Announcement

Collapse
No announcement yet.

2 earthquake sws 12" elemneter i en fence audio 2x 12 kasse?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 2 earthquake sws 12" elemneter i en fence audio 2x 12 kasse?

    Hei tenkte jeg skulle kjøpe meg en fence audio 2x12 bare for å bruke kassa.

    har et earthquake sws 12" element og har en jævla dårlig bygd kasse og gidder ikke bygge en til.

    og tenker å kjøpe et nytt element når penga strekker til..

    hva trur dere om det?

    mvh Eirik

  • #2
    Bildekaler.no selger billige kasser, bare for å nevne det
    Tror ikke de fence audio kassene er særlig tykke og gode, de føles veldig lette iallefall!
    98' Audi A4
    Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

    Comment


    • #3
      Vår DDBox12 kommer til å snu om på natt og dag for subben din hvertfall, men det er nå kun til 1x12".

      Men du kan jo prøve den, så kan du virkelig kjenne hvor stor forskjell det er på kasser. Våres er litt dyre, men det gjenspeiles i kvaliteten og hvor høyt det spiller. Den er på 70 liter og er tunet til ca 37hz
      Tidligere importør for Digital Designs,
      overtatt av www.dynaBel.no.

      Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

      Comment


      • #4
        Originally posted by Digital Designs Norge View Post
        Vår DDBox12 kommer til å snu om på natt og dag for subben din hvertfall, men det er nå kun til 1x12".

        Men du kan jo prøve den, så kan du virkelig kjenne hvor stor forskjell det er på kasser. Våres er litt dyre, men det gjenspeiles i kvaliteten og hvor høyt det spiller. Den er på 70 liter og er tunet til ca 37hz
        Sorry, men dette blir helt feil. At kassa kan være tunet til en frekvens uten å vite hvilket element som sitter der, er ganske misvisende, selvom mange oppgir tuningen uten å vite hvilket element som sitter der.

        Men DD kassene er helt ok kvalitet, men da kunden vil ha til 2 x 12, da hadde jeg kanskje heller sett på Bassworx. De lager fete kasser i flere ulike konstruksjoner.

        http://www.bassworx.com/enclosures.html
        Mvh
        J. Holm
        www.b2audio.com
        http://facebook.com/b2audio

        Comment


        • #5
          Hvorfor blir det helt feil? Er vel hovedsaklig porten som bestemmer tuning, ikke element?

          Men ja, stemmer det B2 Audio sier, Bassworx er gode ferdigkasser. Har brukt mange av dem selv
          Tidligere importør for Digital Designs,
          overtatt av www.dynaBel.no.

          Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

          Comment


          • #6
            Originally posted by Digital Designs Norge View Post
            Hvorfor blir det helt feil? Er vel hovedsaklig porten som bestemmer tuning, ikke element?
            Ok, helt feil blir det vel ikke, men litt misvisende. Porten bestemmer tuningen. Men skal vi ta det på et helt nerdete nivå, da er det også elementet som har noe å si
            Mvh
            J. Holm
            www.b2audio.com
            http://facebook.com/b2audio

            Comment


            • #7
              Men det er vel en forskjell som ikke er merkbar for den vanlige mannen i gaten som er litt interessert i bilstereo

              Tviler ikke på det du sier, men har ikke hørt den påstanden før, så det er vel ikke mange som tar med element i beregningen når dem beregner tuning, så da ble det vel egentlig riktig å uttale meg slik jeg gjorde i utgangspunktet alikevel
              Tidligere importør for Digital Designs,
              overtatt av www.dynaBel.no.

              Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

              Comment


              • #8
                det sier seg vel selv at f.eks ett jbl gti element og dd element IKKE spiller likt i samme kasse på f.eks 70 liter tunet til 35hz

                Comment


                • #9
                  Originally posted by kimmen View Post
                  det sier seg vel selv at f.eks ett jbl gti element og dd element IKKE spiller likt i samme kasse på f.eks 70 liter tunet til 35hz
                  Hallo???

                  Lese postene en gang til kanskje?

                  Her er det snakk om tuning, og at TUNINGEN kan bli annerledes ved bruk av forskjellige elementer i samme kasse. Men porten bestemmer i all hovedsak tuningen, og ikke elementet, men elementet kan ha en liten påvirkning som dog ikke er merkbar for de aller fleste
                  Tidligere importør for Digital Designs,
                  overtatt av www.dynaBel.no.

                  Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                  Comment


                  • #10
                    Vell..

                    Er en grunnt il at vi har PARAMETERE på elementer, det er for å kunne regne ut hvordan elementet vil oppføre seg, den vanlige mannen i gata VIL merke å høre forskjell. 2 elementer i samme kasse med samme tuning vil kunne spille helt forskjellig og RÆV, pga frekvenskurven vil være forskjellig. Et element i en portet kasse kan spille ganske pent og lineært, mens et annet element i samme kassa vil kanskje ha en heeeelt annen frekvenskurve, og dermed spille RÆV.
                    1993 BMW 318is coupe

                    Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by bjaa View Post
                      Vell..

                      Er en grunnt il at vi har PARAMETERE på elementer, det er for å kunne regne ut hvordan elementet vil oppføre seg, den vanlige mannen i gata VIL merke å høre forskjell. 2 elementer i samme kasse med samme tuning vil kunne spille helt forskjellig og RÆV, pga frekvenskurven vil være forskjellig. Et element i en portet kasse kan spille ganske pent og lineært, mens et annet element i samme kassa vil kanskje ha en heeeelt annen frekvenskurve, og dermed spille RÆV.
                      visst du sikter til mitt inlegg så mente jeg ikke begge elementene i samme kasse samtidig. men i hver sin identiske kasse, samme tuning på port

                      Comment


                      • #12
                        Det jeg og mente, og hintet til DDAUDIO
                        1993 BMW 318is coupe

                        Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

                        Comment


                        • #13
                          Jeg hadde en bassworx kasse for en tid siden med 2 12" pioneer med liten forsterker på 800watt. fungerte veldig bra den kassen, var vel tuna til 38hz hvis jeg ikke husker helt feil. veldig god kasse som var solid bygd med 3\4"mdf anbefales! tør ikke å uttale meg om de andre kassene siden jeg ikke har erfaring med de
                          Mvh Werner Harstad

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Digital Designs Norge View Post
                            Hallo???

                            Lese postene en gang til kanskje?

                            Her er det snakk om tuning, og at TUNINGEN kan bli annerledes ved bruk av forskjellige elementer i samme kasse. Men porten bestemmer i all hovedsak tuningen, og ikke elementet, men elementet kan ha en liten påvirkning som dog ikke er merkbar for de aller fleste
                            Åhå, her tror jeg du tar litt feil, mener jeg...

                            Alle elementer har forskjellig parametere.
                            Ut ifra de parameterene regner en kasser/volum i kassa..
                            De samme parameterene er med å beregner port og størrelse på porten...
                            Volum i kassa og porten = tuning.

                            MEN du har (litt) rett i det at porten kan justeres til å få en viss tuning...
                            Tar du f.eks ei 100 liters kasse til 1 stk 12 med "riktig" port som da igjen er tunet til 30 hz, vil det låte fett og spille dritdypt...

                            Tar du f.eks er 25 liters kasse til samme elementet og tuner port til 30 hz, så vil det låte Bæsj...

                            Å den forskjellen hører de fleste...

                            Så er elementet med å styrer tuningen.Pga parametere som elementet har.
                            TEAM RE-LOUD
                            Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
                            2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

                            Comment


                            • #15
                              Okei, her er folk flinkere enn meg og mindre flink enn meg så skal ikke si imot på det du sier, RE-LOUD, men hvordan kan en fabrikkasse da være oppgitt til 38hz når elementene har så stor innvirkning på tuningen hvis jeg forstod deg rett? For en fabrikkasse er laget for "alle" elementer og ikke ett spesielt element
                              Tidligere importør for Digital Designs,
                              overtatt av www.dynaBel.no.

                              Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                              Comment

                              Working...
                              X