Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problem med ulyd etter kortslutning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem med ulyd etter kortslutning

    Tok ut den eine forsterkeren i dag og då eg skulle sette den inn igjen i bilen kortslutta eg den
    Tok av minus polen på batteriet før eg tok ut forsterkeren men då eg skulle ha den inn på plass hadde gods kabelen til batteriet lagt seg inntil minus polen på batteriet. Og eg klarte å få borti gods leidninga til forsterkeren på + terminalen på forsterkeren.
    Det gjekk greit med forsterkern og alt virka ok når eg satte i gang anlegget men då eg skulle starte bilen begyndte problemet
    Når eg setter på parkbryter eller slår på tenning begynder alle høgtalerene å sprake, blir endå verre når eg starter bilen.
    Når parkbryter og tenning er av virker alt normalt.
    Nokre som kan hjelpe meg?

  • #2
    Ser ut til at eg fant ut av problemet. Skifta ut spilleren med ein eg hadde liggende og etter det var alt normalt.

    Comment


    • #3
      Sjekk jordbanen på kretskortet inni spiller'n, sikkert brent av. Jeg røk en liten, overflatemontert sikring på linjeutgangene da jeg fikk phonokablene borti batteriets plusspol. Fikk en herlig during og masse støy. Loddet over sikringen med tinn, og alt fungerte som det skulle igjen.

      Klart, om spiller'n er crap, er det jo bare hive den.

      Comment


      • #4
        Er snakk om ein Pioneer Avic-D3 så blir å sende den inn til reprasjon.

        Comment


        • #5
          Er det bare meg som skygger unna Pioneer pga. jordingsbaner?

          Altså, det fenomenet skal jo ikke oppstå om alt er som det skal være med kabler osv, men å montere en spiller er jo beregnet for noe mannen i gata kan gjøre, og hvem er det som får disse problemene, jo det er mannen i gata som kjøper seg en ny cdspiller til bilen sin..

          Dette skjer ALDRI med Alpine , Sony, Kenwood osv, men er NOK av folk som har problemer med Pioneer spillere..
          1993 BMW 318is coupe

          Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

          Comment


          • #6
            Urettmessig kritikk du kommer med, spør du meg. Hvis du kobler med strømmen AV og ikke slenger phonokablene borti plusspolen på batteriet (som jeg har en lei tendens til, hehe), og samtidig har skikkelig jording, så ligger alt til rette for at Pioneerspilleren varer like lenge/lenger som noe annet.

            Blir som å si at et bilmerke (unntatt Renault, host-host) er dårligere enn noe annet. Alle har sine svakheter. Pioneer sin "svakhet" med jordbanen er tilfeldigvis oftest (for ikke å si alltid) forårsaket av brukerfeil, noe som er mer enn man kan si om JVC-dritten jeg har hatt tidligere. Men det er MIN mening, mens noen sverger sikkert til det og...

            Comment


            • #7
              For øvrig kan du gjøre et google-søk på motorikkproblemer i Alpinespillere, vet at det hvertfall var et problem på noen modeller...

              Comment


              • #8
                gamlere pioneer er da også forsåvidt kjent for mekanisk svikt pga risting e.l og dette med jordbaner er et reelt pioneerproblem da jord på rca har en lei tendens til å ryke.
                er bare å jorde kabelen egentlig siden jord er konstant på disse signalene, men er en irriterende feil å få når ingen av de andre merkene har dette problemet.

                ps: kjører med pioneer selv men er upartisk
                Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

                Comment

                Working...
                X