PDA

Vis full versjon : B2 Audio Dempemateriale #ANBEFALES#

cc7
14-07-2009, 22:22
Har vært så heldig å fått tak i dempemateriale fra B2 audio. Har ikke de eksakte fakta om materialet, men sånn rent praktisk sett er materialet ganske likt som vibroblast m1. B2 audio sitt er noe tykkere som gjør at det ikke er nødvendig å legge dobbelt lag som noen gjør med vibroblast m1. Materialet er lett å legge trenger ikke oppvarming er mykt og fester seg godt i krinker og kroker. Har dempet dørene mine med materialet og er MEGET fornøyd så langt. Vil ikke sette i gang en diskusjon om hva som er best av m1 og B2 audio, men jeg anbefaler B2 Audio på det sterkeste! (har brukt begge deler) Jeg handlet det av Jay Holm (B2 Audio her på forumet) meget hyggelig fyr som også anbefales som selger!

Legger ved et bilde av hvordan jeg dempet min dør med B2 Audio, har dempet innsiden og litt på utsiden. På innsiden av dørtrekket har jeg også dempet med akustisk dempemateriale. Demper som fjell!:bd:

PikoFlex
14-07-2009, 22:33
Pris på matta?

pgoutlaw
14-07-2009, 22:36
hva koster det da?

cc7
14-07-2009, 23:15
sånn helt eksakt pris vet jeg ikke helt hva er, så tror ikke jeg skal utale meg, skal være en ganske rimlig matte i værtfall.

link til siden dems http://www.b2audio.no/ og http://www.b2-audio.com/

Ellers så er det sikkert bare å høre med "B2 Audio" her på forumet, han som driver med det her til lands.

B2 Audio
14-07-2009, 23:42
Hei, beklager at jeg ikke har hatt tid til å svare før nå.

B2 matten (Better Bass damping Mat) har en veiledende pris på 2200 Nok og da får en 4,77 m2.
Likevel vil vi i begynnelsen ha introduksjonstilbud hvor det er mulig å få kjøpt matten til en rimeligere pris.
Er dette interessant, ta vennligst kontakt via pm her eller via bh@b2audio.no.
Et gruppekjøp vil også kunne tilbys hvis dette er interessant?

Prisene på alle produktene kommer til å ligge på www.b2audio.no innen lenge i og med at jeg holder på å oppdatere hele siden.

Miniboom
15-07-2009, 08:47
En "kunde" anbefaler både produkt og selger på det varmeste, men vet ikke hva det han har "kjøpt" koster?

Ikke for å sverte noen, men dette lukter jaggu rart. Og jeg har ikke "sluppet en".

Dynamics
15-07-2009, 11:12
En "kunde" anbefaler både produkt og selger på det varmeste, men vet ikke hva det han har "kjøpt" koster?

Ikke for å sverte noen, men dette lukter jaggu rart. Og jeg har ikke "sluppet en".

hva har pris å gjøre med en anbefaling av produkt og selger å gjøre? kan jo hende han hadde fått antydning til ca hvor mye det ble. ikke alle som vil skrike ut hvis dem har fått nice price heller......

B2 Audio
15-07-2009, 11:25
Miniboom, hvis du leser hva trådstarter skrev, så nevnte han at han ikke var helt sikker på utsalgsprisen. Prisen er jo avhengig av kvantitet slikt det er med det meste annet.
Så hvis det lukter litt, da kanskje du skal henge opp en wunderbaum i cinquecentoen:)

cc7
15-07-2009, 17:12
Hehe prisen var jeg litt usikker på siden matten har akkurat kommet til salgs nå, så utsalgs prisen var ikke helt fastsatt når jeg kjøpte, det var alt!

ingenting som lukter her... matta er faktisk også veldig lukt fri så det er sagt.

Miniboom
15-07-2009, 18:29
hva har pris å gjøre med en anbefaling av produkt og selger å gjøre? kan jo hende han hadde fått antydning til ca hvor mye det ble. ikke alle som vil skrike ut hvis dem har fått nice price heller......

Pris har jo mye å si når to produkter sammenliknes som her, da trådstarter dro inn Vibroplast M1. At B2 er "bra", kan godt hende. Sannsynligvis er det "bra". Det er ikke problemet. Hehe...

Personlig ville jeg bare ikke anbefalt et produkt som ikke var bra til prisen det selges for, og i mangel av en pris, så syns jeg anbefalingen virket meningsløs, og sammenlikningen med M1 er ikke veldig god, med tanke på at sammenlikning av hefteevne, vekt og temperaturtålighet er utelatt.

Jeg uttrykte kanskje skepsisen min på litt feil måte, og tolker muligens også anbefalingen som noe annet enn den var ment som. Om det bare var for å poengtere at produktet var bra - punktum - så la gå. :aa:

Men jeg vil jo likevel si at dersom man går ut fra at B2 er tyngre, har like god heft på underlaget over tid, og er like temperaturbestandig, så er B2 fortsatt dyrere pr. kv.m. enn Vibroplast M1 (til og med når vi snakker "introduksjonspris"). Da må jeg vel påstå at det må være enklere og tryggere å kjøpe en bulkpakke med mange ganger bevist velfungerende Vibroplast M1, også nettopp fordi den er tynnere. Rett og slett fordi du får så mye i pakka, at du kan legge dobbelt der det "trengs", og samtidig slippe å sløse med den tykke B2-matta overalt hvor den ikke trengs. Det er vel ingen hemmelighet at mange demper på steder hvor mattene kun tilfører dødvekt til bilen, fremfor noen som helst vibrasjonsdemping av merkbar art...

Forutsatt at man har behov for dobbel tykkelse Vibroplast M1 overalt, og at B2 har like gode egenskaper for øvrig, så vil man jo selvsagt spare tid og penger ved å bruke B2.

Huff, nå virket jeg fryktelig kritisk. :ak:

cc7
15-07-2009, 20:40
heihei nå må du ta det litt med ro Miniboom, om min anbefalning ble lit for "folkelig" for deg og manglet formye teknisk så kan du heller holde et litt mer åpent sinn å spørre importør om fakta, siden han har mer greie på det.

min sammenligning med m1 som jeg sier, var fra et praktisk synsvinkel, har ikke vært i lab og testet produktet (der av ingen teknisk sammenligning). jeg har nå brukt begge produkter og hadde det som utgangspunkt for sammenligningen.

som jeg nevnte i starttråden så var jeg ikke ute etter at dette skulle bli en diskusjon mellom B2 og m1 selv om jeg kom til å nevne m1, var bare for å ha et utgangs punkt når jeg skulle beskrive produktet.

kom heller med yttliggere spørsmål takk, "B2 Audio" Jay kan mye om produktet.

B2 Audio
15-07-2009, 21:28
må nesten beklage Minibom, men vår filosi er litt annerledes enn M1. Vi foretrekker mer butyl og en annen type aluminum.
Er det slikt at du er tvivlsom på produktet, da får du få et lag og teste selv.

Ser du på topp konkurrerende i EMMA Danmark og Sverige, så har de brukt denne matten. Og de har tidligere brukt andre bra alternativ.

Er det slik at du vil ha tekniske data, da kunne du kanskje gått inn på hjemmesiden vår og lest hva som står.

Likevel er det vel ikke noe feil i at en ikke trenger å dempe 2 lag, da 1 kanskje er nok i motsetning til andre merker.
Dvs at du også sparer tid når dempingen skal foretas.

Enda mer interessant er det at du kommer med et form for angrep på trådstarter som har prøvd begge produkter og kommer med en subjektiv mening.

Begge produkter har sine styrker, men dessverre har du vanskelig for å se det.

B2 Audio
15-07-2009, 21:31
, så er B2 fortsatt dyrere pr. kv.m. enn Vibroplast M1 (til og med når vi snakker "introduksjonspris"). . :ak:

Har ikke nevnt indroduksjonsprisen, så hvordan vet du det?

Utover det, så er vi i B2 audio ikke interessert i å dumpe prisene for å få ut varer. Tror neppe Install bay driver forretning på den måten heller.

Haakon O
15-07-2009, 22:36
Trådstarter har jo gjort akkurat det som er oppfordret i denne delen av forumet:

Denne delen av forumet "Tester og Anbefalinger" skal kun være en samling med reviews og anbefalinger av produkter man har prøvd og har erfaring med. Dette er for å fortelle sin mening og produkter og for at andre skal få inntrykk av hvordan de er, og for at det skal bli lettere å velge ting uten å ha prøvd dem selv.

Det burde jo være rett fram, selv uten at man har prøvd alternativene som finnes i produktgruppen. Jeg synes nå det er greit å få høre om andre sine erfaringer, spesielt med nye/ukjente produkter.

B2 Audio
15-07-2009, 22:46
:ad:

Godt å høre at noen synes det er interessant med subjektive tester.

cc7
15-07-2009, 23:20
Trådstarter har jo gjort akkurat det som er oppfordret i denne delen av forumet:

Det burde jo være rett fram, selv uten at man har prøvd alternativene som finnes i produktgruppen. Jeg synes nå det er greit å få høre om andre sine erfaringer, spesielt med nye/ukjente produkter.

Takker for støtte, fint at noen fant det nyttig:dn:

Miniboom
16-07-2009, 10:27
Fælt så hårsåre vi var i dag, da? Det var ikke ment som et personangrep på trådstarter, om det skulle være noen tvil om det. Nå var det tilfeldig at det var akkurat denne tråden jeg kommenterte, fordi den lå øverst, og jeg ble interessert i om dette var bra saker.

Trådstarter: Jeg kritiserer ikke DEG, du gjør som forumet ber om (tydeligvis) og legger ut din erfaring. Ikke noe problem med det, flink gutt, osv. Jeg syns bare det er gøy at (andre) folk blir så provosert eller vonbrotne av slik forumkritikk, og derfor slutter jeg ikke før jeg har fått svar på det jeg lurer på. ;)

Jeg vil jo understreke at dersom B2-matta er bra, kan jeg godt kjøpe det istedenfor mer Vibroplast M1 når jeg har brukt pakka jeg har liggende i verkstedet, det er ikke det som er problemet. Jeg er på ingen måte noen fanboy av verken Vibroplast M1 eller Installbay som sådan, men jeg bare lurer på hva anbefalingen er basert på, annet enn at produktet bare er "brukelig".

Ting tyder vel på at det ikke finnes noen andre argumenter enn nettopp det, hva? I og med at det er dyrere pr. kvm., man ikke vet massen (!?), og ikke har like mange (om noen) konkrete referanser å vise til som f.eks. Installbay-produktene. Wow. Kan ikke vente med å kjøpe dette for å være prøvekanin, for så å finne ut at det ligger i bunnen av døra om et år...

Jadajada, "filosofien er annerledes", mere butyl og annen aluminium. Blabla. Salgspreik. Det sier ikke noe om hva den tilfører av vekt pr. kvadratmeter - noe som jo er hele vitsen med å bruke produktet. Bør jo være i nærheten minst 2,8kg/m^2, basert på tykkelsen (sammenliknet med Vibroplast M1).

Når det gjelder tids-/kostnadsbesparelse ved å slippe å legge dobbelt lag med en tynnere matte: Sjekket etter B2 Audios oppfordring spesifikasjonene, og jeg må vel si at jeg har vanskelig for å tro at den ekstra 0,5mm-tykkelsen, sammenliknet med Vibroplast M1 sine 1,5mm, kan måle seg med 2 x 1,5mm Vibroplast M1 hva masse angår, og jeg mener argumentet for hvordan man slipper å legge dobbelt med M1 (eller annen konkurrent) elegant faller i grus der. Bruker heller litt mer tid på å få det ordentlig med to lag der det trengs... Tar jo mer tid å vaske underlaget ordentlig enn å legge matta. Med mindre B2-matta veier fryktelig mye mer i forhold til tykkelsen, noe som ingen enda har sagt noe om (!), holder jeg en knapp på de velkjente og velutprøvde alternativene...

Slutt å grine og kom med dokumentert fakta (først og fremst masse).

Hvis folk ikke takler at noen stiller kritiske spørsmål til ukritiske anbefalinger, så får det stå for deres regning.

berniebp87
16-07-2009, 11:03
Better Bass Damping's (BBD) patented elastomeric butyl & aluminum constrained layer vibrational damper, ensures you a Better Bass experience!
BBD is made with easy application in mind on all metal & hard surfaces. Forget about spending useless time applying damping which performs under par or that gives you a hard time installing.
BBD's formula is optimized within the temperature of -12°C to + 60°C, but is able to withstand temperature extremes between -54°C to +149°C, all in all to guarantee you the best possible performance.

Specifications:

Sheet size: 900 mm x 530 mm

Thickness: 2 mm

Temperature range (Optimal Performance): -12°C to + 60°C

Temperature range (Resistance): -54°C to +149°C

(For optimal adhesion store at room temperature )

Kaasin
16-07-2009, 11:49
Better Bass Damping's (BBD) patented elastomeric butyl & aluminum constrained layer vibrational damper, ensures you a Better Bass experience!
BBD is made with easy application in mind on all metal & hard surfaces. Forget about spending useless time applying damping which performs under par or that gives you a hard time installing.
BBD's formula is optimized within the temperature of -12°C to + 60°C, but is able to withstand temperature extremes between -54°C to +149°C, all in all to guarantee you the best possible performance.

Specifications:

Sheet size: 900 mm x 530 mm

Thickness: 2 mm

Temperature range (Optimal Performance): -12°C to + 60°C

Temperature range (Resistance): -54°C to +149°C

(For optimal adhesion store at room temperature )

Ja, det sa ikke så veldig mye. For demping er det massen en er ute etter, ikke hva slagsavdelingen kan plukke frem av relevante og irrelevante opplysninger.

B2 Audio
16-07-2009, 12:08
Kan ikke skjønne at det skal være så vanskelig å sende en mail til support eller generell info for de som er interessert i å vite mer om produktene våre.

Jeg nevner til og med at dette produktet brukes i svær utstrekning på konkurranse plan i både Danmark og Sverige.
Er noen interessert i å vite hvem disse er, send meg en pm eller mail, for vil ikke enda en gang komme med "blabla salgsargumenter" ifølge noen.
Som noen på dette forumet nok ser, kommer jeg ikke med x-antal likegyldige salgsargumenter for produktene våre, men prøver heller å veilede kunden til hva som er best for han.

Likevel er jeg imponert over entusiasmen deres til å være tvilsomme til et alternativ og enda bedre når trådstarter faktisk har prøvd begge alternativene.

Uansett, i og med at det å sende en PM eller mail ikke funker så poster jeg litt tech specs her. Selvom det hadde vært enklere å gjøre som trådstarter sa, "å ta kontakt med B2". Ellers blir denne tråden jo ikke subjektiv fra trådstarters side.

Massen på produktet vårt er 3,56 kg pr. m2, og til miniboom, har jo tilbudt deg å teste et lag av matta, men du virker mer interessert i å komme med innlegg som ikke absolut er gavnene for tråden. Men igjen det er jo lettere å poste noe her enn å sende en pm til meg så du får tak i all teknisk info.

berniebp87
16-07-2009, 12:26
Ja, det sa ikke så veldig mye. For demping er det massen en er ute etter, ikke hva slagsavdelingen kan plukke frem av relevante og irrelevante opplysninger.

Følte bare jeg måtte kopiere og lime inn fra B2 sin hjemmeside for det virker som enkelte folk ikke klarer å lete litt for å finne specsa. skjønner ikke vitsen med å krangle om den dempematta der, man burde jo faktisk ha litt kjennskap til produktet før man begynner å kritisere, ikke bare sitte å fantasere om hvordan den er.

Miniboom
16-07-2009, 12:52
Følte bare jeg måtte kopiere og lime inn fra B2 sin hjemmeside for det virker som enkelte folk ikke klarer å lete litt for å finne specsa. skjønner ikke vitsen med å krangle om den dempematta der, man burde jo faktisk ha litt kjennskap til produktet før man begynner å kritisere, ikke bare sitte å fantasere om hvordan den er.

Har lest på nettsiden og blant annet det du limte inn to ganger, men det står jo ikke noe om vekt. Som han andre også poengterte. I mangel på reelle tall, blir resultatet skeptisk gjetting. Åpenbart. Googling etter noe sånt er uaktuelt. ;)

MEN, B2 Audio har nå postet vekta, og det er jo veldig imponerende tall!

Å be om det på PM var meningsløst, da det garantert ikke bare var jeg som ville se dem. Hadde det vært skrevet på nettsiden, hadde vi vel sluppet hele diskusjonen - men nå kom det jo noe informativt ut av det hele.

Takk til B2 Audio, som ikke skal se bort ifra at jeg legger inn en bestilling i nettbutikken. Er de på lager? :)

Miniboom
16-07-2009, 12:54
men du virker mer interessert i å komme med innlegg som ikke absolut er gavnene for tråden.

Det var vel faktisk til stor nytte, ettersom vi fikk vekten oppgitt. :)

Men igjen det er jo lettere å poste noe her enn å sende en pm til meg så du får tak i all teknisk info.

Ja?

B2 Audio
16-07-2009, 13:24
Hei igjen

Miniboom, tusen takk for at du gjorde meg oppmerksom på at du ville ha vekta på siden. Når jeg får tid, så blir dette retta til på webben.

Grunnen til at jeg ikke ville komme med tekniske informasjoner i denne tråden er at det var ment som en subjektiv tråd fra trådstarter.

Hadde jeg derimot skrevet tråden selv ville innholdet vært annerledes.

Viktigst av alt er at dere har fått den informasjonen dere var ute etter.
Er det ytterligere info så er det bare å ta kontakt.

B2 Audio
16-07-2009, 13:48
Vekt oppdatert:

http://www.b2audio.no/damping_mats.html

Miniboom
16-07-2009, 16:56
:bf:

Oooooooooog der har vi vel mer enn ti tegn og... :P

epifant
16-07-2009, 18:13
Ryktepoeng til Miniboom for å ha fått fortgang i vektoppgivelsen. :)

Miniboom
16-07-2009, 18:29
Og jeg bestiller en bulk-pakke med veldig tunge dempematter!

biffen071278
16-07-2009, 19:45
hva koster dette her da?

pgoutlaw
16-07-2009, 21:00
hva koster dette her da?

står på første siden jo..

"B2 matten (Better Bass damping Mat) har en veiledende pris på 2200 Nok og da får en 4,77 m2."

B2 Audio
16-07-2009, 21:08
Når siden vår er oppdatert vil priser på alle produktene bli synlige, men dere kan ta kontakt for å få et introduksjonstilbud. Ellers kan jeg sende prislister til de som skulle ønske det.

cc7
16-07-2009, 22:58
[QUOTE=Trådstarter: Jeg kritiserer ikke DEG, du gjør som forumet ber om (tydeligvis) og legger ut din erfaring. Ikke noe problem med det, flink gutt, osv. Jeg syns bare det er gøy at (andre) folk blir så provosert eller vonbrotne av slik forumkritikk, og derfor slutter jeg ikke før jeg har fått svar på det jeg lurer på. ;).[/QUOTE]

Alt i orden Miniboom! Bra at du er kritisk, ikke noe galt i å være det:dh:
Fint at du også skal prøve B2 så kan jo du poste din subjektive mening her også:ad:

Joakim
17-07-2009, 03:09
Har ett par bulkpakker liggende i verkstedet nå, så hvis jeg husker det engang, kan det hende det dukker opp en OBJEKTIV meningsyttring her også etterhvert. ;)

cc7
17-07-2009, 16:31
Har ett par bulkpakker liggende i verkstedet nå, så hvis jeg husker det engang, kan det hende det dukker opp en OBJEKTIV meningsyttring her også etterhvert. ;)

Da må du holde deg helt upartisk til produktet og gjerne komme med noe fakta (lydmålinger ol. Fakta er det mest objektive). Personlige meninger er som regel subjektive, så lenge man ikke er tilnærmet objektiv, som regel skal feks en fotballdommer være upartisk "objektiv" til kampen, man kan jo hende at akkurat denne "dommeren" har et favoritt lag det vet man jo ikke....:bq:

Miniboom
17-07-2009, 17:20
Den testen av dempematter som er helt objektiv, skal jeg like å lese... Hehe. Testeren må hvertfall ha fått alle de testede mattene gratis... Dessuten er det vel litt vanskelig å kåre en vinner når de fleste sammenliknbare produktene har tilsvarende lik teknologi, men bare forskjellig tykkelse, vekt og pris... Den største ukjente variablen blant butylmatter må vel være hvorvidt de fortsatt henger fast i døra etter vinteren. Og det avslører vel ikke en test sånn uten videre.

Men Joakim har nok mye mer dempeerfaring enn meg, og har sikkert flere kriterier jeg ikke har tenkt på. Hehe. :)

I mellomtiden kjøper jeg den som veier mest til lavest pris, og så regner vi med det blir bra...

epifant
17-07-2009, 17:30
Akkurat det er noe av det jeg liker best med bladet Voice Coil. Vance Dickason tester noen høyttalerelementer i hvert nummer med samme testprosedyre hver gang, men kommer aldri med subjektive kommentarer om lyd- eller byggekvalitet. Støpt chassis med lufting under spider, innvevde spoletråder, aluminiummembran. Og her er tilhørende kurver og parametre. Punktum.

DD-Henrik
17-07-2009, 21:08
Hallo folkens. Dette skal kun være reviews ;)

Men kan like gjerne slenge inn min mening også da :)

Meg og Jay har hengt litt i ørene til hverandre til tider, men det får vi da legge til side nå ;) Jeg tror B2 dempematter kan være meget bra.

Hans subber og forsterkere produseres i Kina osv men slik jeg ser det, så ser det ut til at produktene hans virkelig leverer!! Og derfor kunne jeg lett tenkt meg, og kommer nok helt sikkert til, å prøve B2-matter i den nye bilen vi har hentet ;)

Regner med at siden alle Jays subber og amper leverer bra til prisen, gjør nok dempemattene også det. Syntes vi skal la denne tråden være til ære for Jay ang feedback til hans produkter, og ikke noe mer. Annet bør vel heller diskuteres i offtopic seksjonen ;)

EDIT: Og en ting til. Er det noen som virkelig er en av de gode til å bygge anlegg å få gode scores i db drag er det det jay ;) Han har vel også jobbet for blaupunkt i mange år og er en guru i lyd. Så hvis han prøver å lage noe bra noe etter hans ønsker har jeg ikke tvil til det! Er det forresten deres dempematter, Jay, eller er det noen dere har kjøpt fra andre leverandører?

re-load
18-07-2009, 09:04
[QUOTE=Digital Designs Norge;88168]Hallo folkens. Dette skal kun være reviews ;)

Hans subber og forsterkere produseres i Kina osv men slik jeg ser det, så ser det ut til at produktene hans virkelig leverer!!

?????????

Selv om Digital dassigns produserer ampene sine i Kina, så behøver ikke B2 gjøre det samme... ;)

De ampene jeg har fra B2 er iallefall Ikke produsert i Kina.

Ikke er wooferene til B2 produsert i Kina heller....

Du utaler deg om mye rart som du rett å slett ikke har peiling på.

Paulsberg
18-07-2009, 15:54
Jeg har kjøpt to stk 15"ere av B2Audio og uansett hvor disse kommer fra så er jeg meget imponert over kvaliteten.

DD-Henrik
18-07-2009, 17:28
[QUOTE=Digital Designs Norge;88168]Hallo folkens. Dette skal kun være reviews ;)

Hans subber og forsterkere produseres i Kina osv men slik jeg ser det, så ser det ut til at produktene hans virkelig leverer!!

?????????

Selv om Digital dassigns produserer ampene sine i Kina, så behøver ikke B2 gjøre det samme... ;)

De ampene jeg har fra B2 er iallefall Ikke produsert i Kina.

Ikke er wooferene til B2 produsert i Kina heller....

Du utaler deg om mye rart som du rett å slett ikke har peiling på.

Oops. Mente Korea ;)

Tror ikke du helt tok poenget mitt med inlegget. Var skryt av B2's produkter, og at jeg kunne tenkt meg å prøve mattene :)

pgoutlaw
18-07-2009, 17:36
dette er vel en tråd for tester & anbefalinger som er gjort så da blir egentlig inlegget ditt bare helt meningsløst og denne tråden igjen ødelagt med masse off-topic.

DD-Henrik
18-07-2009, 17:37
Så alle de andre 39 innleggene er ikke offtopic?? :D

Miniboom
18-07-2009, 17:58
Det er vel ikke poenget.

Oops. Enda ett i rekken. ;)

re-load
18-07-2009, 20:04
[QUOTE=re-load;88210]

Oops. Mente Korea ;)

Tror ikke du helt tok poenget mitt med inlegget. Var skryt av B2's produkter, og at jeg kunne tenkt meg å prøve mattene :)

Joda, tok poenget med inleggey ditt... :)

Prøv mattene, de er Veldig bra... ;)

Alt jeg har prøvd fra B2 , er iallefall jeg meget fornøyd med...Ink. mattene... ;):D

Da var vi back in topic igjen...
:ax:

Miniboom
19-08-2009, 10:51
Etter å ha prøvd både STP og B2-mattene, kan jeg konkludere med at de er ganske like. Limet på B2-matta virker en liten tanke svakere (STP-matta klistrer seg jo fast til alt og sitter som faen), men tror ikke det er så mye at det har noe å si i praksis. Det var også litt kaldere i verkstedet da jeg monterte B2-matta, og det hadde nok innvirkning på heften det også.

Har imidlertid ikke fått veid dem mot hverandre for å sjekke at spesifikasjonene stemmer mht. masse, men kan si såpass som at B2-matta ikke ser ut til å være noe tykkere, selv om den skulle være 0,5mm tykkere iflg. "papiret". Ikke at 0,5mm er lett å se, men det er tross alt 33% mer enn STP'en jeg har, og så rett og slett ikke ut til å være så mye forskjell.

Alt i alt virker det som om de er tilnærmet likeverdige, og gitt at prisforskjellen ikke er for stor pr. kvm, spiller det nok mindre rolle hva man velger. Med forbehold om at B2-mattene ikke ramler ned fra taket neste sommer. ^^

B2 Audio
19-08-2009, 13:03
Det var også litt kaldere i verkstedet da jeg monterte B2-matta, og det hadde nok innvirkning på heften det også.

Ikke at 0,5mm er lett å se, men det er tross alt 33% mer enn STP'en jeg har, og så rett og slett ikke ut til å være så mye forskjell.

Alt i alt virker det som om de er tilnærmet likeverdige, og gitt at prisforskjellen ikke er for stor pr. kvm, spiller det nok mindre rolle hva man velger. Med forbehold om at B2-mattene ikke ramler ned fra taket neste sommer. ^^

Takker for en objektiv test. Liker at du kommer med kommentarer om at det var kaldere når du monterte matta, da det har noe å si på heften.

Selve butylen er tykkere enn på Stp, derfor veier de en del mer, men som sagt det er vanskelig å se mm med øyemål :)

Inntil videre har det ikke ramlet noen matter ned, men er glad for at du har testet begge produktene og nå vet folk at det finnes et bra alternativ til STP, spesielt hvis du vil dekke større flater uten å ha skjøter.

Miniboom
19-08-2009, 15:02
Så lenge tilbakemeldingene viser at de ikke ramler ned, gjør dem nok ikke det hos meg heller. Tommel opp! :)

TakeTheTime
27-02-2010, 23:38
Jeg kan skrive under på "anbefalingen" her. B2-dempemateriale er fleksible, tykke/tunge og kleber bra. Gode matter å jobbe med! :cb:

Tor Ølberg
28-02-2010, 03:36
Henger meg på med anbefalingen av B2 dempematter. Flotte å jobbe med, fungerer bra selv i kulda. Satt vel her i -3 og mekka platene med varmepistol. Fungerte konge. Døra ble så og si død iforhold til det den var før.
Bass i dørene ble mer fyldig og definert i forhold til plaffringen som var før.

Ikke nok med at dempemattene er bra, servicen er også veldig bra :)

TakeTheTime
28-02-2010, 13:11
Henger meg på med anbefalingen av B2 dempematter. Flotte å jobbe med, fungerer bra selv i kulda. Satt vel her i -3 og mekka platene med varmepistol. Fungerte konge. Døra ble så og si død iforhold til det den var før.
Bass i dørene ble mer fyldig og definert i forhold til plaffringen som var før.

Ikke nok med at dempemattene er bra, servicen er også veldig bra :)

Så du fikk resultater du også ja? Fått dempa fordørene?
Jeg hadde tenkt til å dempe bakdørene også jeg.
Veit ikke helt hvorfor, ikke noe vits det vel??

Tor Ølberg
28-02-2010, 13:17
Skal dempe alt jeg får dempa med det jeg har, men i hovedsak fordørene også bakluka. Eneste jeg har dempa til nå er venstre fordør. Brukte 3 timer bare på å få til dette, ble en smule kaldt så orket ikke andre døra.

TakeTheTime
28-02-2010, 13:20
Skal dempe alt jeg får dempa med det jeg har, men i hovedsak fordørene også bakluka. Eneste jeg har dempa til nå er venstre fordør. Brukte 3 timer bare på å få til dette, ble en smule kaldt så orket ikke andre døra.

Jeg brukte også ca 3 timer på hver dør. Har du store hull i døra så du kom til inni (altså ytterste del av døra)?
Også har du tetta alt godt kanskje? Sånn at høytalerne bruker dørene som "kasser" og for bedre bass/midbass? :)

Tor Ølberg
28-02-2010, 13:23
Dempet helt innerst (Var jævligt å dempe, fikk stanga til vinduet i klem med hånda så var noen ganger jeg måtte få hjelp til å få ut hånda) så dempa jeg utpå, skal få lagt ut noen bilder senere.

Men hmm får se hva jeg gjør mtp høytaleren, tror nok jeg bare fester den slik kassa er. Skal jo modifisere hele døra.

TakeTheTime
28-02-2010, 14:03
Dempet helt innerst (Var jævligt å dempe, fikk stanga til vinduet i klem med hånda så var noen ganger jeg måtte få hjelp til å få ut hånda) så dempa jeg utpå, skal få lagt ut noen bilder senere.

Men hmm får se hva jeg gjør mtp høytaleren, tror nok jeg bare fester den slik kassa er. Skal jo modifisere hele døra.

Uff, så kjipt da. Heldigvis var det forholdsvis store hull i min dør, også har jeg ikke så svære hender så jeg klarte meg.
Gleder meg til å se bilder! Jeg synes disse B2-mattene ser veldig stilige ut også. Glansfullt! Haha.

Oekern
28-02-2010, 22:06
Yepp. Gode matter og jobbe med.
Første gang jeg har dempa ute i 5 minus så forvarming måtte gjøres. Absolutt intet problem! Mattene sitter seg så bra fast atte : )

Miniboom
30-06-2010, 17:00
Da kan jeg oppdatere denne med at mattene jeg festet i taket i fjor, uten bruk av varmepistol, fortsatt henger i taket selv om bilen har stått i solsteik 24/7 i et par uker. Det er mye annet som har ramlet ned, dog... taktrekk og whatnot. Men ikke B2-mattene. :)

"Miniboom approved" (*stemplings-lyd*)

Det tekniske begynner å falle på plass, men er bare halvveis på rustjobben. Moro med gammal bil! :D Når den er ferdig skal B2-matta legges OVERALT inni. Kanskje jeg slipper mer rust senere, når gulvet ikke blir badet i vann hele tiden.

B2 Audio
30-06-2010, 17:44
Gleder meg å høre at mattene funket etter hensikten. Og det uten at du hadde fått dem gratis:)

Morten-st
05-07-2010, 22:26
Hei, beklager at jeg ikke har hatt tid til å svare før nå.

B2 matten (Better Bass damping Mat) har en veiledende pris på 2200 Nok og da får en 4,77 m2.
Likevel vil vi i begynnelsen ha introduksjonstilbud hvor det er mulig å få kjøpt matten til en rimeligere pris.
Er dette interessant, ta vennligst kontakt via pm her eller via bh@b2audio.no.
Et gruppekjøp vil også kunne tilbys hvis dette er interessant?

Prisene på alle produktene kommer til å ligge på www.b2audio.no innen lenge i og med at jeg holder på å oppdatere hele siden.

4.77 m2, er det nokk til en normal bil, eller?

B2 Audio
06-07-2010, 06:22
4,77 m2 rekker vanligvis til en bra demping av en vanlig bil. Skal du ha flere lag og dempe absolutt alt, da må du ha litt ekstra.

Morten-st
07-07-2010, 01:09
Jeg har en volvo 850 stv, og jeg sliter veldig med at subben raserer tak konsollen og altfor mye frontrute flexing, + dørtrekkene mine lager ufattelig mye skrangel.

Tenkte jeg skulle dempe taket, alle dørene dobbelt, gulvet og hele bagasjen, trur du det holder?

B2 Audio
07-07-2010, 01:42
Det bør holde fint det. Et lite tips er at du kjøper en form for skummatte som du legger over der det knirker og skrangler mest i dørene o.l. Et slik produkt er best til å fjerne sånne type lyder.

STP har en variant som heter SPLEN som funker bra, ellers er det alternativer fra Biltema, som jeg ikke selv har testet da.

Morten-st
07-07-2010, 13:30
kan hende jeg tar kontakt med deg om kjøp av en sånn pakke om ikke lenge da :)

daywalk3r
26-07-2010, 15:36
Kan absolutt legge inn en anbefaling til produktet da jeg la dette i bagasjerommet og bakre indre karosseri (3dørs bil) med meget positive erfaring :)

Lett og legge ut på ujevne flater, utrolig sterkt lim og legger seg lett på både møkkete og rene overflater ( prøvde bare for morroskyld)

B2 Audio
26-07-2010, 18:10
Lett og legge ut på ujevne flater, utrolig sterkt lim og legger seg lett på både møkkete og rene overflater ( prøvde bare for morroskyld)

Bra at noen kan merke forskjellen og vet at noen ganger er det verdt å legge en krone eller to ekstra på noe.

daywalk3r
26-07-2010, 18:32
Bra at noen kan merke forskjellen og vet at noen ganger er det verdt å legge en krone eller to ekstra på noe.

Absolutt Jay! gleder meg allerede til å gjøre ferdig taket og dørene:bp:

Men håper på bedre vær, dårlig med innendørs "mekking" av bil:dt:

AK90
08-08-2010, 13:59
Dette produktet kan eg også anbefale. Har nå lagt disse mattene i hele bagasjerom med bagasjeromslokk pluss tak. Så kan ikke si noe annet enn at dette er veldig gode dempematter:)

Sunvang
22-08-2011, 18:35
Vil anbefale dette produktet eg og, har lagt bak seter og diverse i cabben min, lett og legge på, og merket stor forksjell :) Bagasjerom vil bli tatt ved "ombygging" av anlegg :)