Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forsteker - (minus) på en kanel virker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forsteker - (minus) på en kanel virker

    Hei.

    Drev å koblet opp en forsterker jeg hadde liggenes idag. Noe biltema greier som fulgte med på bilen.

    Remote går gjennom forsterkeren til kassen og strøm går gjennom en deleboks under baksetet.

    Problemet mitt er at - (minus) utgangen på den ene kanelen ikke virker. Kobler jeg til + og - så kommer det bare skurring fra høyttaleren, men hvis jeg brokobler eller bruker den andre kanalen så fungerer det fint.

    Hva kan være gale? Og hva skjer hvis jeg kobler en høyttaler til den ene kanalen, og kobler en høyttaler til + på den andre kanalen med bruker - på kanal nr 1?

    Takker for svar.
    Last edited by Nilsebu; 05-10-2009, 11:29.

  • #2
    Kan hende at en transistor får det litt tøfft da.. :P
    Veit ikke, men rekner med det :P
    Mvh Even S. Jensen
    Tlf 41091189
    Digital Designs, nothing is even close!

    Comment


    • #3
      ok. Går det an å fikse det eller er det bare til å kaste forsterkeren?

      Comment


      • #4
        Originally posted by Nilsebu View Post
        ok. Går det an å fikse det eller er det bare til å kaste forsterkeren?
        hvis det ern en biltema kan du med god samvittighet kjøpe den en ny og bra forsterker til en billig penge

        har en far som har prøvd biltema selv i arbeidsbilen,,, å det holdt ikke mål der en gang,, måtte byttes 3 ganger på grunn av fabrikkfeil.
        MVH, Øivind Sandvik
        sigpic
        www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
        www.sandviksbassogbongel.com

        Comment


        • #5
          men hva skjer hvis jeg bruker - (minus) fra en kanal på begge høyttalerene? Det komme jo lyd fra begge da.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Nilsebu View Post
            men hva skjer hvis jeg bruker - (minus) fra en kanal på begge høyttalerene? Det komme jo lyd fra begge da.
            da blir det jo mono,, altså samme lyd fra begge elementene,, er ikke farlig i å for seg men,,
            MVH, Øivind Sandvik
            sigpic
            www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
            www.sandviksbassogbongel.com

            Comment


            • #7
              okey. takk for hjelpen. Regner med at det blir forsterker bytte i løpet av uken

              Comment

              Working...
              X