Announcement

Collapse
No announcement yet.

Feste forsterker..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Feste forsterker..

    Har fått diverse info om hvordan den skal festes, noen mener den ikke skal skrues direkte i bilens karosseri eller rack som gjør at forsterker har direkte kontakt med jord, andre sier det ikke gjør noe.

    Så spørsmålet er som følgende, er det ok og skru den fast direkte i metallet....??

    For og opplyse så har jeg laget et rammeverk i hjulbrønnen som forsterkerne skal stå fast i, og dette er jo da selvfølgelig skrudd fast i karosseri..
    2 X Emphaser E12SPL-X4. 2 X Dynabel BF 7501. Rodek RO40HC.

  • #2
    Skru fast. Har da ikke skadet noen før så vidt jeg vet.
    [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

    Comment


    • #3
      Jeg støying av det, var en skru som ikke var skrudd fast i chassis'n.
      Det var kontakt mellom skruen og chassis'n.
      Min erfaring ikke gjør det.

      Comment


      • #4
        Bare å skru det rett i chassi, har ingen betydning om du kommer i kontakt med med karroseriet. SØRG for god jording på kablen, noe du må sørge for uansett. Har selv 4stk forsterkere i stålramme som er bolta fast i karroseriet. For du støy som pip så har du et annet problem.

        Går mange konkuranse biler som vil at forsterkere skal sitte fast og velger stål siden mdf holder like mye som å skru det i papp i en kollisjon.
        sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
        IceAudio - Bilringen AS - inakustik

        Comment


        • #5
          Det kan provosere fram støy, men som nevnt over er det da noe annet som er galt. Om forsterkeren har dårlig jording kan den dog havarere så pass på at du har en skikkelig jordforbindelse.
          Alpine
          Audison
          Hertz
          Soundstream

          Comment


          • #6
            Originally posted by spade View Post
            Det kan provosere fram støy, men som nevnt over er det da noe annet som er galt. Om forsterkeren har dårlig jording kan den dog havarere så pass på at du har en skikkelig jordforbindelse.
            Blir jorda rett i batteriet så da er ikke jord noe problem, så da skrur jeg rett i gods...
            2 X Emphaser E12SPL-X4. 2 X Dynabel BF 7501. Rodek RO40HC.

            Comment


            • #7
              Originally posted by LabanSeigmenn View Post
              Blir jorda rett i batteriet så da er ikke jord noe problem, så da skrur jeg rett i gods...
              Da er det null problem å skru rett i gods

              Har vært festet i gods i 2 år mine forsterkere og bilen er brukt 350 dager i året og det spiller enda
              Alpine
              Audison
              Hertz
              Soundstream

              Comment


              • #8
                Originally posted by Erik André View Post
                Bare å skru det rett i chassi, har ingen betydning om du kommer i kontakt med med karroseriet. SØRG for god jording på kablen, noe du må sørge for uansett. Har selv 4stk forsterkere i stålramme som er bolta fast i karroseriet. For du støy som pip så har du et annet problem.

                Går mange konkuranse biler som vil at forsterkere skal sitte fast og velger stål siden mdf holder like mye som å skru det i papp i en kollisjon.
                Nope, da jeg fjernet skruen som var i kontakt med chassisen ble støyingen borte.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by pip View Post
                  Nope, da jeg fjernet skruen som var i kontakt med chassisen ble støyingen borte.
                  Som det sies av flere her så kan andre feil i anlegget komme frem som form av støy om du skrur forsterkeren til chassiet i bilen.

                  Men hvis anlegget ditt er 100% i orden er det null problem.
                  Alpine
                  Audison
                  Hertz
                  Soundstream

                  Comment


                  • #10
                    Gjordingen var god, kan være som RoBox sier, dårlig forsterker.
                    Spiller egentlig ingen rolle, har solgt den bilen.

                    Comment


                    • #11
                      Du sjekka med øynene at jordingen var god som de fleste tydeligvis gjør?
                      Jonas Tautra
                      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                      Comment


                      • #12
                        Ser egentlig ikke for meg at så mange måler hvor bra jording de har
                        Alpine
                        Audison
                        Hertz
                        Soundstream

                        Comment


                        • #13
                          Skrape vekk lakk rundt skru hullet, pusse skiven og kabelskoen med sandpapir.
                          Skru den godt fast med latmanns arm.
                          Det definerer jeg som en god gjording, men er sikkert mange meninger om det.

                          Comment


                          • #14
                            Så lenge du ikke ødelegger gjengene med latmannsarmen så
                            Alpine
                            Audison
                            Hertz
                            Soundstream

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by pip View Post
                              Skrape vekk lakk rundt skru hullet, pusse skiven og kabelskoen med sandpapir.
                              Skru den godt fast med latmanns arm.
                              Det definerer jeg som en god gjording, men er sikkert mange meninger om det.
                              Greit nok at det er en veldig god måte å gjøre det på, mne du VET ikke om jordinga er god likevel bare fordi du har pussa lakk osv Man må nesten måle seg frem til dette før man kan være så sikker.
                              Jonas Tautra
                              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                              Comment

                              Working...
                              X