Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan få bra trykk i en sedan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan få bra trykk i en sedan?

    Hei,

    Har bygd et par anlegg i kupèer og stasjonsvogn, og da er det ikke akkurat noen kunst og få trykket fra subben inn i bilen, men hvordan gjøres dette på best måte i en sedan?
    De sedanene jeg har hørt så blr det en god del mindre trykk i bilen en i en stasjonsvogn eller kupè, bassen komme liksom ikke inn i bilen.

    Har en teri til hvordan jeg kan få bra trykk inn i en sedan, men det er jo en del jobb så vil helst vite om det er noe og satse på først.

    Planen er ivertfall som følge: ( BI: gammel 124 mæsje sedan)

    mitt mellom baksetene så er det et del av ryggen som kan vippes ned så de som sitter der kan vile hånda på den, dermed så blir det en åpning inn i bagasjerommet,
    Tenkte at hvis jeg bygde en båndpass kasse hvor bassrefleksen blir bygs sånn at den går ut i dette mellomrommet og dermed rett inn i kupeen på bilen. Bassen vil da ikke spille inni bagasjerommet, men heller rett inn i bilen.. via det rommet som båndpass kassa har.

    Mulig jeg forklarte meg veldig dårlig her nå.. men spør hvis du ikke skjønte hva jeg mente..

    Hvis folk har noen som helst tru på dette så har jeg noen fler spørsmål, og hvis ikke så hadde det vært fint med noen tips til hvordan jeg burde gjøre dette..

  • #2
    Heisann du....

    Jeg hadde Lyd i en w124 -94(Arbeidsbil) og da fikk jeg støpet høytaler-kasser som gikk nedi dær nakkeputene ble slått nedi. Fjernet bare de orginale høytalerne,og vips.... Trykket inn i kupé én....
    Til informasjon var dette 2X12 pioneer(diamant i midten) i en kasse på ca 120 ltr m 2X4 toms rør og Rockford forsterker.... Ble målt til 137DB.......

    Lykke til...

    Bol
    Last edited by Bassoflove; 29-09-2009, 18:14.
    No Windows-crap,just Mac Power

    Comment


    • #3
      Båndpass kasse er vel vegen og gå

      Med rør gjennom hattehylla.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Stianuno View Post
        Båndpass kasse er vel vegen og gå

        Med rør gjennom hattehylla.
        Drivstoff-tanken står rett bak seteryggen......
        No Windows-crap,just Mac Power

        Comment


        • #5
          Jeg vet. men det går fint.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Stianuno View Post
            Båndpass kasse er vel vegen og gå

            Med rør gjennom hattehylla.

            Noen god ide til hvordan jeg finner ut hvor stor denne kassa burde være? Vet bare at bassen er en 12" tommer med anbefalt kasse på 50 liter og 4" bassrekfleks..

            Eller er det noen som har bilder av noen gode eksempel?

            Comment


            • #7
              Originally posted by aml15 View Post
              Noen god ide til hvordan jeg finner ut hvor stor denne kassa burde være? Vet bare at bassen er en 12" tommer med anbefalt kasse på 50 liter og 4" bassrekfleks..

              Eller er det noen som har bilder av noen gode eksempel?
              Det finnes ingen gode eksempler sånn uten videre. Båndpass er litt mer kritisk på litervolum og tuning. Dag Johansen her inne er flink på slikt! Gi han så mye info om element og slikt så ordner nok han en utregning på det med tid og stunder.
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

              Comment


              • #8
                Det gjelder bare å åpne opp så mye som du kan, slik at det blir mest mulig luftsirkulasjon mellom kupé og bagasjerom.
                Var natt og dag på Audi sedanen min..
                98' Audi A4
                Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

                Comment

                Working...
                X