Announcement

Collapse
No announcement yet.

DDaudio.no - Legges ned...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • DDaudio.no - Legges ned...

    Hei!

    Må dessverre komme med en litt trist nyhet. Jeg har bestemt meg for å legge ned DDaudio.no. Dette grunnet for lite salg. Jeg har nå hatt to måneder uten jobb og har jobbet døgnet rundt for å få det til å bli til en levelig inntekt, men det selges dessverre for lite. Litt uformelt sagt dette her, men jeg ønsker å forklare hvorfor slik at jeg ikke blir bombardert med spørsmål om hvorfor, senere.

    I ny jobb finnes det ikke tid til å drive DDaudio.no da det ikke kan drives under jobbtiden. Før og etter jobbtid er dessverre alt utenom Posten stengt, og dette gjør det meget vanskelig hva angår reklamasjoner og garantibehandlinger da Posten bruker minimum to uker på å sende varer tilbake til Sverige for erstatning og/eller reperasjon. DHL bruker tre dager, men er stengt i de perioder jeg har tid til å sende og motta varer, og dette blir for lang tid for mange kunder å vente, noe som er helt forståelig.

    Men vil i hvertfall si at jeg har hatt det meget gøy ved å være landets eneste distributør av Digital Designs og kunne tilby DD-produkter, og jeg har hatt meget koselige dialoger med alle brukere her på forumet og alle mine kunder. Håper dere har vært fornøyd med både service, pris og avtalte leveringstider.

    Domenene, websidene (om ønskelig) og "ryktet" vårt med alle våre fornøyde kunder vil bli lagt ut for salg om noen ønsker å ta over, noe som jeg virkelig håper.

    Det vil da være snakk om import og distribusjon med høye kalkyler i forhold til å være underforhandler, og enerettsimport vil følge med firmaet som ønsker å ta over.

    DDaudio.no er også forhandlere av Kinetik og Installbay slik at DD ikke er det eneste vi kan tilby.

    Jeg kommer fortsatt til å bruke forumet rett og slett bare for å følge med, slik at jeg en dag kan MOSE alle sammen i DB Drag hehe.

    Selvsagt vil dem som har bestilt noe av oss motta varene som avtalt og de to som har produkter inne for garantibehandling vil naturligvis motta varene reparert som avtalt. No worries here

    Produkter kan fortsatt bestilles inntil nedleggningsprosessen er utført. Det kan bestilles i hvertfall 4-6 uker fremover, og i forbindelse med nedleggelsen ønsker vi å gjøre en siste innspurt for å selge så mye varer vi kan slik at folket blir enda bedre kjent med DD. Vi tilbyr derfor 15% rabatt på alle varer

    Ha en fin helg videre alle sammen!

    Med vennlig hilsen
    Henrik v/ DDaudio.no
    Last edited by DD-Henrik; 12-10-2009, 19:56.
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

  • #2
    Dette var utrolig trist å høre!
    Hadde jeg vært i en annen situasjon i livet så hadde jeg vurdert å ta over, men nå går det absolutt ikke..
    Jonas Tautra
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

    Comment


    • #3
      Dette var trist å høre ja! Men lykke til med videre prosjekter Henrik!
      Mvh Werner Harstad

      Comment


      • #4
        En veldig trist nyhet det her ja Og jeg som hadde planer om å oppgradere litt med DD over nyttår
        Men, Henrik, du er en sterk fyr, STÅ PÅ VIDERE! Og lykke til med videre prosjekter!
        2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

        Comment


        • #5
          Trist dette.
          Hvor kan vi få tak i produktene nå da?

          Comment


          • #6
            Produkter kan fortsatt bestilles inntil nedleggningsprosessen er utført. 15% rabatt på alt vi tilbyr..

            Comment


            • #7
              NEI-NEI-NEI!!!!!!!!!!!!!
              No Windows-crap,just Mac Power

              Comment


              • #8
                Originally posted by magnesmurf View Post
                Trist dette.
                Hvor kan vi få tak i produktene nå da?
                http://bsbildeler.no/butikk/searchre...ital%20designs

                Synd at du legger ned.
                Hadde planer om og handle en 8". Men har ikke råd for tiden.
                Runar E. Olsen ~ Moderator
                Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                Comment


                • #9
                  Håper jeg rekker å bestille 2 stk. 1508 innen du er helt ferdig å legge ned!

                  Comment


                  • #10
                    Dette var triste nyheter, ja.
                    Synd jeg aldri hadde kr til og prøve noen DD produkter. Kunne vært spennende !
                    Håper noen tar over her, det har vært spennende og følge utviklingen du har hatt, Henrik.

                    Heder og ære til deg
                    VW Corrado - Prosjekt bil
                    Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                    It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                    I´m BANKRUPT - A G60 owner

                    Comment


                    • #11
                      Med den økende importen fra andre land, og den minskende interessen til å handle "lokalt" og dermed støtte forhandlere og nettverket bakom, så er det ofte at slike beslutninger må treffes.

                      Derfor er det viktig at vi alle prøver å tenke enda en gang om det er verdt å "spare" de ekstra 2-300 kronene, men samtidig gi avkall på lokal service, kunnskap og bekjentskap.

                      Heldigvis finnes det fortsatt noen bra alternativer til DD her til lands, men spørsmålet er hvor lenge?

                      Håper at du får en god start i den nye jobben Henrik.
                      Mvh
                      J. Holm
                      www.b2audio.com
                      http://facebook.com/b2audio

                      Comment


                      • #12
                        Takk for alle inleggene folkens

                        Gøy å se at jeg i hvertfall har fått satt litt positive spor her på forumet. DDaudio.no vil nok ikke forsvinne helt. Om ingen tar over, vil jeg ruge på det frem til jeg får råd, kompetanse og tid nok til å drive på med det, og da vil DDaudio.no komme seg opp igjen

                        Uheldigvis, er DD-produktene til BS Bildeler svært utdatert og eldre modeller. Har fått vite at dem skal over til MTX. Men finnes det andre leverandører er det helt topp

                        Men da må de bestille fra en eller annen underforhandler i Danmark eller Sverige, og ikke en distributør slik som DDaudio.no. Leverandørene våre, som er distributører for store deler av Europa, distribuerer kun til oss, og skal andre bedrifter selge det i Norge, må det gå gjennom DDaudio.no. Og jeg har ikke hørt om noen underforhandlere enda utenom Stigs lyd og bil i Hamar.

                        Men men, DDaudio.no blir sikkert utviklet videre av noen andre så det blir nok ikke det siste vi ser til DD
                        Tidligere importør for Digital Designs,
                        overtatt av www.dynaBel.no.

                        Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                        Comment


                        • #13
                          Forresten Stigs lyd og bil holder til på 2072 Dal, like borti høgga her jeg bor. Tror ikke han har fått opp noen hjemmeside enda, er heller ikke så mange folk der han holder til så er en av de små sjappene som holder til her og der
                          LIB ¤ Pioneer ¤ dynaBel ¤ Apollo

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by B2 Audio View Post
                            Med den økende importen fra andre land, og den minskende interessen til å handle "lokalt" og dermed støtte forhandlere og nettverket bakom, så er det ofte at slike beslutninger må treffes.

                            Derfor er det viktig at vi alle prøver å tenke enda en gang om det er verdt å "spare" de ekstra 2-300 kronene, men samtidig gi avkall på lokal service, kunnskap og bekjentskap.
                            Jeg må jo bare kommentere dette...

                            Du skriver riktignok "lokalt" i anførselstegn, men må likevel bare få understreket at siden Norge er så langstrakt skal man være ganske heldig for å bo i nærheten av noen som selger bra utstyr. Dessuten har jeg ikke den beste erfaringa med assistanse fra lokale selgere, de assisterer gjerne i retning av egen profitt, og ikke så mye etter hva kundene vil ha... De fleste vet jo ikke hva tuningfrekvens er engang. Fant ut at det var bedre å drive research, og heller bruke litt mer tid og prøve ut forskjellige ting selv. Så da spiller det hvertfall ingen rolle for min del, om jeg kjøper fra noen lokalisert i Bergen - eller New York. Og New York tilbyr gjerne halv pris.

                            Men det er vel ingen som gidder å importere for å spare 2-300 kroner?

                            De som klager over at folk importerer, bør vel ta en titt på egne priser, og sjekke om det er mulig å gjøre dem litt mer realistiske i forhold til andre land. Greit at dollaren er lav nå, men doble priser for å kjøpe et produkt i Norge, er jo helt bak mål. Da kan man jo heller kjøpe et nytt produkt i utlandet om det første går til helvete.

                            JL Audio, f.eks., er regnet for å være veldig dyrt i USA, og er ikke lenger blant produktene som lønner seg mest å importere. Lønner seg likevel, dog. 13W7 koster 6000,- inkl. frakt og mva fra USA, mens den koster 8790,- på megabillig.no - som er en rimelig forhandler her til lands. Greit å støtte lokalsamfunnet med noen hundrelapper, men 2790,- for å bestille fra Norge istedenfor USA? Forhandlerne i USA tilbyr jo ofte vel så god kundeservice over email, om man skulle trenge det (dog kanskje ikke de fleste på eBay).

                            Til sammenlikning koster JL 13W7 3600,- i USA (eks mva og frakt), og der blir det altså regnet for å være en veldig dyr subwoofer. Så enten tjener de amerikanske forhandlerne myyyye mindre pr. subwoofer, eller så har de norske forhandlerne vanvittige lagerkostnader som spiser opp fortjenesten. My guess er likevel at de sitter med alt for gode kalkyler (eller bedre kjent som "fornuftige" kalkyler, i forhandlernes øyne).

                            I priseksempelet mitt er det flyfrakt av én subwoofer, som vil være mye dyrere enn ved en normal importørs pris for sjøfrakt av paller. Ergo er mine $224 i frakt redusert til kanskje $50 pr element, eller enda mindre. I tillegg tjener jo den amerikanske forhandleren også på salget sitt. Noe som betyr at nettoprisen på en JL 13W7 i Norge antagelig i alle fall vil være under 4000,-. Og veiledende salgspris er hva? 10000,-? 13000,-? Hehe...

                            For min del tror jeg mye av "problemet" ligger hos norske forhandlere, som vet at de fleste ikke gidder/klarer å importere selv, og dermed blir "nødt" til å være villige til å betale opptil dobbelt så mye for en vare her til lands, ettersom det ikke er noen reell konkurranse om man vil ha et litt "sært"/high end produkt.

                            I tillegg er det jo engang sånn i Norge, at det som er billig, blir sett ned på, selv om det kan være bra. Derfor settes prisene på drittprodukter opp, for å gi inntrykk av at det skal være bedre enn det er. Og da må jo de virkelig gode produktene settes opp ytterligere, ettersom de jo er bedre. Et velkjent fenomen i Norge, iflg. et par bekjente som driver med markedsføringsutdannelse av noe slag.

                            Når alt dette er sagt, så syns jeg prisene i Norge har kommet seg noe på mainstream-produktene, nå får man f.eks. en Alpine Type R 15" til 2490,- inkl. frakt, fra megabillig. Men "sære" produkter uten noe særlig konkurranse, er fortsatt for stivt priset til å rettferdiggjøre et opprop for ukritisk støtte av norske bilstereoforhandlere. Etter min mening, i alle fall.

                            Edit: Glemte å tilføye at - NEI, selvsagt hadde ikke jeg heller giddet å jobbe fulltid med å shippe subwoofere på Posten, for å tjene 400,- pr. stk... Hehe. Med mindre det er snakk om minst 20 om dagen, kanskje... Skal ikke være alt for hyklersk, heller... Bare sier at kalkylene i Norge synes å være - for mitt vedkommende - alt for drøye. På generelt grunnlag, så klart, sier ikke at det ikke finnes unntak.
                            Last edited by Miniboom; 11-10-2009, 02:20.

                            Comment


                            • #15
                              Jeg støtter deg helt og holdent i utsagnet ditt. Men ofte er det ikke fordi at norske bedrifter er grådige. USA selger ofte på kvantiteter og kan være villige til å klare seg med 5-10% margin pga de har en kundebase på 5 millioner mennesker.

                              I Norge derimot er det litt vanskelig å overleve med 5-10% da kundebasen kanskje er 50000 mennesker.

                              200 kr x 5 millioner motsvarende 200 kr x 50000 = bad business.

                              Uansett så kan en jo sammenligne på hva folka tjener i USA i forhold til Norge. Selv frakta er jo lækker. 50 usd for å frakte en subwoofer er jo fint, men prøv å frakte den fra Norge til USA og se hva prisen blir da.
                              Mvh
                              J. Holm
                              www.b2audio.com
                              http://facebook.com/b2audio

                              Comment

                              Working...
                              X