke får bygget bilstereo eller gjort stort i praksis ved å sitte bak ett tastatur, så om man forholder seg til egen kunnskap og de personer som faktisk klarer å drive med dette profesjonelt, så kanskje man klarer å få til noe.

                            Ett tankekors er at de som faktisk er best i landet i bransjen, kanskje ikke er best i landet på data og nettsider og ikke har tid til å tilbringe hele dagen foran skjermen, fordi de må gjøre det de skal - nemlig bygge bilstereo og tjene penger for å overleve!

                            Å tro at man blir rik av å pushe varer på ett forum som har ca 200 aktive brukere og som flesteparten skal ha rabatter i hytt og gevær, er i beste fall optimistisk.

                            Ett begrep som brukes i ALLE markeder er "mersalg". Hva er salg av kondiser og alle mere eller mindre tullete saker man får kjøpt til bilstereo for noe tro? Nødvendige add on's i noen tilfeller, men oftest er det småstæsj laget for å få ett mersalg i tillegg til det hovedproduktet man selger.
                            Hvor ofte blir man spurt om man har lighter når man kjøper røyk på en kiosk? Eller hvor ofte har man IKKE blitt spurt om man skal ha med brus om man kjøper en pølse??

                            Diskusjonen om kondis eller ikke gidder jeg ikke å begynne på, men kan si så mye som at jeg har 2stk. av dem og de skal ikke ut av bilen igjen.

                            Ha en god helg! Tar en og lener meg stille og rolig tilbake..
                            [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                            [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                            [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                            Comment


                            • #15
                              Skjønner hva du mener joakim

                              Er selvsagt ikke mine intensjoner å "rakke" ned på andre aktører. BRS skal ha at de virkelig har satt i gang et godt marked. Små tullete ting kan de komme med, akkurat som alle andre aktører inkl. meg selv.

                              Kan jo kort forklare det med at jeg ofte blir revet med som privatperson når jeg svarer i slike tråder, da jeg syntes det er meget interessant og morro når jeg deltar på diskusjonsforumer som bilstereoforumet.no

                              Jeg har handlet som privatperson når jeg har svart i inleggene her, og ser at det har vært litt dumt. Men viktig er det å få frem at det ikke har vært "vondt ment".

                              BRS for eksempel, vil jeg påstå har gjort det mulig for mange enkeltpersonforetak i norge å starte med bilstereo, da dem har vært meget aktive og virkelig strever for å få bilstereo som en felles interesse i det norske marked. Og det er jo bra, det fortjener de og det får de creds for.

                              Ble blåst veldig ut av proporsjon dette, som egentlig skulle være en humortråd, så håper denne saken bare kan legges død. Ser ingen point i å fortsette

                              No hard feelings fra min side hvertfall
                              Tidligere importør for Digital Designs,
                              overtatt av www.dynaBel.no.

                              Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                              Comment

                              Working...
                              X