Announcement

Collapse
No announcement yet.

Subben slår når bilen rister (dumper ol.)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Subben slår når bilen rister (dumper ol.)

    Når jeg kjører på dumper ol slår bassen, problemet har både forverret og forbedret seg om hverandre utenom at jeg har gjort noe spessielt i bilen, tenkte med en gang at dette måtte være noe med forsterkeren siden det skjer uavhengi av volum på spilleren, men prøvde å dunke litt i forsterkeren mens bilen stod å gikk på tomgang men da var det ikke noe dunking i bassen :S Synes det var veldig rart siden en veiskjøt er nok til at den slår under kjøring, trenger ikke det engang hender det er nok å bare kjøre på vanlig vei også, men når jeg kjører på dumper ol slår bassen mye hardere. Noen som vet hva dette kan være?

  • #2
    Samme problem på en av mine amper engang.
    Da var loddinga på strøm (tror jeg det var) løsna, så den sklei opp og ned i sporet.
    Mvh
    Rolf Try Nygård

    Comment


    • #3
      Kabler har jeg allerede gått over. Får se om jeg ser noe inni forsterkeren.

      Comment


      • #4
        Begynner du og skru mye på forsterkeren selv, da kan du miste garantien på den.

        Comment


        • #5
          Ville gått over koblingene en gang til før jeg hadde begynt å åpne forsterkeren. Den mest vanlige og mest sannsynlige er dårlig kontakt på en jordingskabel eller kanskje noen kabler som berører hverandre som ikke er tilstrekkelig isolert.
          Mvh Werner Harstad

          Comment


          • #6
            Ja jeg rydded litt opp i ledningshelvete nå idag og det virket som det var borte da jeg var ute å testet nettopp. Har åpnet forsterkeren kun for å se, virket som alt satt som det skulle.

            Comment


            • #7
              kan være lurt å sjekke lydsignalinngangen på ampen, har hadt samme problemet selv
              MVH, Øivind Sandvik
              sigpic
              www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
              www.sandviksbassogbongel.com

              Comment


              • #8
                Fant aldri ut hva det var, men åpnet ampen og blåste rent for litt støv og så over alle kablene og når jeg testet igjen så var problemet borte, merkelig :P

                Comment


                • #9
                  kan være kobbertråder fra koblingen som har forvilla seg inni, fikk klager på en blokk jeg solgte en gang og da måtte jeg åpne den å se inni å da var det kommet noen kobbertråder inni der sannsynligvis etter oppkoblingen til kjøper da mine kabler ikke hadde samme farge på lederne..

                  var bare å fjerne og koble til igjen så var alt i orden, men regner med at flaks var inne i bildet siden ampen ikke var ødelagt
                  Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

                  Comment


                  • #10
                    Det er godt mulig det var hos meg også, ble masse kobberstumper i bagasjerommet da jeg tuklet med kabling baki der, trodde jeg hadde støvsugd bort det som var, men mulig noe har kommet inni. Har vel hatt flaks jeg også da, siden den funker like fint som ny nå.

                    Comment

                    Working...
                    X