Announcement

Collapse
No announcement yet.

alpine headunit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • alpine headunit

    for dem som ønsker seg en spiller som er lydmessig bra, enkel meny funksjon, og som har lyst til å sette på ulike dupleditter som; rygge kamera, bluetooth, navigasjon, ipod/mp3 spiller, og eventuelt lyd kilder i tillegg, så er dette en spiller jeg så absolutt vil anbefale!!!

    http://www.alpine-europe.com/index.php?id=iva-w202r

    eltek selger den for under 10 lapper.
    www.dynabel.no
    Last edited by Tufte; 31-07-2007, 22:25.
    Mvh
    Tufte's hotline

    Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

  • #2
    http://www.alpine-europe.com/index.php?id=iva-w505r

    Storebror
    Har handlet meg denne nå nettoppog fått testet den en del.
    Dette er en meget god spiller med skarp og følsom skjerm!


    Selv er jeg oppheng i lyd og hvordan modulene i en slik spiller jobber sammen. Selv syns jeg denne jobber meget godt sammen med de forskjellige modulene men den er ikke "fri for feil"....

    Negative ting jeg har opplevd:
    - Spiller ikke alle video formater, kun divX. Mye konverteringsjobber.
    - Randomfunksjonen er borte ved videoavspilling, kun på audio.
    - Kan ikke spille av video fra Ipod (Alpine skrøyt stort av lossless overføring her, men det er desverre kun audio).
    - Dersom man spiller en sang via Ipod og skal inn i menyen for å velge ny sang så starter den alltid i rotmenyen. Tungvindt. Jeg vil helst ha den der jeg var sist.
    - Fjernkontroll følger ikke med som standard
    - Spiller ikke DualLayer DVD plater (men finnes det noen som kan det??).
    Positive:
    Det er ufattelig mange positive ting om denne enheten så jeg orker nesten ikke å starte engang.
    Men en ting som er verd å merke seg er byggekonstruksjonen. Den er massiv og spilleren er ikke så veldig dyp. Noe som var mitt kritere. Kun 16 cm!!!
    I tillegg så klarer denne "last position memory" på alle formater. Har vært bori en del spillere som roter noe vanvittig her.
    Spilleren har i tillegg innebygget høypassfilter for både front og rear høytalere.



    Prisen er faktisk veldig overkommelig for denne, men jeg lar vær å legge ut prisen jeg fikk
    MSN: smack_me@hotmail.com
    IRC: #bimmers.no @ quakenet

    Comment


    • #3
      Alpine IVA-D106R

      Hei, vett ikke om dette er samme klasse men.

      Har jallefall en Alpine IVA-D106R.


      Negative ting jeg har opplevd:
      - Spiller ikke alle video formater, kun divX. Mye konverteringsjobber.
      - Randomfunksjonen er borte ved videoavspilling, kun på audio.
      - Kan ikke spille av video fra Ipod (Alpine skrøyt stort av lossless overføring her, men det er desverre kun audio).
      - Dersom man spiller en sang via Ipod og skal inn i menyen for å velge ny sang så starter den alltid i rotmenyen. Tungvindt. Jeg vil helst ha den der jeg var sist.
      - Fjernkontroll følger ikke med som standard
      Denne spiller video filer fra I-pod (men må stille på innstilinger, da den står bare til å spille lyd)
      Spiller Mp4 filer gjennom I-pod'n, vett ikke om den spiller denne filen fra cd/dvd.

      Bytte av sanger gjennom I-pod er like Tungvindt. (eg hadde vell egentlig forventet at du fikk opp den velkjente I-pod menyen, men det var nok litt mye å forvente.)
      Og det følger heller ikke med fjernkontroll til denne.

      Positive:
      Det er ufattelig mange positive ting om denne enheten så jeg orker nesten ikke å starte engang.
      Men en ting som er verd å merke seg er byggekonstruksjonen. Den er massiv og spilleren er ikke så veldig dyp. Noe som var mitt kritere. Kun 16 cm!!!
      Denne vil eg si er ganske stor og har mye ledninger bak, Hadde problemer med å få plass til den i min Audi A6 2002 mod. Og den stikker for langt ut til at eg kan ta ned luken som er orginalt til å skjule spilleren.. (skuffende...)

      Men en god og enkel spiller å bruke.
      Audi A6.
      Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

      Comment

      Working...
      X