Vis full versjon : Bassen slår når spilleren er av
colour concept
05-07-2009, 19:53
Hei
Kjøpte meg en JBL GTO pakke med forsterker og 12'' sub i kasse, så har jeg kobla opp sånn som det står i monteringsanvisninga, men har noen problemer.
Når jeg starter spilleren min så starter bassen å slå noen ganger før den ''roer'' seg og musikken starter. samme er når jeg skrur av spilleren, så slår den noen ganger.
klarer ikke se noen åpenbar feil i koblinga mi heller, Help please!
Mvh
Erik
dårlig jording noen plass? :)
colour concept
05-07-2009, 20:43
Det skal jo egentlig ikke være det, må gå over den bedre koble av og pusse litt kanskje. Takk :)
Det kan ikke være noe med phono kabla? skjønner litt lite av alt detta nå, siden jeg kobla i spilleren nå og
prøvde, da starta den å leve helt selv, og brøy seg ikke noe om musikken som spilte utenom. Tidligere idag så
slutta den etter noen få sekunder. eneste som er gjort er at spilleren er kobla til og fra.
Skal sjekke jordinga rett etter jobb imorgen :df:
Alpine306
06-07-2009, 21:21
setter en liten knapp på jording ja. Jording til forsterker er setebelte bolten et fint sted. God jording til spiller er også viktig.
colour concept
06-07-2009, 21:25
hmm, mistenker dårlig kontakt bak spilleren en plass, men er jordinga en egen kabel bak den ?
hadde akkurat samme problemet, og det var dårlig kontakt på kablene til spiller'n ..
colour concept
07-07-2009, 18:11
hadde akkurat samme problemet, og det var dårlig kontakt på kablene til spiller'n ..
Var dette når du spilte uten forsterker også? for når jeg ikke kobler til forsterkeren spiller alt som gull, men med engang forsterkeren starter slår den villt.
Kan det være spilleren, at utgangene bak er dårlige?
har prøvd 2 sett phonokabler og pussa rein jordinga til forsterkeren enda en gang.
skal prøve en annen forsterker imorgen og se om feilen er der enda, da må det nesten være forsterkeren :au:
colour concept
07-07-2009, 22:39
Problemet løst :)
var ikke super den jordinga bak så jeg pussa skikkelig reint og lagde meg en ny, også sto spillereren min på helt gale instillinger pussi nok.
Tusen takk for all hjelp :)
vBulletin® v3.8.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.