Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alpine IVA-D 310 R har tatt kveld...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Alpine IVA-D 310 R har tatt kveld...

    Skulle sette inn en cd i dag, da skjermen plutselig ble helt sort og ingenting mere skjedde.
    Har gått over begge sikringene og de er hele, alt av kabler ser også inntakte ut, har målt strøm inn til spilleren og inn til styrings enheten, viser ca 14 volt.

    Noen som kan komme med tips om hva som er feil her?
    Noe mere jeg kan sjekke?

  • #2
    Test den i en annen bil?

    Comment


    • #3
      Hvorfor det? Har jo gått over alle kabler og koblinger og det er ikke noe feil der.
      Men prøvde å dra ut skjermen med handmakt og når jeg kobla på strømmen igjen så gikk den inn , men fikk ikke slått på spilleren igjen.
      Har også prøvd å resatt den, men til ingen nytte...

      Comment


      • #4
        hei du
        ta med deg spilleren bort til Tønsberg Radio-Tv-Servis
        de ligger i munkegata 5c i tønsberg de er rep verksted for Alpine
        de kan sikkert hjelpe deg
        lykke til

        Comment


        • #5
          Tusen takk for tipset, blir nok nødt til å prøve det ja.
          Tror forresten at jeg fant feilen.....
          Sjekka ladinga istad, og da viste den litt over 17 volt, kan nok være litt diverse som har skjedd inne i spilleren da.

          Comment


          • #6
            Tror nok laderegulatoren på dynamoen din er gåen ja! Få skiftet den eller dynamoen (alt ettersom hva som kan skiftes på din) fort som F

            Regner med at pærer ryker ofte på bilen din
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment


            • #7
              Originally posted by Typhon View Post
              Regner med at pærer ryker ofte på bilen din
              Stemmer bra det ja, men det er ikke før i det siste at den har blitt slik, tidliger så slet jeg med å få den til å lade, så jeg kjøpte en 15 volts regulator, men nå ser det ut som jeg må bytte til 14,4 igjen for å se hvordan det blir da.

              Comment


              • #8
                anbefaler deg å bytte batteri på voltemren først... på bilde vises et batteri symbol som tyder på at batterien på måleren er dårlig og da måler du feil verdier som regel -og gjerne høyere spenninger enn det som skal være... prøv det først som sagt og mål igjen

                ellers de fleste biler begynner å fuske og oppføre seg rart med så høy laddespenning.
                --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                Comment


                • #9
                  FLAUT

                  Men nå er både spenningsregulatoren OG batteriet i voltmeteret byttet og da lader den 14, 7 volt uten noen form for belastning.

                  Så da er det bare å få sendt spilleren på service og se hva som skjer når den kommer tilbake...

                  Vurderer å kjøpe meg en 9887 i mellomtiden og sette den inn i konebilen etterhvert, men hva er forskjell på 9887 og 9887r??

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Alfert View Post
                    FLAUT

                    Men nå er både spenningsregulatoren OG batteriet i voltmeteret byttet og da lader den 14, 7 volt uten noen form for belastning.

                    Så da er det bare å få sendt spilleren på service og se hva som skjer når den kommer tilbake...

                    Vurderer å kjøpe meg en 9887 i mellomtiden og sette den inn i konebilen etterhvert, men hva er forskjell på 9887 og 9887r??
                    RDS funksjonen mener jeg...
                    Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                    Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                    Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                    -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                    Comment

                    Working...
                    X