Announcement

Collapse
No announcement yet.

HJELP med biltema polyester...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HJELP med biltema polyester...

    Noen som har noen tips om hvordan man får denne dri**en til å herde? har brukt for mye herder og satt på varme inni bilen.... men seigt som tyggegummi fortsatt.....
    TEAM RE-LOUD
    http://www.teamreloud.com

    Norwegian Champion 08

  • #2
    snakk med berniebp87. Er en tråd oppe nå med AKKURAT samme problem hehe
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

    Comment


    • #3
      Skjønner ikke det der,aldri hatt problemer med BT polyester jeg! Gi gass på herdersida,eller bestill herder anenstedsfra.
      Roar Sørlie
      Tlf 90127075
      Strandgata 26; mitt andre hjem :P

      Comment


      • #4
        Jeg måtte 3 doble anbefalt herdermengde og druse på med varme for å få fart i herdeprosessen. med 2 prosent tok det ca 2 døgn med varmevifte før det ble helt herdet med 2%, med 5-6% herdet det på under en time (med varmevifte)
        Det å kjøpe BT polyester er som rusissk rulett, noen ganger funker den som bare det, av og til ikke i det hele tatt. test ut litt først så du finner den mengden herder som passer, så kan du begynne på ordentlig
        Mvh Werner Harstad

        Comment


        • #5
          Alltid gått fint for meg å bruke biltema polyester, men har fort gått et døgn før det er slipeklart. Men har alltid i minst dobbel dose , merker det blir varmt i blandebegeret hvertfall ^^ Men har ingenting å utsette på biltema polyester personlig, blir morro å prøve å blande dette med fyllmasse fra IB og se hvordan det er å jobbe med
          1993 BMW 318is coupe

          Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

          Comment


          • #6
            Originally posted by bjaa View Post
            Alltid gått fint for meg å bruke biltema polyester, men har fort gått et døgn før det er slipeklart. Men har alltid i minst dobbel dose , merker det blir varmt i blandebegeret hvertfall ^^ Men har ingenting å utsette på biltema polyester personlig, blir morro å prøve å blande dette med fyllmasse fra IB og se hvordan det er å jobbe med
            Har hatt akkurat samme erfaring med BT polyesteren.
            Den er ikke stabil nok til å være brukbar, om man sammenligner med polyester jeg kjøper fra båtbyggeren borti gata her.
            Både ustabil herdeprosess og dårlig finish på den herdede polyesteren, gjør at jeg ikke gidder å bruke den lenger.

            Til "støpeplast" med fyllstoff, så er den "proffe" polyesteren langt bedre å bruke!

            Forøvrig så fungerer det helt superb å bruke polyester og fyllstoff om materialet man skal ha det på tåler polyester OG det er stabilt nok til å ikke slå seg om man skal legge på mye.
            [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
            [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
            [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

            Comment


            • #7
              Polyesteren fra biltema funka fint til mitt bruk. Men må ha masse herder, finnishen ble grei, alt etter hvor nøye man er, og til bruksområdet.
              Til diskantpod`s ville jeg gått for noe mere "profft" men til støyping i en vegg eller lignende på en sub, mer enn bra nok.

              Mvh Even S. Jensen
              Mvh Even S. Jensen
              Tlf 41091189
              Digital Designs, nothing is even close!

              Comment


              • #8
                I starten hadde jeg mye hell med BT sin polyester, not anymore... Kjøper nå polyester og herder fra en båtbygger og den holder ekstremt mye bedre kvalitet! Mer stabil på herding og virker som om det er mye mer solid sluttresultat!

                Og det beste; det er billigere en Biltema
                Mvh Tony
                - The only road to take is perfection itself

                Comment


                • #9
                  en av grunnene til at biltemapolyesteren kan være varierende i kvalitet er nok pga lagringstiden.

                  blander man i mer herder en anbefalt mister også polyesteren styrken sin.


                  Kjøp kun polyester med datostempling. 90 DAGER er varigheten fra den blir produsert på bøtte til du egentlig kan vurdere å kaste den.. (I Norge kan den dog ha litt lenger varighet pga noe kjøligere temperaturer)

                  Man kan fortsatt få "gammel" polyester til å herde, med å bruke varme, mer herder osv osv, men den mister da altså mye av styrken sin.

                  Comment

                  Working...
                  X