Announcement

Collapse
No announcement yet.

B2 Audio Dempemateriale #ANBEFALES#

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • B2 Audio Dempemateriale #ANBEFALES#

    Har vært så heldig å fått tak i dempemateriale fra B2 audio. Har ikke de eksakte fakta om materialet, men sånn rent praktisk sett er materialet ganske likt som vibroblast m1. B2 audio sitt er noe tykkere som gjør at det ikke er nødvendig å legge dobbelt lag som noen gjør med vibroblast m1. Materialet er lett å legge trenger ikke oppvarming er mykt og fester seg godt i krinker og kroker. Har dempet dørene mine med materialet og er MEGET fornøyd så langt. Vil ikke sette i gang en diskusjon om hva som er best av m1 og B2 audio, men jeg anbefaler B2 Audio på det sterkeste! (har brukt begge deler) Jeg handlet det av Jay Holm (B2 Audio her på forumet) meget hyggelig fyr som også anbefales som selger!

    Legger ved et bilde av hvordan jeg dempet min dør med B2 Audio, har dempet innsiden og litt på utsiden. På innsiden av dørtrekket har jeg også dempet med akustisk dempemateriale. Demper som fjell!
    Attached Files
    Last edited by cc7; 14-07-2009, 23:16.

  • #2
    Pris på matta?
    Pioneer - Hertz - Zealum
    Prosjekt Volkswagen Passat 3B
    Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

    Comment


    • #3
      hva koster det da?

      Comment


      • #4
        sånn helt eksakt pris vet jeg ikke helt hva er, så tror ikke jeg skal utale meg, skal være en ganske rimlig matte i værtfall.

        link til siden dems http://www.b2audio.no/ og http://www.b2-audio.com/

        Ellers så er det sikkert bare å høre med "B2 Audio" her på forumet, han som driver med det her til lands.
        Last edited by cc7; 14-07-2009, 23:17.

        Comment


        • #5
          Hei, beklager at jeg ikke har hatt tid til å svare før nå.

          B2 matten (Better Bass damping Mat) har en veiledende pris på 2200 Nok og da får en 4,77 m2.
          Likevel vil vi i begynnelsen ha introduksjonstilbud hvor det er mulig å få kjøpt matten til en rimeligere pris.
          Er dette interessant, ta vennligst kontakt via pm her eller via bh@b2audio.no.
          Et gruppekjøp vil også kunne tilbys hvis dette er interessant?

          Prisene på alle produktene kommer til å ligge på www.b2audio.no innen lenge i og med at jeg holder på å oppdatere hele siden.
          Mvh
          J. Holm
          www.b2audio.com
          http://facebook.com/b2audio

          Comment


          • #6
            En "kunde" anbefaler både produkt og selger på det varmeste, men vet ikke hva det han har "kjøpt" koster?

            Ikke for å sverte noen, men dette lukter jaggu rart. Og jeg har ikke "sluppet en".

            Comment


            • #7
              Originally posted by Miniboom View Post
              En "kunde" anbefaler både produkt og selger på det varmeste, men vet ikke hva det han har "kjøpt" koster?

              Ikke for å sverte noen, men dette lukter jaggu rart. Og jeg har ikke "sluppet en".
              hva har pris å gjøre med en anbefaling av produkt og selger å gjøre? kan jo hende han hadde fått antydning til ca hvor mye det ble. ikke alle som vil skrike ut hvis dem har fått nice price heller......
              Team Re-Loud
              Nm-mester 2008, Street A 155,5dB
              B2, Atomic

              Comment


              • #8
                Miniboom, hvis du leser hva trådstarter skrev, så nevnte han at han ikke var helt sikker på utsalgsprisen. Prisen er jo avhengig av kvantitet slikt det er med det meste annet.
                Så hvis det lukter litt, da kanskje du skal henge opp en wunderbaum i cinquecentoen
                Mvh
                J. Holm
                www.b2audio.com
                http://facebook.com/b2audio

                Comment


                • #9
                  Hehe prisen var jeg litt usikker på siden matten har akkurat kommet til salgs nå, så utsalgs prisen var ikke helt fastsatt når jeg kjøpte, det var alt!

                  ingenting som lukter her... matta er faktisk også veldig lukt fri så det er sagt.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Dynamics View Post
                    hva har pris å gjøre med en anbefaling av produkt og selger å gjøre? kan jo hende han hadde fått antydning til ca hvor mye det ble. ikke alle som vil skrike ut hvis dem har fått nice price heller......
                    Pris har jo mye å si når to produkter sammenliknes som her, da trådstarter dro inn Vibroplast M1. At B2 er "bra", kan godt hende. Sannsynligvis er det "bra". Det er ikke problemet. Hehe...

                    Personlig ville jeg bare ikke anbefalt et produkt som ikke var bra til prisen det selges for, og i mangel av en pris, så syns jeg anbefalingen virket meningsløs, og sammenlikningen med M1 er ikke veldig god, med tanke på at sammenlikning av hefteevne, vekt og temperaturtålighet er utelatt.

                    Jeg uttrykte kanskje skepsisen min på litt feil måte, og tolker muligens også anbefalingen som noe annet enn den var ment som. Om det bare var for å poengtere at produktet var bra - punktum - så la gå.

                    Men jeg vil jo likevel si at dersom man går ut fra at B2 er tyngre, har like god heft på underlaget over tid, og er like temperaturbestandig, så er B2 fortsatt dyrere pr. kv.m. enn Vibroplast M1 (til og med når vi snakker "introduksjonspris"). Da må jeg vel påstå at det må være enklere og tryggere å kjøpe en bulkpakke med mange ganger bevist velfungerende Vibroplast M1, også nettopp fordi den er tynnere. Rett og slett fordi du får så mye i pakka, at du kan legge dobbelt der det "trengs", og samtidig slippe å sløse med den tykke B2-matta overalt hvor den ikke trengs. Det er vel ingen hemmelighet at mange demper på steder hvor mattene kun tilfører dødvekt til bilen, fremfor noen som helst vibrasjonsdemping av merkbar art...

                    Forutsatt at man har behov for dobbel tykkelse Vibroplast M1 overalt, og at B2 har like gode egenskaper for øvrig, så vil man jo selvsagt spare tid og penger ved å bruke B2.

                    Huff, nå virket jeg fryktelig kritisk.

                    Comment


                    • #11
                      heihei nå må du ta det litt med ro Miniboom, om min anbefalning ble lit for "folkelig" for deg og manglet formye teknisk så kan du heller holde et litt mer åpent sinn å spørre importør om fakta, siden han har mer greie på det.

                      min sammenligning med m1 som jeg sier, var fra et praktisk synsvinkel, har ikke vært i lab og testet produktet (der av ingen teknisk sammenligning). jeg har nå brukt begge produkter og hadde det som utgangspunkt for sammenligningen.

                      som jeg nevnte i starttråden så var jeg ikke ute etter at dette skulle bli en diskusjon mellom B2 og m1 selv om jeg kom til å nevne m1, var bare for å ha et utgangs punkt når jeg skulle beskrive produktet.

                      kom heller med yttliggere spørsmål takk, "B2 Audio" Jay kan mye om produktet.
                      Last edited by cc7; 15-07-2009, 20:43.

                      Comment


                      • #12
                        må nesten beklage Minibom, men vår filosi er litt annerledes enn M1. Vi foretrekker mer butyl og en annen type aluminum.
                        Er det slikt at du er tvivlsom på produktet, da får du få et lag og teste selv.

                        Ser du på topp konkurrerende i EMMA Danmark og Sverige, så har de brukt denne matten. Og de har tidligere brukt andre bra alternativ.

                        Er det slik at du vil ha tekniske data, da kunne du kanskje gått inn på hjemmesiden vår og lest hva som står.

                        Likevel er det vel ikke noe feil i at en ikke trenger å dempe 2 lag, da 1 kanskje er nok i motsetning til andre merker.
                        Dvs at du også sparer tid når dempingen skal foretas.

                        Enda mer interessant er det at du kommer med et form for angrep på trådstarter som har prøvd begge produkter og kommer med en subjektiv mening.

                        Begge produkter har sine styrker, men dessverre har du vanskelig for å se det.
                        Mvh
                        J. Holm
                        www.b2audio.com
                        http://facebook.com/b2audio

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Miniboom View Post
                          , så er B2 fortsatt dyrere pr. kv.m. enn Vibroplast M1 (til og med når vi snakker "introduksjonspris"). .
                          Har ikke nevnt indroduksjonsprisen, så hvordan vet du det?

                          Utover det, så er vi i B2 audio ikke interessert i å dumpe prisene for å få ut varer. Tror neppe Install bay driver forretning på den måten heller.
                          Mvh
                          J. Holm
                          www.b2audio.com
                          http://facebook.com/b2audio

                          Comment


                          • #14
                            Trådstarter har jo gjort akkurat det som er oppfordret i denne delen av forumet:

                            Originally posted by hc_tk View Post
                            Denne delen av forumet "Tester og Anbefalinger" skal kun være en samling med reviews og anbefalinger av produkter man har prøvd og har erfaring med. Dette er for å fortelle sin mening og produkter og for at andre skal få inntrykk av hvordan de er, og for at det skal bli lettere å velge ting uten å ha prøvd dem selv.
                            Det burde jo være rett fram, selv uten at man har prøvd alternativene som finnes i produktgruppen. Jeg synes nå det er greit å få høre om andre sine erfaringer, spesielt med nye/ukjente produkter.
                            [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                            Comment


                            • #15


                              Godt å høre at noen synes det er interessant med subjektive tester.
                              Mvh
                              J. Holm
                              www.b2audio.com
                              http://facebook.com/b2audio

                              Comment

                              Working...
                              X