Announcement

Collapse
No announcement yet.

Digital Designs 1508 erfaring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Digital Designs 1508 erfaring

    Da har jeg kjørt med to slike i bilen en stund og fått innspilt de godt. Tok overraskende lang tid å få de til å "løsne" skikkelig selv om jeg har behandlet de forholdsvis røft. Ut fra eska er disse elementene stive i oppheng.

    Subbene var godt innpakket i meget smarte polstringer, faktisk de beste jeg har sett og det skal MYE til for at man mottar knekte rammer med slik innpakning.

    I min bil har jeg hittill kjørt de i en kasse på 68l netto tunet med en 6" aeroport. Ikke sjekket tuning nærmere, men dette spiller DYPT! Forsterker jeg har brukt er en Focus Acoustics 4500D som jeg har målt over 5,5kw ut av med andre elementer. Har av den grunn måttet være ekstremt forsiktig med volumet da et knepp for mye på spiller kan sende subbene i taket (jaja, lov å overdrove litt?).

    Lyden var ekstremt autoritær fra første sekund. I starten kunne de virke litt ulineære og litt uspenstige i lyden. Spilte høyt som fy fra første sekund også, men med litt begrenset frekvensomfang.
    Men etterhvert begynte det å skje saker og ting! Dypbassen ble ENDA mer brutal og lyden åpnet seg slik at det nå spiller helt utrolig lineært fra 30-50hz med en helt rå dynamikk og kraft i lyden.

    Har også fått andre til å lytte til dette uten at de vet hva de lytter på. Først litt vanlig musikk på vanlig nivå for så å tippe hva jeg har baki bilen. Mange tippet doble 10" eller 12" i lukket kasse. Deretter satte jeg på Ludacris - Blueberry Yum Yum og spilte til grensen av hva er mulig med disse småtassene. Da fikk mange seg et sjokk! Og de fleste var da sikre på at det måtte være noen svære elementer i lukka kasser der bak. Mange tippet også to 12" i bassrefleks.

    Men man må virkelig passe på slaglengda med disse om man har mye effekt til rådighet! Effektiv motordesign og liten membran gjør at den mekaniske grensen nåes før den termale grensen til spolen. Av den grunn vil jeg heller ikke anbefale folk å bruke så stor kasse jeg har gjort, rett og slett for å holde vandringa i sjakk.

    Har også målt lydtrykk i bilen og har klart 144,3dB ved 41hz og 141,9dB ved 33hz.

    Dermed kan jeg anbefale disse elementene for alle som vil bygge en basskasse i bilen. Disse spiller både høyt og bra. Disse må være helt geniale til de som har liten plass baki bilen eller bare vil bygge noe som tar liten plass uten å la det gå utover lyden.

    Ikke la dere lure av størrelsen på disse
    Disse skal jeg ikke bytte ut i min bil, de er akkurat det jeg har behov for i Puntoen.

    Skal også teste disse i lukka kasser og kan da kommer tilbake med hvordan det låter
    Jonas Tautra
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

  • #2
    Hørtes bra ut, er litt nysgjerrige på DD 1508 Kom gjerne med tilbakemelding når du får testa de i lukket kasse, ja!
    Mitt gamle førstebil prosjekt - http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=10520

    Comment


    • #3
      Nå ble jeg også nysgjerrig
      Utrolig bra "annmeldelse" iallfall
      ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
      Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

      Comment


      • #4
        Mener å huske jeg så disse i en episode på west coast customs, da kom det en demobil fra DD med 3 stk 8" i bassrør laget av klar plexi. Gutta ble mega imponert å sa at NO WAY that's eights! Men så imponert ble dem at dem stappa 3 stk i en custom bil dem lagde for shaq... Så tror dette er saker ja
        [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
        Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

        Comment


        • #5
          Må komme med en liten vurdering av disse jeg også, min erfaring er nøyaktig som Hifonic skrev, de er helt RÅ! Har gitt noen personer demo av disse småtassene, de tar en rask kikk gjennom bakruta, får høre dem, blir lange i maska og løper bak for å se en gang til "hvor er resten av subbene da?!". De blir helt forbløffet over at så "småe" subber lager så mye lyd. Så jeg kan anbefale disse på det sterkeste!
          Mvh Werner Harstad

          Comment


          • #6
            Originally posted by berniebp87 View Post
            Må komme med en liten vurdering av disse jeg også, min erfaring er nøyaktig som Hifonic skrev, de er helt RÅ! Har gitt noen personer demo av disse småtassene, de tar en rask kikk gjennom bakruta, får høre dem, blir lange i maska og løper bak for å se en gang til "hvor er resten av subbene da?!". De blir helt forbløffet over at så "småe" subber lager så mye lyd. Så jeg kan anbefale disse på det sterkeste!
            Skal si jeg ble ganske satt ut av trykket disse ga fra seg ja, helt rått hvor de små spiller. Og ikke minst at de går lavt og høyt! For de som vil ha et litt mer "romslig" bagasjerom men vil ha godt med trykk, de burde vurdere disse
            Alpine - Hertz - Dynabel - Ground Zero
            91 ED3 Civic Low'n Slow
            Roar M. Stene
            Dj-androctonus @ Soundcloud.com

            Comment


            • #7
              Her er resultatet mitt, dette er 2 stk 8"ere! (målt i ruta, dører og vindu igjen)


              I kickpanelet


              I porten!
              Last edited by berniebp87; 12-06-2010, 15:19.
              Mvh Werner Harstad

              Comment


              • #8
                Fett.. Hva mater du subbene med? Vurderer et par av disse selv istedet for en teit 18" i Lupoen..
                1993 BMW 318is coupe

                Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

                Comment


                • #9
                  han bruker vel 5kw monoblokka til dynabel mener jeg.(Dynabel BF8501)
                  Ole Petter Holelien
                  Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                  Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                  Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Judys Bilstereo View Post
                    han bruker vel 5kw monoblokka til dynabel mener jeg.(Dynabel BF8501)
                    Korrekt, men meget moderat bruk av den
                    Mvh Werner Harstad

                    Comment


                    • #11
                      Tenkte kansje og prøve DD jeg også nå, men vet ikke hva jeg skal velge av dem, er så mange modeller av dem. Burde jeg gå for dobbelspole eller enkeltspole? Har ikke forsterker til og drive dem ennå heller .

                      men her er dem jeg har sett på ;

                      Digital Designs DD1508-S4 8'' Subwoofer

                      Digital Designs DD1510-S4 12'' Subwoofer

                      Digital Designs DD1512-S4 12'' Subwoofer

                      Digital Designs DD1515-S4 15'' subwoofer

                      Comment


                      • #12
                        Det er vell feil tråd og spørre etter tips til DD element. Siden dette er en tråd med erfaringer fra kun DD 1508. Ikke resten av 15-serien.

                        Sorry off topic
                        Runar E. Olsen ~ Moderator
                        Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                        http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                        Comment


                        • #13
                          ok titegn

                          Comment


                          • #14
                            fikk høre på en sånn i umeå i helga, helt sykt hvor den lille karen spiller! fikk veeeldig lyst på noen slike rart at en 8" kan høres så "stor" ut..

                            gikk ut derfra med en tom ferdigbasskasse til min 12", men var ikke det jeg hadde mest lyst på.. synd pengene bestemmer mer enn meg..
                            98 mondeo
                            02 laguna

                            Comment


                            • #15
                              Heisann! Mildt sagt spennende "små" saker

                              tenkt noe mer på dette:

                              Originally posted by Hifonic View Post
                              Skal også teste disse i lukka kasser og kan da kommer tilbake med hvordan det låter
                              Alpine cda9855r / Rockford Fosgate PunchPower / Hertz Space 6 Mids

                              Comment

                              Working...
                              X