Announcement

Collapse
No announcement yet.

dB drag 2010 - Terminliste og regler osv.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • dB drag 2010 - Terminliste og regler osv.

    Neste sesong starter vi på ny frisk, og gir full gass, sammen med EMMA

    Vi skal i stor grad prøve å holde samme terminlister, dvs at vi er på samme sted til samme tid
    I tillegg kommer vi nok til å kjøre noen konkurranser utenom dette.

    OG vi kommer til Bodø neste sommer, og håper å få til noe der i samarbeid med bilstereogutta der oppe.

    Lenger nord kan vi også regne med å holde litt konkurranser, Jonas her på forumet holder til oppi gokk og skal få arrangert noe der også en gang eller to...


    Når det kommer til klasser og regler vet vi at det skjer litt endringer, noen i regelboka, og noen i hodet på dommerene, men dette vil ikke gå utover de vanlige deltakerene, mer de på elitenivå.
    Og dette gjelder ikke bare i Norge sånn at det er nevnt, mer om dette kommer etterhvert.

    Vi ønsker også å legge til 3 "nye" klasser, disse vil være Norske, hvor man kan sette Norgesrekord og bli Norgesmester. Disse 3 klassene vil i stor grad ligne på Street A, B og C, men elitedeltakere, panda, terra, crx, accent og andre biler bygget som rene dbdrag biler ikke får delta i disse klassene.
    Mer informasjon om åssen dette vil gjøres i praksis kommer også etterhvert.


    Kom gjerne med innspill hvis du har noen tanker for kommende sesong

  • #2
    En konkurranse i Molde hadde vært fint
    Mvh Werner Harstad

    Comment


    • #3
      Det er notert

      Comment


      • #4
        Hva med å ha effektbegrensninger i de nye "småklassene"? Rett os slett gå etter oppgitt effekt fra produsent, og om det viser seg at en forsterker er en "cheater amp" så omklasseres denne til noe annet?

        For det er ikke tvil om at det er effektjaget som har gjort dB drag så sinnsykt dyrt.
        Jonas Tautra
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

        Comment


        • #5
          Det er også noe å tenke på ja

          Comment


          • #6
            det kunne jo høres interessant ut Men en stv egner seg vel generelt dårlig til db drag?
            Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
            Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

            Comment


            • #7
              Stasjonsvogn klasse hadde vært noe ja! eller i allefall en 5 seter klasse
              Mvh Werner Harstad

              Comment


              • #8
                Det kan være jeg rigger opp passaten, men får se hva tiden bringer Da må jeg dra på treff med 2 biler nå som de skal samkjøre
                Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Hifonic View Post
                  Hva med å ha effektbegrensninger i de nye "småklassene"? Rett os slett gå etter oppgitt effekt fra produsent, og om det viser seg at en forsterker er en "cheater amp" så omklasseres denne til noe annet?

                  For det er ikke tvil om at det er effektjaget som har gjort dB drag så sinnsykt dyrt.
                  USACI (som er en av flere organisasjoner i usa som har egne db-konkurranser) har regler i de små klassene der du er pålagt å bruke f.eks en 80A sikring på hovedstrømkabelen, så cheater amps problematikken forbigås.

                  Men kjempesmart med sånne klasser, tror det kan øke engasjementet hos de med vanlige anlegg og biler.
                  [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                  Comment


                  • #10
                    tror det jeg å. For det har jo tatt helt av å koster skjorta å litt til skal du ha sjans uten noe som helst form for spons, noe den vanlig mannen i gata som regel ikke har... Men en begrensing på sikring hadde jo vært tingen f.eks
                    Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                    Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by berniebp87 View Post
                      En konkurranse i Molde hadde vært fint
                      Støtter den :-)

                      Håper det blir en opptur for bilstereointeressen til neste år nå som vi har butikk her :-)

                      Comment


                      • #12
                        Stasjonsvognklasse har lite for seg etter min mening. Stasjonsvogner spiller like høyt eller høyre enn sedaner f.eks. Og er faktisk ikke stor forskjell mellom hatchbacker og stasjonsvogner heller, stasjonsvogner får gjerne en morsommere frekvensrespons med en kasse som spilles høyest mulig i gjeldende bil.

                        Sikringer fungerer ganske dårlig og det er det mange ser på som minuset med usaci. De prøvde med slikt i Finland også, men for store forskjeller på sikringer og utstyr som ble ødelagt resulterte i at de droppa hele greia.

                        Noe som kan fungere i en ny klasse kunne vært en øvre frekvensgrense på 50/60hz. Da luker man jo ut mange av bilene som har gjort dB drag til det er om dagen. WF i Hamburg så ut som det årlige treffet Panda Club Europe ellerno..
                        Jonas Tautra
                        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                        Comment


                        • #13
                          ok. nei har nada peil på db drag jeg. kanskje jeg får hyre inn Espen som Expert hjelp
                          Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                          Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                          Comment


                          • #14
                            Jeg spiller jo snaue 143dB i min stasjonsvogn med lukka kasse, 2x10 og 1500w forsterker, og den er barnevognvennlig også..

                            Kanskje vi må introdusere familiebilklassen krav om plass til barnevogn og barnesete skal være montert hoho

                            Comment


                            • #15
                              jeg hjelper til jeg vettu
                              NORSK MESTER SS 1-2 2008
                              NORSK MESTER STREET MAX 2009

                              Comment

                              Working...
                              X