Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anbefalt kassestørrelse til mlk165?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Anbefalt kassestørrelse til mlk165?

    Laget en demokasse til en ml165 her om dagen, og nå skal jeg begynne å lage høytalern. Om noen kunne regnet ut volum på ml165 i egen kasse, samt 2xhv200 i egen kasse hadde det vært supert

  • #2
    Delefrekvenser er litt viktig her.

    Mvh
    Dag Johansen
    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

    Comment


    • #3
      bruker originalt filter på mlk, så fra 40-> på ml165. Hv200 blir også fra 40, men opptil 200 ca.

      Comment


      • #4
        2 x HV200 bør ha rundt 40 liter, altså 20 per element.
        ML165 rundt 8 liter.

        Mvh
        Dag Johansen
        "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

        Comment


        • #5
          okey! takker

          Comment


          • #6
            Hva om jeg kjører bassrefleks på nederste element. Vil det påvirke volum?

            Noe slikt:



            Comment


            • #7
              Er det hjemmehøyttalere du lager?

              Mvh
              Dag Johansen
              "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

              Comment


              • #8
                hehe, ja..jeg nevnte kanskje ikke det Den kassen jeg lagde til ml165, fungerte faktisk meget bra..og lyden var mye bedre enn jeg hadde ventet.


                Så nå skal jeg lage en komplett høytaler

                Comment


                • #9

                  Comment


                  • #10
                    Skal du ha bassrefleks må du mest sannsynlig endre volumet ja.
                    Med bassrefleks vil du nok få noe dypere bass, men imo blir den mye dårligere.
                    Jeg hadde holdt meg til lukket.
                    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                    Comment


                    • #11
                      Okey! Ja, var det jeg også kom fram til, men siden jeg skal ha 2x8" i hver kasse..hadde det hvert en mulighet å la det nederste elementet spille litt lavere, og ha det øverste lukket.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Cerwin_ View Post
                        Okey! Ja, var det jeg også kom fram til, men siden jeg skal ha 2x8" i hver kasse..hadde det hvert en mulighet å la det nederste elementet spille litt lavere, og ha det øverste lukket.
                        Kjør begge enten lukket, eller i refleks. Det du tenker er jeg redd vil bli temmelig halvveis.
                        Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                        Comment


                        • #13
                          Thomas og jeg er enige på ett punkt: ikke blande systemer!
                          Der vi ikke er enig er hvorvidt bassrefleks spiller dårligere enn lukket!
                          2stk. HV200 vil spille klokkefint i refleks, men kassa blir stor, rundt 110 liter.

                          Grunnen til at jeg spurte deg om delefrekvenser har med bruksområdet til elementene.
                          Jeg håper du ikke har tenkt til å la ML165 spille ned til 40Hz i dette systemet!?

                          Mvh
                          Dag Johansen
                          "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                          Comment


                          • #14
                            Tenkte å la de spille på den frekvensen den originalt er på, på det originale filteret. Har ikke peil på hvordan man lager filter selv.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Cerwin_ View Post
                              Tenkte å la de spille på den frekvensen den originalt er på, på det originale filteret. Har ikke peil på hvordan man lager filter selv.
                              Skal du få en litt ålreit lyd nytter det ikke å bare dytte noen elementer i ei kasse og tro det skal låte bra.
                              Filter er et must.
                              Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                              Comment

                              Working...
                              X