Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kasse til TS-W3001D4 som trykker bra.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kasse til TS-W3001D4 som trykker bra.

    Jeg er veldig lite fornøyd med hvordan TS-W3001D4 spiller i ferdiglaget kasse, synes det mangler trøkk og tilsvarene elementer har spilt MYE høyere med samme tilført effekt, så velger å tro at det er kassa det er noe feil med da denne ikke spiller 10% av hva andre elementer jeg har hatt klarer...

    Noen som har forslag til mål på en kasse denne subben vil trykke bra i? Tenkte på porta eller bandpass, portet er vel enklest? Kjappe svar setter jeg pris på ettersom jeg tenkte å starte ikveld.

  • #2
    45L kasse

    firkant eller rør som port?

    firkant= 5x10 29cm lang (tunet til 31hz)
    rør= 3" på 20cm 31hz

    Last edited by HLS; 05-08-2009, 21:12.
    // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
    //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
    Mvh
    Rune Kvaal

    Comment


    • #3
      Okei takk for kjapt svar! Da var jeg ferdig, hadde ikke mer lim så fikk ikke limt den siste plata så har jo ikke hørt hvordan det virkelig kommer til å låte. Kunne kjenne det blåste kraftig ut med fingrene i sprekken der, kom nesten like mye luft ut rundt der som i bassporten xD Men får dratt å kjøpt lim imorra, men tror det skal bli bra, selv om kassa ikke var helt tett var det like mye om ikke mer bass en med den gamle kassa som var på godt over 80l :P
      Last edited by Andersv90; 06-08-2009, 00:46.

      Comment


      • #4
        Da har jeg bygd en kasse på sånn ca 45 liter, har litt lite penger om dagen så kassen ble bygget av ting jeg hadde liggenes, ble brukt 24mm spon noe som bør være mer en bra nok?

        Men når det gjelder porten er jeg litt usikker, jeg hadde ingen porter selv og hadde heller ikke mulighet til å kjøpe en, men jeg har et helt byggefelt utenfor huset så jeg fant et svart plastikk rør som jeg kappet til å puttet nedi. Og mente du 20 cm langt rør eller 20 cm inn i kassen? 2 cm blir jo borte pga tykkelsen på platene. En annen ting jeg lurte på var om det kanskje var mer å hente når det gjelder lydtrykk ved å lage en ordentlig port, den skal vel være avrundet i kantene osv, mens det røret jeg brukte er ikke det. Om noen hadde hatt noen forslag til hva jeg kan lage porter av som ikke er så alt for dyrt eller vanskelig å få tak i så hadde det vært supert.

        Kassen ble bra den, men har hørt om andre som har fått vesentlig mye høyere lyd en det jeg fikk, og er det mer å hente så why not

        Comment


        • #5
          lag en kasse på ca 70 liter +-. å en 6" port eller 2x4" da vil du merke stor forsjeld

          Comment


          • #6
            kanskje en idè å si hvor lang porten skal være å...

            Comment


            • #7
              70 liter er jo nesten dobbelt så mye som jeg kom frem til et program jeg brukte, har du testet dette selv med denne suben eller? Jeg har hørt at pioneer subber trives i små kasser jeg men mulig jeg tar feil.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Andersv90 View Post
                Da har jeg bygd en kasse på sånn ca 45 liter, har litt lite penger om dagen så kassen ble bygget av ting jeg hadde liggenes, ble brukt 24mm spon noe som bør være mer en bra nok?

                Men når det gjelder porten er jeg litt usikker, jeg hadde ingen porter selv og hadde heller ikke mulighet til å kjøpe en, men jeg har et helt byggefelt utenfor huset så jeg fant et svart plastikk rør som jeg kappet til å puttet nedi. Og mente du 20 cm langt rør eller 20 cm inn i kassen? 2 cm blir jo borte pga tykkelsen på platene.
                om røret er utvendi eller innvendi av kassn spiller vell ingen rolle?
                men er røret innvendig så må du plusse på L som røret tar opp

                men røret(porten) skal være 20 cm lang
                // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
                //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
                Mvh
                Rune Kvaal

                Comment


                • #9
                  Åja, det tenkte ikke jeg på. Men om den er 42 l istedet for 45 utgjør vel ikke helt den store forskjellen. Må jeg trekke fra volumet subben opptar også? Egentlig så kan jeg vel si meg fornøyd slik det er nå, merket stoooor forskjell for å si det sånn.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Andersv90 View Post
                    Åja, det tenkte ikke jeg på. Men om den er 42 l istedet for 45 utgjør vel ikke helt den store forskjellen. Må jeg trekke fra volumet subben opptar også? Egentlig så kan jeg vel si meg fornøyd slik det er nå, merket stoooor forskjell for å si det sånn.
                    ja du trekker fra volumet sub/port tar opp når du bygger kassn

                    bra du merker stor forskjell, er på rett vei vertfall
                    // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
                    //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
                    Mvh
                    Rune Kvaal

                    Comment


                    • #11
                      Hmm, jeg har en liten colt og suben er drevet av en soundstream xxx6500d, mens en kompis av meg har en soundmagnus et eller annet, er vel 970wrms i 2ohm, han testet den på sin egen forsterker i en octavia stasjonsvogn og han fikk merkbart mer bass en meg, hva kan det være for noe rart? Jeg trodde det var omvendt, altså større bil, mindre trykk, apogtil med en mindre forsterker :S

                      Comment


                      • #12
                        Har da bare vanlig batteri forran, men trakk mer strøm en det han gjorde alikevel.

                        Comment


                        • #13
                          Spenningen sank sjelden noe særlig under 11 volt, men har tatt ut stereoen nå uansett.

                          Comment

                          Working...
                          X