Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audi bose til Pioneer, hvilken iso overgang?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Audi bose til Pioneer, hvilken iso overgang?

    Hei..

    Når jeg kjøpte meg bil nå for 3 uker siden så var radioen defekt!
    Jeg satte da inn Pioneer spilleren miin ( pioneer deh-p65bt )
    , men måtte ha en ISO overgang fra Audi Bose til denne spilleren..

    Har prøvd 2 forskjellige, men den røde kontakta passer ikke..

    Noen som vet hvilken kontakt jeg skal ha??
    Har prøvd denne : http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt...;id=&vn=736
    og en til fra Bilradiospesialisten..

    Bilder fra siste overgang :



  • #2
    Ingen som har noen forklaring på hvordan jeg kan få lyd i bilen?
    Har satt inn en forsterker fra Biltema, samt 2 stk 6x9, for å få litt lyd..
    Men er litt frustrerende å ikke ha lyd foran i bilen!
    Jeg målte litt forrige helg, men fikk ikke kontakt mellom høytalere og den røde kontakta!
    Er den orginale forsterkeren gåen eller er det noe annet som gjør dette?
    Kan det være delefilter elns som gjør at det ikke kommer lyd?

    Comment


    • #3
      En ting som er sikkert er at du har fått feil overgang =) Hvis du tar deg en tur til nærmeste VAG forhandler så kan de nok hjelpe deg med koblingsskjema til bilen din med originalt Bose anlegg pass også på å få med deg hvilke pinner som er hva bak på originalspilleren, dette er ikke noe must, men hvis man ikke er så stødig i koblingsskjemaer så er dette til god hjelp =)

      Comment


      • #4
        Takk for svar!

        Men sjekka litt rundt etter iso overgang idag, og kom over denne :
        http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=4045

        Kan det være noe som passer?

        Comment


        • #5
          Hvis den ser ut som på det bildet så er nok dette også feil, det ser ut til at det er samme type som du allerede har. Du må ha til eldre type Audi med Bose anlegg. Nyere type har flere pinner enn det du har i bilen din. Du kan også sjekke med eldre Blaupunkt de har også samme kontakten som du skal ha. og når jeg mener eldre er det rundt 94-96 kanskje eldre. Veit ikke hva slags modell bilen din er jeg?

          Comment


          • #6
            Min bil er en 1992 model så er vel gammel nok!? hehe
            Skal sjekke litt med Blaupunkt om det er samme kontakter..

            Comment


            • #7
              Plugga i den orginale spilleren, men kom bare opp " SAFE " i display!?
              Kan det være pga jeg har koblet bort 2 høytalere?
              Før når jeg plugga i den og skrudde på så gikk alt på fullt volum og det durte som bare det i høytalerne..

              Kan dette være noe av grunnen til at jeg ikke får kontakt mellom høytalere og iso kontakta ?
              At alt må være tilkoblet for å virke?

              Comment


              • #8
                SAFE betyr at du trenger radiokoden til original spilleren din. Dette er en tyverisikring, når strømmen kuttes fra spiller så går den i safe. Ting bør nok vær koblet på ja og ikke minst være koblet riktig Hva mener du forresten med: får ikke kontakt med høyttalerene i iso kontakten?

                Comment


                • #9
                  Okei, men når alt er tilkobet og dette kommer opp da?
                  Mulig kontakta til høytaleren på passasjersiden er av, når en kamerat tok av dørtrekket på den siden når vi sjekka ut der og har gkemt å ta den i etterpå..

                  " Får ikke kontakt mellom høytalere og iso kontakta ? "
                  Vi målte med multimeter imellom her og fikk ikke noe pip når vi holdt på her!
                  Men er sikkert fordi vi ikke hadde i kontaktene til høytalere som skal være i hattehylla!?

                  Plugga inn den orginale spilleren igjen igår..
                  Plugga også i de orginale høytalerne som skal være i hattehylla.
                  Skrudde på spilleren og det burte veldig i høytalerne bak og det gikk ikke å skru ned volumet.
                  Var ikke lyd foran da!
                  Har forstekeren tatt kvelden?

                  Satt inn Pioneer spilleren min etterpå og skrudde den på, men da burte det fortsatt fordi høtalerne bak var koblet til forsterkeren!
                  Når jeg tok ut kontakta til org. høytalerne bak forsvant buringa!

                  Sikkert dårlig forklart, men gi beskjed så skal jeg prøve å utdype meg bedre!

                  Comment


                  • #10
                    hmm

                    tror jeg ville spart meg detta hodebryet der, finn eller legg opp nytt pluss,jording, til spillern og nye høytalerkablerfra foran til spiller eller rett til forsterker om du vill og legg inn noen ordntlig signalkabler, og glem det orginale sirkuset, for høres ut som enten så slår det kortsluttning i en høytaler eller høytalerledn etc.

                    har i alle fall hatt det problemet der 2 ganger tidl. på diverse biler og høytalere av billig merke.
                    Hugo
                    WWW.HUGOH.NO
                    Ford sierra (Rockford Fosgate,Polk audio,Pioneer)
                    Toyota Camry (Audison, Hertz, Pioneer)

                    Comment


                    • #11
                      Fikk låst opp den orginale spilleren idag, men fikk ikke noe lyd ut!
                      Var helt stille, men radioen var på og fungerte som normalt..
                      Kan det være forsterkeren da?

                      Edit;
                      Hadde glemt jording til høytalere bak, så skrudde det i og fikk en svak lyd fra P4 programmet, og enorm during utenom fra høytalerne bak! ( bare dem som virka! )
                      Kan det tyde på at høytalerne er ødelagte? Sikringer en plass som gjør at høytalerne foran ikke gir lyd fra seg?
                      Hører det klikker i et eller flere rele'er når jeg skrur på radioen..


                      Bilstereo er ikke helt min greie..
                      Last edited by Fiveinline; 23-02-2010, 22:48.

                      Comment

                      Working...
                      X