Announcement

Collapse
No announcement yet.

hvordan bygge om til 6,5?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hvordan bygge om til 6,5?

    Hei er ny her på forumet så kan hende jeg ahr lagt dette i feil forum.
    men jeg har altså en clio som jeg har tenkt og oppgradere anlegget ganske mye. sett meg ut det jeg skal ha men fikk bilen i dag og så at det kkun var 4 toms høytalere. finnes det noen ferdige dørtrekk som passer 5,25 eller 6,5`? eller må jeg bygge selv?
    Last edited by raaneren91; 01-08-2009, 20:42.
    Keep it country

  • #2
    ingen som vet?
    Keep it country

    Comment


    • #3
      Skal ikke skryte av kunnskapene mine om Clio, men du må vel mest sansynlig bygge om dørene.. Det kan selvfølgelig hende du finner noe på noen utenlandske sider, om du leter godt nok.. Men du vil jo få mye mer glede av å gjøre det selv! Det er mye artige å kunne si at du har bygget det om på egenhånd! - Det syns jeg ihvertfall!
      Andreas Dibbern
      Ford Fiesta
      Takk til B2Audio
      B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

      Comment


      • #4
        det er det som er planen. for sitter kun 4 toms i dasjbordet. men finnes det noen form for spacere man kan kjøpe som bygger ut? finnes det noen prosjekter her som jeg kan ta litt inspirasjon fra(ikke kopiere) har veldig lyst på grei lyd i bilen, og jeg mener det at 4 toms er ubrukelig som hovedhøytalere...kan ta bilde inni og vise hva jeg har tenkt i morra... men bør jeg gå for 13 cm som planlagt eller 17/6,5? hva trenger jeg for å få til dette i det hele tatt?
        Keep it country

        Comment


        • #5
          Har selv Clio, en 93' modell. Vet ikke hvilken modell du har, men du kan se hvordan vi gjorde det i prosjekttråden

          Bilen er forøvrig til salgs

          http://www.bilstereoforumet.no/showt...light=williams
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:
          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


          Følg oss på Facebook
          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

          Comment


          • #6
            Du finner sikkert noen som kan lage MDF-ringer til deg, så skaffer du deg enten støpeplast, eller lager det i glassfiber. Det finnes uttallige tråder her inne om hvordan dette gjøres. Jeg personlig har ikke prøvd meg på glassfiber(enda), men har begynt så smått å bruke støpeplast, og det er veldig artig å jobbe med! Finner du ikke det du leter etter inne på dette forumet, er det ikke verdt å prøve seg på
            Andreas Dibbern
            Ford Fiesta
            Takk til B2Audio
            B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

            Comment


            • #7
              haha:d de på bilradiospesialisten anbefalt meg bare å ta 4 toms framme og 6x9 bak i kasser hva syntes dere?
              dette er tilbudet jeg har fått:
              http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736 2499kr
              4 kanals kicker http://www.eikeraudio.no/nettbutikk/...0/vis_prod/345 (tror det er denne) 3999
              http://www.eikeraudio.no/nettbutikk/...3/vis_prod/365 2499kr
              alpine 10 cm coax 999kr
              alpine type g 6x9 1299kr
              Stinger 1 farad kondis 500kr
              +sikringer ledninger osv 840kr
              6x9 høytalerkasse(får jeg billigere?)
              pakkepris på 12743 kr er det ett godt tilbud?
              bilen er en renault clio 1996 og har ikke høytaler i dører men 4 toms i dashbordet:/(
              Keep it country

              Comment


              • #8
                noen som vet om noen billigere måter og få like bra lyd på? tenkte kanskje å kjøpe brukt... men jeg har nesten ingen peiling på stereo det er grunnen til at eg har vært i butikk å sett...
                Keep it country

                Comment


                • #9
                  Send meg navn, epost og postadresse på PM, så skal jeg sette opp et skikkelig tilbud til deg.

                  Må ha de opplysningene for å få generert tilbudet i dataprogrammet her
                  Mvh
                  Pål Andréas Bryng
                  Bilstereosenteret.no
                  Vi forhandler bl.a.:
                  Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                  Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                  Følg oss på Facebook
                  Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                  Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                  Comment


                  • #10
                    da har jeg kjøpt meg kasse og forsterker... ble kicker 650(4 kanaler) ett eller annet forsterker og 2x12 kicker i kasse tjukkeste strøm og jordingskablene bilradiospesialisten hadde. kobler dette opp men skjer ikke en dritt er ikke liv i forsterker.... hva søren er galt? ja har sjekket jording og strømtilkobling! kan det være spilleren?phonokablen?
                    Keep it country

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by raaneren91 View Post
                      da har jeg kjøpt meg kasse og forsterker... ble kicker 650(4 kanaler) ett eller annet forsterker og 2x12 kicker i kasse tjukkeste strøm og jordingskablene bilradiospesialisten hadde. kobler dette opp men skjer ikke en dritt er ikke liv i forsterker.... hva søren er galt? ja har sjekket jording og strømtilkobling! kan det være spilleren?phonokablen?
                      koblet til remote kabelen? (lyser det på forsterkeren? skal være et grønt/rødt lys der viss forsterkern slår seg på)
                      // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
                      //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
                      Mvh
                      Rune Kvaal

                      Comment


                      • #12
                        fant ut av det var remote kabelen som ikke var skikkelig i. og byttet port eller hva dere kaller det hadde satt alt på toeren men det funka ikke så måtte ha det på 1'er:P hvis dere skjønner hva jeg mener
                        Keep it country

                        Comment


                        • #13
                          var noe så heilt sinnykt å det spillte og har enda ikke spilt mer enn 50%
                          Keep it country

                          Comment

                          Working...
                          X