Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alpine forsterkere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Alpine forsterkere

    Da tenker jeg på den lille PDX-serien.

    Noen som har vært borti disse og kan si litt om kvaliteten? Hva kan de sammenliknes med osv.?

  • #2
    Hvis broren min har en slik og ikke en MRP, så er det helt greie forsterkere.
    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

    Comment


    • #3
      Jeg har tre PDX'er liggende som skal inn i bilen, skal gi tilbakemelding når de er på plass
      Roar Sørlie
      Tlf 90127075
      Strandgata 26; mitt andre hjem :P

      Comment


      • #4
        Da venter jeg i spenning.

        De skal inn i en MX-5. Det er jo begrenset med plass i de og Alpine-forsterkerne er fine og små og kan gjemmes helt bort i hjulbrønnen. Har Seas Lotus frontsett og Focal 11" subber. Tenkte på 2X150wtteren til frontsettet og 600watteren til subberen.

        Comment


        • #5
          Hvorfor ikke bare hoppe rett på pdx 1.1000 når du først er igang? Importer fra statene, sparer borti to lapper på det
          Roar Sørlie
          Tlf 90127075
          Strandgata 26; mitt andre hjem :P

          Comment


          • #6
            Hmmm. Det var noe å tenke på ja. Du har ikke en link til forhandler i statene?

            Fant en her hvertfall: http://www.onlinecarstereo.com/

            Er ikke mye trykk jeg skal ha i den bilen så det holder med 600 watt. og det er 150 dollars i forskjell mellom de to forsterkerne så da gidder jeg nok ikke å bruke penger på watt jeg ikke trenger.
            Last edited by inglar; 06-07-2009, 11:34.

            Comment


            • #7
              Det kalles ebay + jetcarrier
              Roar Sørlie
              Tlf 90127075
              Strandgata 26; mitt andre hjem :P

              Comment


              • #8
                Var faktisk ikke stort billigere på ebay.

                En annen fordel ved å handle i Norge, da det ikke er veldig stor forskjel på prisen, er at det er lettere hvis det er feil på forsterkerne o.l.

                Comment


                • #9
                  jeg kjøpte min pdx-1.1000 og pdx-4.150 på ebay. ble 5760,- norske med frakt, og betalte 1400,- i toll siden de hadde senket prisen på pakken. ser ingen problem med å kjøpe fra usa. men er enig i at det er en fordel å kjøpe her når det gjelder garantisaker og sånn.
                  hvem er billigst i norge på alpine?
                  "Too much bass" goes in the same category as "too much horsepower", "too much money", and so on...

                  Comment


                  • #10
                    www.elutstyr.no tar 4.000 kroner stykket for 2.150 og 1.600

                    Comment


                    • #11
                      Har pdx-4.100 som driver diskant og middbass fra Alpines 6,5" ref kompsett. I mine ører synes jeg det låter knall. Forsterkeren leverer varene om du ikke har en snål audiofil preferanse. Nå er jo kanskje ikke mine ører av de mest finkalibrerte etter 15 år med golyd fra borhammere og sirkelsager, men jeg tror ikke jeg gjør meg helt bort i så måte.
                      Jeg tror ikke du går på en smell om du velger å rive i en av PDXene, hverken lydmessig eller økonomisk.
                      Raymond Pedersen

                      Byggebil er en 97 Subaru Impreza. Alpine,Pioneer og Macrom utstyr under testing.
                      Tar det som det kommer, og løser det som det går.

                      Comment


                      • #12
                        Da øhøres det ut som dette ikke er det dummeste valget. Da må jeg bare kvittemeg med de to Dynabel forsterkerne jeg har liggende. Litt for rask handling fra min side her. Men burde jo kunne få igjen det meste av det jeg har betalt for de da de er helt nye i eske. Får kanskje ta en siste kontrollmåling før jeg handler noe mer nå

                        Comment


                        • #13
                          Jeg skal også ha 4.150 og 1.1000 etterhvert. Mest fordi jeg skal kjøre alt i Alpine og fordi de er så små og stilige og ikke minst kraftige
                          Alpine cda9855r / Rockford Fosgate PunchPower / Hertz Space 6 Mids

                          Comment


                          • #14
                            http://www.sonicelectronix.com har billig stereo og frakter til norge uten problemer

                            alle alpine klasse d amps
                            Last edited by omegadti; 08-09-2009, 08:42.
                            Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

                            Comment


                            • #15
                              PDX Er vel PWM (Pulse width modulation) forsterkere med en utnyttelses grad på ca. 90% kontra transistor sine 70 ish %. Sammen med en switch mode power supply(SMPS) gir dette muligheter for små kraftige forsterkere. PWM forsterkere blir mer og mer brukt i hjemme anlegg da de er kraftige, utvikler lite varme samt ikke farger lyden. Midgard audio er en av de norske produsentene av slike monoblokker. www.coldamp.com selger både moduler samt SMPS for de som er interessert i å lage forsterkere selv. Det finnes selvfølgelig mange flere produsenter for de som søker litt.
                              Eirik Gundersen

                              Comment

                              Working...
                              X