Announcement

Collapse
No announcement yet.

bilstereo batteri... hva skal man ta???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bilstereo batteri... hva skal man ta???

    heisann.

    har funnet ut at eg trenger eg nytt batteri.
    men er så mangen ulike merker.
    skal bare ha et batteri som kan både starte bilen og drive anlegget.
    har sett litt på optima yellow top 75ah batteriet.
    finnes det andre merker med samme kvalitet som dette?
    og også hvor er yellowtop billigst.

    takker på forhånd for alle svar eg får ;D
    "Too much bass" goes in the same category as "too much horsepower", "too much money", and so on...

  • #2
    Vi selger jo Kinetik batterier, som har blitt brukt i forbindelse med verdensrekorder. Bruker dette selv, og er utrolig fornøyd.

    Hvis du besøker www.DDaudio.no -> Produkter -> Batterier
    - Så kan du kikke gjennom batteriene våre

    Vi har batterier som kan gi opptil 2750 amper i 5 sekunder, eller 2-300 amper i mange minutter om gangen med høy spenning og det tilsvarer rundt 3500W RMS forsterker.
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

    Comment


    • #3
      For å anbefale noe, så er jeg nødt til å vite hvordan bil du har, og hva stereoen din består av.

      Her finner du vårt utvalg.

      http://installbay.no/index.php?cPath=67_86


      Ja da, Kinetik har blitt brukt i noen biler som har tatt WR, men det er ikke synonymt med at det er ideellt for akkurat denne trådstarteren.
      Mvh
      Pål Andréas Bryng
      Bilstereosenteret.no
      Vi forhandler bl.a.:
      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


      Følg oss på Facebook
      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

      Comment


      • #4
        bil som anlegget skal i er en opel calibra.
        fullt alpine anlegg med 1 pdx-1.1000 monoblokk og en 4 kanalers pdx-4.150, ida-x305 spiller med imprint.
        type x fronsett og 10" sub. har også tsunami kabler og 5 farads kondensator.
        men siden batteriet i bilen er dårlig så tenker eg at det blir byttet til et skikkelig et med en gang.
        men vil som sagt bare ha et batteri i bilen. så må være noe som funker som startbatteri også.

        takker for svar ;D
        "Too much bass" goes in the same category as "too much horsepower", "too much money", and so on...

        Comment


        • #5
          hadde holdt meg unna Kinetik.. opplevd flere ganger at en celle eller to har dødd på disse batteriene.. og har ikke akkurat gått fort å fått nytt..

          har veldig god erfaring med odyssey.. også har du jo apollo da, som er veldig billig
          www.eirikaspaas.com

          Comment


          • #6
            Originally posted by Eirik Aspaas View Post
            hadde holdt meg unna Kinetik.. opplevd flere ganger at en celle eller to har dødd på disse batteriene.. og har ikke akkurat gått fort å fått nytt..

            har veldig god erfaring med odyssey.. også har du jo apollo da, som er veldig billig
            Har du opplevd dette?

            Det var rart, for det har jeg hverken hørt om eller opplevd før (sier ikke at det ikke er mulig). Tror nok du har vært litt uheldig da altså. Hvem handlet du av? Skal gå fort å få nytt om butikken er seriøs
            Tidligere importør for Digital Designs,
            overtatt av www.dynaBel.no.

            Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

            Comment


            • #7
              Handlet direkte med han du forhandler batterier for..

              Nå har vel du holdt på med Kinetik i noen mnd da, så skulle bare mangle at du ikke visste alt :P
              www.eirikaspaas.com

              Comment


              • #8
                En annen ting da det gjelder Kinetic og WR... I de fleste bilene som har satt WR med KUN kinetic batterier i bilen, så har det vell sittet ca 100 + batterier montert på systemet.........................Iallefall i Edge audio bilen, hvis det var den det ble referet og tenkt på...Kyle også brukte sikkert Kinetic, men jeg vil nok tron at han også hadde MAAANGE batterier......

                Jeg har testet en del batterier i street og sleit med et enormt voltdrop med Kinetic batteri på mitt system..
                Odyssey/Stinger var best, Nsb / apollo var nest best i min test.

                I street ser man virkelig hva som er et bra batteri til bilstereobruk, da det Ikke er tillat å bruke mange batterier...

                Til opplysning så var Odyssey 2150 OVER 1.5 db bedre en Kinetic 2400 på eksakt samme system.

                Å bare for å forklare litt mere, så 1.5 db høres ikke mye ut... Men det er enten dobbling av effekt på woofer , eller dobbling av antall woofere( med samme effekt ) som skal til for normalt å øke 1.5 dB i et "optimalt" system.
                TEAM RE-LOUD
                Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
                2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Digital Designs Norge View Post
                  Har du opplevd dette?

                  Det var rart, for det har jeg hverken hørt om eller opplevd før (sier ikke at det ikke er mulig). Tror nok du har vært litt uheldig da altså. Hvem handlet du av? Skal gå fort å få nytt om butikken er seriøs
                  dette har jeg også opplevd på et Kinteik HC 2000.. målte 0 volt over polene...
                  MVH, Øivind Sandvik
                  sigpic
                  www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                  www.sandviksbassogbongel.com

                  Comment


                  • #10
                    Har god erfaring medr Apollo, brukt det i 2,5år nå
                    Steffen Hammersgård
                    Alpine - Mosconi
                    Min prosjekt tråd

                    Comment


                    • #11
                      hvilket apollo batteri tror dere passer da?
                      "Too much bass" goes in the same category as "too much horsepower", "too much money", and so on...

                      Comment


                      • #12
                        eller odyssey batteri for den delen? ;D
                        "Too much bass" goes in the same category as "too much horsepower", "too much money", and so on...

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by re-load View Post
                          En annen ting da det gjelder Kinetic og WR... I de fleste bilene som har satt WR med KUN kinetic batterier i bilen, så har det vell sittet ca 100 + batterier montert på systemet.........................Iallefall i Edge audio bilen, hvis det var den det ble referet og tenkt på...Kyle også brukte sikkert Kinetic, men jeg vil nok tron at han også hadde MAAANGE batterier......

                          Jeg har testet en del batterier i street og sleit med et enormt voltdrop med Kinetic batteri på mitt system..
                          Odyssey/Stinger var best, Nsb / apollo var nest best i min test.

                          I street ser man virkelig hva som er et bra batteri til bilstereobruk, da det Ikke er tillat å bruke mange batterier...

                          Til opplysning så var Odyssey 2150 OVER 1.5 db bedre en Kinetic 2400 på eksakt samme system.

                          Å bare for å forklare litt mere, så 1.5 db høres ikke mye ut... Men det er enten dobbling av effekt på woofer , eller dobbling av antall woofere( med samme effekt ) som skal til for normalt å øke 1.5 dB i et "optimalt" system.
                          Originally posted by Øivind Sandvik View Post
                          dette har jeg også opplevd på et Kinteik HC 2000.. målte 0 volt over polene...

                          Okei. Takk for info. Dette var jeg ikke klar over. Har aldri hørt at noen har ødelagt en celle innenfor garantitiden. Men slikt kan vel skje alle batterier. Nå har jo Kinetik kommet ut med et nytt HC3800, så blir jo spennende å se når noen får testet dette

                          Nå er jo Odyssey 2150 dyrere enn Kinetik 2400, og er du sikker på at begge batteriene var fulladet med AGM lader når du testet disse?
                          Tidligere importør for Digital Designs,
                          overtatt av www.dynaBel.no.

                          Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                          Comment


                          • #14
                            Apollo eller Odessey 1700 er topp batterier. Og spesielt Apolloen til den prisen.

                            AGM batterier trenger ikke lades med en spesiell AGM lader. De kan lades med en vanlig lader, men om den ikke er elektronisk styrt, så bør du følge godt med på ladingen. Akkurat som du må på et vanlig blysyrebatteri. Med elektronisk lader kan du lade med 3-100A på disse batteriene uten at det tar skade av det. En 12A Power Master lader til 999,- er perfekt til formålet. Da har du også en lader du kan bruke til det meste. Kan settes på og stå på hele året, da den har er elektronisk styrt ladekurve og vedlikehold.


                            Uansett hvordan batteriet er ladet, så skal det ikke måle 0 volt over polene. Normal hvilespenning er 2,1 volt pr celle. Dvs 12,6 volt. AGM kan ligge noe over dette.
                            Mvh
                            Pål Andréas Bryng
                            Bilstereosenteret.no
                            Vi forhandler bl.a.:
                            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                            Følg oss på Facebook
                            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by InstallBay View Post
                              Apollo eller Odessey 1700 er topp batterier. Og spesielt Apolloen til den prisen.

                              AGM batterier trenger ikke lades med en spesiell AGM lader. De kan lades med en vanlig lader, men om den ikke er elektronisk styrt, så bør du følge godt med på ladingen. Akkurat som du må på et vanlig blysyrebatteri. Med elektronisk lader kan du lade med 3-100A på disse batteriene uten at det tar skade av det. En 12A Power Master lader til 999,- er perfekt til formålet. Da har du også en lader du kan bruke til det meste. Kan settes på og stå på hele året, da den har er elektronisk styrt ladekurve og vedlikehold.


                              Uansett hvordan batteriet er ladet, så skal det ikke måle 0 volt over polene. Normal hvilespenning er 2,1 volt pr celle. Dvs 12,6 volt. AGM kan ligge noe over dette.
                              enig med deg
                              Steffen Hammersgård
                              Alpine - Mosconi
                              Min prosjekt tråd

                              Comment

                              Working...
                              X