Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dansk Audio Teknik, Glostrup 25. juli 2009

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dansk Audio Teknik, Glostrup 25. juli 2009

    Da har tre tapre riddere vært i ilden i danmark denne helgen og det resulterte i 2 1. plasser og 2 2.plasser
    som må sies og være akseptabelt
    Ble 1. plass i ESPL Experienced PLUS Unlimited for Andreas Henriksen.
    Han fikk også en 2. plass i Advanced Unlimited
    Undertegnede fikk en 2.plass i Experienced Unlimitied.
    Og Tufte fikk 1. plass i Advanced 5 kanaler.
    Tufte fikk også høyeste lydscore av samtlige på treffet

    http://emmanet.dk/res_2009_dat.asp
    Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
    Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
    Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
    -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

  • #2
    Gratulerer med fine plasseringer, men jeg undres over dømmemåten til Danskene. 113 poeng på Mr. Henriksen i installasjon, og 133 poeng hos Tufte. Hmmm!
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      Originally posted by Typhon View Post
      Gratulerer med fine plasseringer, men jeg undres over dømmemåten til Danskene. 113 poeng på Mr. Henriksen i installasjon, og 133 poeng hos Tufte. Hmmm!
      Er visst ikke alle land som har fått med seg nye matrix'en. :P

      Basic presentation og at man ikke behøver å dokumentere skjult kabling og skjulte komponenter.

      Men de er jo dansker.. Er heldigvis bare halvt dansk..
      [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
      [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
      [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

      Comment


      • #4
        Tore fikk 2 poeng trekk fordi han ikke hadde pc for presentasjon, og at ramma på spilleren hans visstnok satt litt skjevt og var litt dårlig lakket..

        Husker ikke hva han fikk trekk for, var bla noe kableterminering han ikke hadde dokumentert bra nok mener jeg.. men han har blitt dømt hardt på de to siste konkurransene hans der nede.. 113 og 111 poeng
        Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
        Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
        Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
        -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

        Comment


        • #5
          Originally posted by Crazytaxi View Post
          Tore fikk 2 poeng trekk fordi han ikke hadde pc for presentasjon, og at ramma på spilleren hans visstnok satt litt skjevt og var litt dårlig lakket..

          Husker ikke hva han fikk trekk for, var bla noe kableterminering han ikke hadde dokumentert bra nok mener jeg.. men han har blitt dømt hardt på de to siste konkurransene hans der nede.. 113 og 111 poeng
          Haha, den dagen noen prøver å trekke meg fordi jeg ikke har pc til presentasjon, skal man få svar på tiltale!
          Som jeg sa.. Dansker.. De er hyggelige og flinke til å drikke øl da!
          [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
          [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
          [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

          Comment


          • #6
            DÅRLIG LAKKERT RAMME? Hva faaaen? I Expert Unlimited så kunne jeg kanskje gått med på det, men ikke i Advanced.

            Jaja... skal ikke si at vi i Norge er verdens mestere i lyd men. Eller? Jo, vi er det! Skål
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment


            • #7
              Originally posted by Joakim View Post
              Er visst ikke alle land som har fått med seg nye matrix'en. :P

              Basic presentation og at man ikke behøver å dokumentere skjult kabling og skjulte komponenter.

              Men de er jo dansker.. Er heldigvis bare halvt dansk..
              Etter å ha hørt hva de har fått trekk på undres jeg vilken matrix de dømmer etter.. ikke den som var de to foregående sessonger heller. Men blir man dømt sånn så må man jo ikke godkjenne scoresheet! finnes da hoveddommere
              sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
              IceAudio - Bilringen AS - inakustik

              Comment


              • #8
                Originally posted by Typhon View Post
                DÅRLIG LAKKERT RAMME? Hva faaaen? I Expert Unlimited så kunne jeg kanskje gått med på det, men ikke i Advanced.

                Jaja... skal ikke si at vi i Norge er verdens mestere i lyd men. Eller? Jo, vi er det! Skål
                hehe.. jeg fikk "påpakning" for at de boltene som plata til ml500'ene sitter festa til var blanke og ikke svarte, så de blendet ikke inn godt nok... og det var i Experienced hehe..
                Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                Comment


                • #9
                  Topp at dere tok en tur til Danmark. Utifra hva jeg har hørt er andre "utlendinger" alltid velkommen til konkurransene deres.

                  Kan være at dømmingen er hard, men det er jo nettopp det som må tas som erfaring.. Å få et bilde av hvordan det foregår utenfor Norge.

                  Tar en turen til Sverige kan det være helt andre greier som gjelder, men likevel en erfaring.

                  Uansett, fett at dere representerte Norge. Og gratulerer med de fine plasseringene.
                  Mvh
                  J. Holm
                  www.b2audio.com
                  http://facebook.com/b2audio

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by B2 Audio View Post
                    Kan være at dømmingen er hard, men det er jo nettopp det som må tas som erfaring.. Å få et bilde av hvordan det foregår utenfor Norge.

                    Tar en turen til Sverige kan det være helt andre greier som gjelder, men likevel en erfaring.

                    Uansett, fett at dere representerte Norge. Og gratulerer med de fine plasseringene.
                    Nå har det seg slik at man skal bli bedømt etter visse ting, ikke hva dommeren føler det godt for Er en grunn til at det er forskjellige klasser. Vi bruker samme regelsett her i Norge, men stiller fortsatt spørsmålstegn ved bedømmingen.
                    Nå er ikke jeg noen utpreget installasjonsdommer i EMMA men jeg ser med en gang at farger på skruene ikke skal ha noe å si på poeng i installasjon i klassen Experienced. Ei heller om spillerramma er godt nok lakkert i klassen Advanced.
                    Mvh Tony
                    - The only road to take is perfection itself

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Crazytaxi View Post
                      hehe.. jeg fikk "påpakning" for at de boltene som plata til ml500'ene sitter festa til var blanke og ikke svarte, så de blendet ikke inn godt nok... og det var i Experienced hehe..
                      Høres ut som de har misforstått en smule ja.

                      I experienced og advanced så er first optic impression kun en bedømming på om ting ser ferdig ut, ikke hvordan du har valgt å designe tingene. Altså, har du gjort ting så det ikke ser ut som det er kastet inn og tingene ser ut som det er sånn det skal være og ikke halvferdig, så er det full pott.
                      Om du velger å ha motivlakkert rosa barbie tema i hele bilen, bruker grønne skruer og synes det passer fett med dødninghoder i alle detaljer, så kan ikke jeg trekke deg for det, selv om jeg synes det ser for jævlig ut!
                      -bare det er ferdig...

                      Eneste sted man kan trekke for ting som ikke ser bra ut (er utført dårlig) er på craftmanship i advanced og høyere klasse.

                      Lurer på hvor mye trekk de ville prøvd å gi meg, siden bilen min er uferdig. Det er faktisk ikke så fryktelig mye å trekke på allikevel! Pleier å få ca. 12-15 poeng trekk og da mangler griller på høyttalere, deksler baki, midtkonsoll og har synlige kabler inni bilen.

                      Blir vel som dette:
                      Protection of speakers -5poeng (mangler griller på 3 elementer - 2poeng pr. element men max 5poeng)
                      Craftmanship front end -1poeng (midtkonsoll ikke på plass - ser ikke ferdig ut)
                      Cables hidden from view -3poeng (kabler til spiller synes i midtkonsoll)
                      First optic impression -4poeng (mangler deksler baki og midtkonsoll)

                      Det er faktisk riktig bedømming av min bil, men om disse dommerne som har dømt deg, andreas og tufte skulle dømme min bil, så hadde de vel prøvd seg på å gi null poeng i installasjon :P

                      Sitat fra Emma's regelbok:
                      Side 32 - 4.3.6 First optic impression

                      To score full points, the installation should be completed and not "under construction". All parts should be installed decently an properly, but it doesn't have to be extreme. A basic/simple installation, e.g. in originl locations is enough for a full score. Custom panels, boxes, rcks etc. should be finished, e.g. be painted or covered with cloth/fabric.

                      Det er faktisk ikke vanskeligere enn å lære seg regelboka godt.
                      Og en ting som mange glemmer er at man kan faktisk få meget bra score om man kun bruker orginale plasseringer. Det er IKKE nødvendig å bygge om hele bilen for å delta i konkurranse!
                      Det er så enkelt som at om man har bygget om masse, men ikke gjort det skikkelig, så hadde det vært poengmessig bedre å ikke gjøre noe!
                      [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                      [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                      [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by B2 Audio View Post
                        Topp at dere tok en tur til Danmark. Utifra hva jeg har hørt er andre "utlendinger" alltid velkommen til konkurransene deres.

                        Kan være at dømmingen er hard, men det er jo nettopp det som må tas som erfaring.. Å få et bilde av hvordan det foregår utenfor Norge.

                        Tar en turen til Sverige kan det være helt andre greier som gjelder, men likevel en erfaring.

                        Uansett, fett at dere representerte Norge. Og gratulerer med de fine plasseringene.
                        Greia er jo at det er felles regelbok for hele europa og da bør alle land følge reglene, ellers blir det håpløst.

                        De 2 danske hoveddommerne var da på samme hoveddommerkurs som meg, så at de kan ha fått med seg så lite og at det skal praktiseres så galt i danmark er egentlig bare tragisk.
                        Det er jo bare å lese og lære seg regelboka..
                        Hadde nok blitt en liten huskestue om de skulle prøve seg på sånn bedømming på em eller i en internasjonal konkurranse!
                        [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                        [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                        [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                        Comment


                        • #13
                          Jeg er fult ut enige med dere, men likevel må man se på det som en erfaring.
                          Hadde dere ikke dratt dit, så hadde ikke denne tråden blitt postet. Og da var det kanskje ingen som hadde merket at de dømte på en annen måte som ikke var 100% i tråd med boka.

                          Har selv vært og konkurrert i en del steder rundt om, og det er ikke første gang jeg selv har klødd meg i hue om hvordan saker tolkes hit og dit. Men viktigst av alt jeg var ute og koste meg med hobbyen min og traff nye folk og stifta bekjentskaper.

                          Som noen av dere selv sa: Øldrikkinga var det ikke noe feil med :P
                          Mvh
                          J. Holm
                          www.b2audio.com
                          http://facebook.com/b2audio

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by B2 Audio View Post
                            Som noen av dere selv sa: Øldrikkinga var det ikke noe feil med :P
                            Men var litt for lite med ei som sprada rundt i undertøyet da hehe...
                            Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                            Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                            Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                            -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                            Comment

                            Working...
                            X