Announcement

Collapse
No announcement yet.

dB drag/bassrace konkurranse hos Eltek 01.09.07

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • dB drag/bassrace konkurranse hos Eltek 01.09.07

    Som overskriften viser vil det bli avholdt db drag og bassrace konkurranse hos Eltek 1 september. Innsjekk for deltakere blir fra 10-12 og finaler blir ca kl 16.00.
    Det er gratis for førstegangsdeltakere. Det vil bli loddet ut masse fine premier til deltakerne.

    Eltek holder også åpen butikk fra kl 10.00-16.00 med masse gode tilbud.

    Håper så mange som mulig finner veien til Tvetenveien 32 i Oslo den dagen.

  • #2
    Jeg stiller på den, skal prøve dra med meg mest mulig folk
    Jon Ola, team dynabel
    78 mod golf1 db-bil
    92 mod golf3 bruks bil

    Comment


    • #3
      Hadde vært gøy og vært nedover ja
      Erik

      Alpine CDA-7998R
      Alpine SPX-177R 6-1/2"
      Alpine SWR-1222D
      Alpine MRV-F545
      Alpine MRD-M1005
      Alpine 6397CX 6x9''
      Dynabel BF0804


      http://www.bassrace.no/

      Comment


      • #4
        Originally posted by Alticity View Post
        Hadde vært gøy og vært nedover ja
        du får henge deg på meg da
        Jon Ola, team dynabel
        78 mod golf1 db-bil
        92 mod golf3 bruks bil

        Comment


        • #5
          Originally posted by dynabelgolfen View Post
          du får henge deg på meg da
          Vurderer det ja må trene MYE på bassrace først da...
          Erik

          Alpine CDA-7998R
          Alpine SPX-177R 6-1/2"
          Alpine SWR-1222D
          Alpine MRV-F545
          Alpine MRD-M1005
          Alpine 6397CX 6x9''
          Dynabel BF0804


          http://www.bassrace.no/

          Comment


          • #6
            Kan noen forklare meg litt sånn i detaljer hva bassrace går ut på? er det å spille en hel sang, så er det maxmålingen av db som blir målt ved slutten av sangen, eller er det om å gjøre å "få den siste målingen" før konkurransen mellom de to bilene er over? jeg har liksom ikke helt skjønt konseptet her.
            Sture Vedal

            Comment


            • #7
              Originally posted by chin View Post
              Kan noen forklare meg litt sånn i detaljer hva bassrace går ut på? er det å spille en hel sang, så er det maxmålingen av db som blir målt ved slutten av sangen, eller er det om å gjøre å "få den siste målingen" før konkurransen mellom de to bilene er over? jeg har liksom ikke helt skjønt konseptet her.
              Reglene er meget enkle
              så det enkleste er jo og lese reglene;-)
              http://www.dbdragracing.no/Regler/ba...2007_norge.pdf
              Erik

              Alpine CDA-7998R
              Alpine SPX-177R 6-1/2"
              Alpine SWR-1222D
              Alpine MRV-F545
              Alpine MRD-M1005
              Alpine 6397CX 6x9''
              Dynabel BF0804


              http://www.bassrace.no/

              Comment


              • #8
                Hmm.. Så det vil være en lur ting å ha f.eks mikset sammen en cd med fete låter som har bass hele veien, og ikke bare i bass slag som i vanlige sanger? Eller er det ikke lov å stille med brente cd-er? Jeg syntes jeg leste noe om det der..

                Fan jeg er kort når det kommer til å lese å forstå ting selv.. hehe

                Men det er ikke noe stress, jeg får ikke vært med på noen bassrace i år, forutenom kanskje det som eventuelt er i Tønsberg den 17 august, da er jeg sørpå, så kanskje.. Vi får se hva tiden viser.
                Sture Vedal

                Comment


                • #9
                  basrace hørest kanskje enkelt ut,men det er skikkelig vanskelig og veeeldig morro
                  tror ikke det er love med "selvmix" musikk,tror neppe det hadde vært noe enklere om det hadde vært lov heller,er mange ting som spiller inn.
                  "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by chin View Post
                    Hmm.. Så det vil være en lur ting å ha f.eks mikset sammen en cd med fete låter som har bass hele veien, og ikke bare i bass slag som i vanlige sanger? Eller er det ikke lov å stille med brente cd-er? Jeg syntes jeg leste noe om det der..

                    Fan jeg er kort når det kommer til å lese å forstå ting selv.. hehe

                    Men det er ikke noe stress, jeg får ikke vært med på noen bassrace i år, forutenom kanskje det som eventuelt er i Tønsberg den 17 august, da er jeg sørpå, så kanskje.. Vi får se hva tiden viser.
                    det må være orginale cd'er ja Det er lov med selvkomponert musikk hvis den musikken du lager eller mixer er å få kjøpt i en eller annen butikk Jeg bruker Bassrace cd jeg, som jeg kjøpte av Tor Steinar
                    Erik

                    Alpine CDA-7998R
                    Alpine SPX-177R 6-1/2"
                    Alpine SWR-1222D
                    Alpine MRV-F545
                    Alpine MRD-M1005
                    Alpine 6397CX 6x9''
                    Dynabel BF0804


                    http://www.bassrace.no/

                    Comment


                    • #11
                      Oh, såpass.. Hmm, jeg skal se om jeg får med meg den event'en i Tønsberg i allefall. Er på gol den helga, så tror jeg skal få med meg ei venninne nedover, så kommer jeg å hører på dere. Tror ikke jeg tør å stille i år da jeg ikke har peiling på hva jeg begir meg ut på, men kanskje til neste år.. Så om dere ser en litt skabbete rød mr2, og en litt småchubby fyr komme gående, så er det bare å huke tak i meg. hehe
                      Sture Vedal

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by chin View Post
                        Oh, såpass.. Hmm, jeg skal se om jeg får med meg den event'en i Tønsberg i allefall. Er på gol den helga, så tror jeg skal få med meg ei venninne nedover, så kommer jeg å hører på dere. Tror ikke jeg tør å stille i år da jeg ikke har peiling på hva jeg begir meg ut på, men kanskje til neste år.. Så om dere ser en litt skabbete rød mr2, og en litt småchubby fyr komme gående, så er det bare å huke tak i meg. hehe
                        Gratis for førstegangs deltagere så det er bare å kaste seg ut i det
                        Erik

                        Alpine CDA-7998R
                        Alpine SPX-177R 6-1/2"
                        Alpine SWR-1222D
                        Alpine MRV-F545
                        Alpine MRD-M1005
                        Alpine 6397CX 6x9''
                        Dynabel BF0804


                        http://www.bassrace.no/

                        Comment


                        • #13
                          Jeg får vel prøve å ta turen jeg også, det er jo ikke så langt!!

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Alticity View Post
                            det må være orginale cd'er ja Det er lov med selvkomponert musikk hvis den musikken du lager eller mixer er å få kjøpt i en eller annen butikk Jeg bruker Bassrace cd jeg, som jeg kjøpte av Tor Steinar
                            Det er tillatt med egenkomponert musikk, men det er ikke lov med rene bassfrekvenser, det skal altså være en form for musikk, hehe... (trenger ikke være for salg)

                            Men stort sett så kan man bruke hva som helst med litt bass i...

                            En som brukte money for nothing med Dire Straits på forrige konkurranse jeg holdt.

                            Comment


                            • #15
                              *nynne på money for nothing*

                              Bassrace så ikke så vanskelig ut, men utrolig iriterende når man holder på
                              [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                              Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                              Comment

                              Working...
                              X