Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tidenes gremlin i en golf

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tidenes gremlin i en golf

    Heisann

    Har en kompis som kjører en Golf 4 1.9 TDI stasjonsvogn. I bilen står det en Pioneer AVH 3100DVD hovedenhet, komponentsett i fremdørene, coax i bakdørene og 2 cadence triplex 12"ere. Dette er drevet av en Hifonics 4 kanaler og en Hifonics monoblokk. Jeg hjelpte han å stille litt på anlegget (Justerte da ned gain på begge slik at spilleren kunne skrues på maks så litt opp igjen og finjusterte på EQen i spilleren).
    Når vi prøvelytta etterpå og prøvde en sang med mye bass og spilleren sto på fullt skjedde følgende:

    Det slo såvidt i bassene og så ble det svart. Etterpå kunne spilleren slåes på men lyden var borte, det kom også lys i forsterkerne men ikke så skarpt som det skal være. Begge lyste også grønt som tilsier ingen problem. Har sett over alt av sikringer og finner ingenting som var gått.
    Sendte spilleren på service siden vi tenkte at det kanskje var linjeutgangene eller noe, men den kom tilbake med beskjed om at spilleren var helt i orden. Har prøvd det meste etterpå men aner ikke hva som er galt. Har prøvd følgende:

    Ny remote: Kommer svakt lys i forsterkerne og lyser grønt men ingen lyd.
    Annen spiller: Ingen endring.
    Liten kabel og setter mellom 12 V inngang på forsterkeren og remoteingangen: Lyd og fult lys
    Remote fra bilens tenning: Kommer svakt lys i forsterkerne og lyser grønt men ingen lyd
    Remote direkte fra batteri med bryter: Kommer svakt lys i forsterkerne og lyser grønt men ingen lyd

    Har også koblet opp 4 kanaleren i min egen bil og da funka den som den skulle.
    Har sett over sikringer i bilen, alt er helt. Fant en i bilens sikringsboks som var røket men hadde ingen betydning å bytte den(og vet strengt tatt ikke hva den var til heller)

    Noen som har noen gode ideer til hva problemet kan være? Jeg skjønner ihvertfall ingenting..

  • #2
    Dårlig kontakt / dårlig jording tipper jeg...

    Etter trekk alle forskruvninger og sjekk at kontakt flatene er reinpusset...

    Comment


    • #3
      Hadde et lignenes problem der jeg trodde at både det ene og andre hadde ryki, da var det dårlig jording i tillegg til ødelagte signalkabler som var årsaken, bruk et jordingspunkt du vet er 100%, eventuelt for å teste kan du legge en kabel fra jord til minus på batteri, test også med nye signalkabler, kan være at det er brudd i dem.

      Comment


      • #4
        Takker folkens, det var jording han kom frem til at ikke stemte også til slutt. Beltelåsfeste neste:P

        Comment

        Working...
        X