Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stinger Antidote konstant 14 Volt ut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Stinger Antidote konstant 14 Volt ut

    Noen som kan hjelpe meg å skjønne denne ?:P

    Jeg har 2 kondensatorer på 1 farad hver..1 15" earthquake magma, stor monoblokk og litte diverse..

    er dette noe jeg trenger f.eks ? og hvordan bruker jeg en slik en

  • #2
    eneste sted du kunne ha bruk for den er i en head unit, spille maskin, gps, eller noe som ikke krever mye strøm ... så lenge du ikke bruker innebygd forsterkeren i HU da kan antidoten levere nok strøm... dette er vel egnetlig noe som ble brukt for ganske mange år siden men hadde vært greit å få øpplyst det mest relevante spesifikasjon som er: hvor mye strøm den kan levere....
    --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
    -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

    Comment


    • #3
      Er dette boksen som kan redde utallige pioneerspillere fra brente jordbaner?
      1993 BMW 318is coupe

      Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

      Comment


      • #4
        nope, spenningen må være lik på både spiller og forsterker, og siden du mest sannsynlig ikke kan koble forsterkeren din til denne så er det vel liten vits?

        er vel maks 35A eller noe sånn.

        Comment


        • #5
          Hehe ja, er vell egentlig problemet at spenninga ved forsterker blir for lav, ikke på spiller :P
          1993 BMW 318is coupe

          Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

          Comment


          • #6
            Originally posted by bjaa View Post
            Er dette boksen som kan redde utallige pioneerspillere fra brente jordbaner?
            Hvis det er så at jordbanen i spilleren din ryker pga for lav spenning på forsterker, hadde jeg villet råde deg til å sjekke jordingen på forsterkeren(e)..
            Man får spendingsfall. også på minus-siden.
            En antidote er tenkt å "generere" en høyere spending.
            Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
            Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
            post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey

            Comment


            • #7
              antidoten bare sørger for å oppretholde en konstant spenning selv om bat spenning varierer helt ned til 10volt eller noe sånt,så da vil "doten" levere 14volt men som sagt det er strømstyrken som er interesant
              --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
              -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

              Comment


              • #8
                Antidoten skal visstnok være produsert av Jacob's Electronics. De har forsåvidt Accuvolt, en liknende enhet, i sortimentet. Koster ca. $540. Den gir 13,5 til 16,25V ut (justerbart) helt ned til 9,5V inn. Maks strømtrekk er 100A, men jeg går ut fra det under optimale betingelser?



                Comment


                • #9
                  100A max trekk tilsier at den må minst ha en kilde strøm (baterier) med minst 30-50% mer enn 100A... siden den skal holde på en konstant ut spenning og det strøm behovet øker når inn spenning minker = ohms lov uansett 100A er nok ved max ut spenning og men antidotene som det er snakk om her er vel mye mindre i størrelse mener jeg å huske. I et av prosjekt trådene mine tror det ble nevnt av tor en gang at den leverte 5A.
                  --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                  -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by epifant View Post
                    Antidoten skal visstnok være produsert av Jacob's Electronics. De har forsåvidt Accuvolt, en liknende enhet, i sortimentet. Koster ca. $540. Den gir 13,5 til 16,25V ut (justerbart) helt ned til 9,5V inn. Maks strømtrekk er 100A, men jeg går ut fra det under optimale betingelser?



                    Hvis spekket stemmer er denne en interesang ting..
                    Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
                    Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
                    post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Audio-art View Post
                      Hvis spekket stemmer er denne en interesang ting..
                      Interessant til hvilket bruk? Og på hvilket grunnlag?

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Miniboom View Post
                        Interessant til hvilket bruk? Og på hvilket grunnlag?
                        Stabil spenning til spiller og DSP tenker jeg, for å minst mulig variabel spenning?
                        Mvh
                        Rolf Try Nygård

                        Comment


                        • #13
                          Hmm, koble noen sånne til og lage en lukket krets på 16v til monoblokkene
                          Jonas Tautra
                          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by neptyr View Post
                            Stabil spenning til spiller og DSP tenker jeg, for å minst mulig variabel spenning?
                            spilleren trenger stabil spenning til analog delen, de digitale kretsene fungerer med 5volt. anyway -analog regulerings kretsene bruker + og -8 volt fra en pwm krets... om du bruker innebygd forstrekeren så kan jo self hjelpe på uteffekten om den er nærmere 15volt. DSP er samme sak ellers... remote spenning = bat spenning - (minus) en halvleder overgang minst (ca 0,7volt)

                            den siste doten med 100A til spl amps kanskje men dette er ingen evighets maskin heller...
                            --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                            -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Miniboom View Post
                              Interessant til hvilket bruk? Og på hvilket grunnlag?
                              Til bilstereobruk.. Et "normalt" anlegg drar skjelden mer en 100 a, og 14 volt konstant er ikke å forakte. Det låter bedre ved 14 v en ved 11,5.
                              Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
                              Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
                              post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey

                              Comment

                              Working...
                              X