Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vibroplast M1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vibroplast M1

    Kjøpte en del lyddempingsmatter fra Engen audio for en liten stund siden, har fått noe av bilen dempet (alle dørene og bagsjeroms luka) og det hadde kjempe effekt! Når man banker på dørene nå så høres d ut som den er fyllt med betong i stedet for å høres ut som en blikkboks
    Den er veldig enkel å påføre og har veldig god hefteevne, anbefales på det sterkeste!

    Liten demonstrasjonsvideo

    Før:


    Etter:
    Last edited by berniebp87; 18-06-2009, 15:06.
    Mvh Werner Harstad

  • #2
    Originally posted by berniebp87 View Post
    Kjøpte en del lyddempingsmatter fra Engen audio for en liten stund siden, har fått noe av bilen dempet (alle dørene og bagsjeroms luka) og det hadde kjempe effekt! Når man banker på dørene nå så høres d ut som den er fyllt med betong i stedet for å høres ut som en blikkboks
    Den er veldig enkel å påføre og har veldig god hefteevne, anbefales på det sterkeste!
    OK, jeg kjøpte også en bulk, men leste en del om at disse kun trengs legges i mindre flak med avstand mellom. Dvs at en egentlig ikke trengte å legge mer enn 25% av flaten.

    Du har lagt overlapp og flere lag eller? Ikke at det er noe galt i det, jeg vet fremdeles ikke. Baki bagasjerommet har jeg lagt med overlapp og flere lag her og der, men etter jeg leste det har jeg begynt å legge litt avstand/glipe mellom bitene. Er litt usikker på hva som funker best..

    Comment


    • #3
      Høres sikkert ut som et kommersielt riktig svar fra min side, men legg de tett. Overlapp er ikke nødvendig, men gjør ingen skade. Flere lag er sjeldent nødvendig. Men gjerne et par lag rett bak høyttalerne i dørene, hjulkasser og andre plasser som er spesielt utsatt for støy. Det gir langt større effekt om man kombinerer M1 med Splen, enn å legge mange lag M1.
      Mvh
      Pål Andréas Bryng
      Bilstereosenteret.no
      Vi forhandler bl.a.:
      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


      Følg oss på Facebook
      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

      Comment


      • #4
        Originally posted by dKo View Post
        OK, jeg kjøpte også en bulk, men leste en del om at disse kun trengs legges i mindre flak med avstand mellom. Dvs at en egentlig ikke trengte å legge mer enn 25% av flaten.

        Du har lagt overlapp og flere lag eller? Ikke at det er noe galt i det, jeg vet fremdeles ikke. Baki bagasjerommet har jeg lagt med overlapp og flere lag her og der, men etter jeg leste det har jeg begynt å legge litt avstand/glipe mellom bitene. Er litt usikker på hva som funker best..
        Du reduserer vibrasjonen bare ved å legge en liten bit på innsiden på dørene, det er sånn bilfabrikken gjør det, var kanskje en matte på 20x30cm der originalt, men det har ikke i nærheten samme effekt som å dekke hele flaten med dempematte. man trenger ikke å overlappe, om det er en liten glipe eller litt avstand mellom mattene så gjør ikke det noe. men som installbay sa så får du best resultat hvis du kombinerer vibroplast og splen enn bare flere lag med vibroplast. og spesielt rett bak høyttalerene og utsatte plasser som vibrerer mye som f.eks bagasjelokket. (som installbay konstanterte) men som sagt, ett lag med vibroplast holder lenge!
        Mvh Werner Harstad

        Comment


        • #5
          Takker for input

          Comment


          • #6
            Originally posted by berniebp87 View Post
            men som sagt, ett lag med vibroplast holder lenge!
            Din signatur
            ingenting er overkill når det kommer til bilstereo, jo mer jo bedre!

            .
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • #7
              Originally posted by InstallBay View Post
              Din signatur



              .
              hehe! du tok meg der ja, men da mente jeg sånn generelt
              Mvh Werner Harstad

              Comment


              • #8
                Gruppekjøp på denne nå:
                http://bilstereoforumet.no/showthrea...5280#post85280

                Comment

                Working...
                X