Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ground Zero GZPW 18SPL - MR. BOOMBASTIC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ground Zero GZPW 18SPL - MR. BOOMBASTIC

    Endelig er den råeste bassen fra Ground Zero blitt testet i auto hifi.

    Resultat: Referansen i referanseklassen.

    Linker:
    http://www.elutstyr.no/tester/ahi_05..._leserwahl.pdf
    http://www.elutstyr.no/tester/ahf_0509_Bestenliste.pdf

    Sjekk vedlegg med selve testen og rangeringsliste. Utdrag fra testen oversatt til engelsk:

    New sound pressure record: The Ground Zero GZPW 18 SPL is a superlative Subwoofer…

    …Everything on this yellow glowing monster is made for maximum sound pressure.

    …With these results the guys of Ground Zero reached their self targeted goal – scoring 36 points they come to the sound pressure throne again. Standing ovations please!...

    …And what about Mister Bombastic’s results in the Sound test?
    In short: His performance was just brutal. As the GZPW 18SPL got started in our test Golf, no one could believe it. No matter if short, crisp kicks or profound bass, he shot them all from the hip – as it was just easy going. Talking about Sound pressure, he seems to know no end at all…

    …This thing is addictive and it always provokes you to turn up the volume a little more and more…
    Wow, this was so cool!...

    …With 86 points, the Ground Zero GZPW 18SPL is the best Subwoofer on earth!

  • #2
    Var veldig påståelig. "Best subwoofer on earth"?

    Var jo flere råe merker dem ikke har testet. Trenger vel ikke nevne DD, men også Kicker Solo X subbene, MTX, Hertz, Focal, Focus etc etc.

    GZ er nok MEGET gode subber uten tvil, men den testen virket litt provoserende med så sterke påstander
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

    Comment


    • #3
      "best subwoofer on earth"... Høres ut som en krigserklæring spør du meg GZ er bevist at de er helt RÅE subber, uten tvil, men det finnes mange andre subber de ikke testet også. Men verdens beste?
      Men som de sier, "it`s all about the box"
      Mvh Werner Harstad

      Comment


      • #4
        Helt riktig.

        Er sikker på at Alan Dante kunne kjørt en 15" fra Kina til 200kr opp i 160db i sin bil. Synd dem ikke testet flere merker da. Kan nesten se ut som en spons fra GZ med litt betaling for at dem skulle teste produktene dems.

        Men GZ er jo stort og kult, så kan jo være moro å prøve det en dag
        Tidligere importør for Digital Designs,
        overtatt av www.dynaBel.no.

        Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

        Comment


        • #5
          Det er vel muligens ikke så mange 18" på markedet å teste de i mot?

          Comment


          • #6
            Hmmm... du har jo Ascendant Audio, Digital Designs, Fi, RE, Memphis, Soundstream, DC, Atomic, Sundown, Sound solutions audio for å nevne noen. Og alle disse er helt RÅE subber og alle har 18"
            Mvh Werner Harstad

            Comment


            • #7
              Originally posted by DDaudio.no View Post
              Helt riktig.

              Er sikker på at Alan Dante kunne kjørt en 15" fra Kina til 200kr opp i 160db i sin bil. Synd dem ikke testet flere merker da. Kan nesten se ut som en spons fra GZ med litt betaling for at dem skulle teste produktene dems.

              Men GZ er jo stort og kult, så kan jo være moro å prøve det en dag
              Big Oki klarte vel rundt 155 db med sony explods, da har du peiling på hva du driver med når man klarer det med såpass billige og "lav klasse" subber. hadde vært gøy å se Alan Dante tatt en 30 000w burp med en billig 15" da (om den hadde overlevd er en helt annen sak da)
              Mvh Werner Harstad

              Comment


              • #8
                Originally posted by Elutstyr.no View Post
                Det er vel muligens ikke så mange 18" på markedet å teste de i mot?
                Bare oss alene har 5 forskjellige 18" fra DD

                3518
                9518
                91Z18
                95Z18
                Z18
                Tidligere importør for Digital Designs,
                overtatt av www.dynaBel.no.

                Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by DDaudio.no View Post
                  Bare oss alene har 5 forskjellige 18" fra DD

                  3518
                  9518
                  91Z18
                  95Z18
                  Z18
                  kansje de har sett litt på effekt og pris da?:P
                  MVH, Øivind Sandvik
                  sigpic
                  www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                  www.sandviksbassogbongel.com

                  Comment


                  • #10
                    Hvis de er "vant til" å teste 12" subwoofere, er det jo fort gjort at de kan ha blitt "blown away" av hvilken som helst 18"... Husker da jeg fikk igang min første 15" i portet kasse, var forbauset over mengden bass, nesten uten at man kunne se membranen bevege seg.

                    Men mye vil ha mer... :P

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by DDaudio.no View Post
                      Var veldig påståelig. "Best subwoofer on earth"?

                      tja, vet ikke jeg. var vel dette du "reklamerte" for med dine dd produkter i x antall inlegg såvidt jeg husker

                      Comment


                      • #12
                        Hehe, men så hadde jeg litt å lære om DB Drag før jeg skjønte at jeg ikke kunne underbygge fakta jeg påstod. Jeg påstod jo ofte det jeg har fått høre statistisk med scores og lignende.

                        At du sammenligner meg og de som har testet her blir jo helt feil, da dette er et blad, med folk som visstnok skal være seriøse og gir denne infoen til folk verden over. Var det som jeg fant spesielt merkelig.

                        Men skjønner hva du mener
                        Tidligere importør for Digital Designs,
                        overtatt av www.dynaBel.no.

                        Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by DDaudio.no View Post
                          Helt riktig.

                          Er sikker på at Alan Dante kunne kjørt en 15" fra Kina til 200kr opp i 160db i sin bil. Synd dem ikke testet flere merker da. Kan nesten se ut som en spons fra GZ med litt betaling for at dem skulle teste produktene dems.

                          Men GZ er jo stort og kult, så kan jo være moro å prøve det en dag
                          Han hadde nok fått hva som helst opp i 170dB, du akn jo regne detg frem til hvor mye effekt det trengs i de bilene for å spille 170 Så Mikko Virta spille over 170dB med to 10" (tror det var cerwin vega) for 4 år siden
                          Jonas Tautra
                          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                          Comment


                          • #14
                            hvorfor blir det feil? du skal jo vere en seriøs forhandler/importør av ddaudio i norge og har hatt en del sleivspark i tidligere poster (som du nå selv er klar over) for du hadde lest det en eller annen plass.

                            men uansett, jeg skjønner hva du mener og du helt sikkert hva jeg mener

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Hifonic View Post
                              Han hadde nok fått hva som helst opp i 170dB, du akn jo regne detg frem til hvor mye effekt det trengs i de bilene for å spille 170 Så Mikko Virta spille over 170dB med to 10" (tror det var cerwin vega) for 4 år siden
                              Tror det var 2x10" CV Stroker han klarte den scoren med
                              Cerwin-Vega! Stroker PRO 15
                              Hifonics XX-Colossus II
                              Kinetik HC2400
                              Club 140dB +

                              Comment

                              Working...
                              X