Vis full versjon : dB drag/bassrace konkurranse hos Eltek 01.09.07
Nils Solli
09-08-2007, 09:49
Som overskriften viser vil det bli avholdt db drag og bassrace konkurranse hos Eltek 1 september. Innsjekk for deltakere blir fra 10-12 og finaler blir ca kl 16.00.
Det er gratis for førstegangsdeltakere. Det vil bli loddet ut masse fine premier til deltakerne.
Eltek holder også åpen butikk fra kl 10.00-16.00 med masse gode tilbud.
Håper så mange som mulig finner veien til Tvetenveien 32 i Oslo den dagen.
dynabelgolfen
09-08-2007, 19:08
Jeg stiller på den, skal prøve dra med meg mest mulig folk:)
Alticity
09-08-2007, 20:53
Hadde vært gøy og vært nedover ja:)
dynabelgolfen
10-08-2007, 10:52
Hadde vært gøy og vært nedover ja:)
du får henge deg på meg da:)
Alticity
10-08-2007, 15:11
du får henge deg på meg da:)
Vurderer det ja:) må trene MYE på bassrace først da...
Kan noen forklare meg litt sånn i detaljer hva bassrace går ut på? er det å spille en hel sang, så er det maxmålingen av db som blir målt ved slutten av sangen, eller er det om å gjøre å "få den siste målingen" før konkurransen mellom de to bilene er over? jeg har liksom ikke helt skjønt konseptet her. :)
Alticity
10-08-2007, 15:24
Kan noen forklare meg litt sånn i detaljer hva bassrace går ut på? er det å spille en hel sang, så er det maxmålingen av db som blir målt ved slutten av sangen, eller er det om å gjøre å "få den siste målingen" før konkurransen mellom de to bilene er over? jeg har liksom ikke helt skjønt konseptet her. :)
Reglene er meget enkle:)
så det enkleste er jo og lese reglene;-)
http://www.dbdragracing.no/Regler/bassraceregelbok2007_norge.pdf
Hmm.. Så det vil være en lur ting å ha f.eks mikset sammen en cd med fete låter som har bass hele veien, og ikke bare i bass slag som i vanlige sanger? Eller er det ikke lov å stille med brente cd-er? Jeg syntes jeg leste noe om det der.. :)
Fan jeg er kort når det kommer til å lese å forstå ting selv.. hehe :)
Men det er ikke noe stress, jeg får ikke vært med på noen bassrace i år, forutenom kanskje det som eventuelt er i Tønsberg den 17 august, da er jeg sørpå, så kanskje.. :) Vi får se hva tiden viser. :)
basrace hørest kanskje enkelt ut,men det er skikkelig vanskelig og veeeldig morro:)
tror ikke det er love med "selvmix" musikk,tror neppe det hadde vært noe enklere om det hadde vært lov heller,er mange ting som spiller inn.
Alticity
10-08-2007, 18:24
Hmm.. Så det vil være en lur ting å ha f.eks mikset sammen en cd med fete låter som har bass hele veien, og ikke bare i bass slag som i vanlige sanger? Eller er det ikke lov å stille med brente cd-er? Jeg syntes jeg leste noe om det der.. :)
Fan jeg er kort når det kommer til å lese å forstå ting selv.. hehe :)
Men det er ikke noe stress, jeg får ikke vært med på noen bassrace i år, forutenom kanskje det som eventuelt er i Tønsberg den 17 august, da er jeg sørpå, så kanskje.. :) Vi får se hva tiden viser. :)
det må være orginale cd'er ja:) Det er lov med selvkomponert musikk hvis den musikken du lager eller mixer er å få kjøpt i en eller annen butikk:) Jeg bruker Bassrace cd jeg, som jeg kjøpte av Tor Steinar;)
Oh, såpass.. Hmm, jeg skal se om jeg får med meg den event'en i Tønsberg i allefall. Er på gol den helga, så tror jeg skal få med meg ei venninne nedover, så kommer jeg å hører på dere. :) Tror ikke jeg tør å stille i år da jeg ikke har peiling på hva jeg begir meg ut på, men kanskje til neste år.. :) Så om dere ser en litt skabbete rød mr2, og en litt småchubby fyr komme gående, så er det bare å huke tak i meg. hehe :D
Alticity
10-08-2007, 19:35
Oh, såpass.. Hmm, jeg skal se om jeg får med meg den event'en i Tønsberg i allefall. Er på gol den helga, så tror jeg skal få med meg ei venninne nedover, så kommer jeg å hører på dere. :) Tror ikke jeg tør å stille i år da jeg ikke har peiling på hva jeg begir meg ut på, men kanskje til neste år.. :) Så om dere ser en litt skabbete rød mr2, og en litt småchubby fyr komme gående, så er det bare å huke tak i meg. hehe :D
Gratis for førstegangs deltagere;) så det er bare å kaste seg ut i det:)
per egil
10-08-2007, 23:34
Jeg får vel prøve å ta turen jeg også, det er jo ikke så langt!!
dBcompaniet
11-08-2007, 01:09
det må være orginale cd'er ja:) Det er lov med selvkomponert musikk hvis den musikken du lager eller mixer er å få kjøpt i en eller annen butikk:) Jeg bruker Bassrace cd jeg, som jeg kjøpte av Tor Steinar;)
Det er tillatt med egenkomponert musikk, men det er ikke lov med rene bassfrekvenser, det skal altså være en form for musikk, hehe... (trenger ikke være for salg)
Men stort sett så kan man bruke hva som helst med litt bass i...
En som brukte money for nothing med Dire Straits på forrige konkurranse jeg holdt.
*nynne på money for nothing*
Bassrace så ikke så vanskelig ut, men utrolig iriterende når man holder på :p
Ok, nå har jeg lest reglene for BR, og det ser jo høvelig greit ut. Men la meg se om jeg har forstått dette helt rett.
Det kjøres gjennomsnittsmålinger på 3 sekunder, right? altså, 90 + 90 + 90 /3 = 90db.. Og dette racet varer i 30 sekunder, right? det er ikke noe maksmåling i løpet av den tiden der det er snakk i?
Hvis det er så at det måles i snitt på 3 sekunder, er det ikke like greit å bare vente til de siste 3 sekundene i racet, å knuse på med noe fet bass da, eller har jeg missa konseptet helt her?
Hvis det da måles snitt på de 30 sekundene racet varer, og man innimellom peaker over 129.9 (hvis vi stiller i den klassen) og har en eller to målinger på la oss si 132, da er man diska, selv om snittet er lavere enn 129.9? Sånn rent teoretisk, så vil det jo være rimelig umulig å oppnå 129.9db da, for en snittberegning vil jo alltid ta med seg det som er lavest, altså f.eks 30db på ene målinga, og da er man jo fucka :D
Sånn i grunnen ser bassrace ut som noe man bruker lil john og andre lignende artister på.
dBcompaniet
12-08-2007, 22:14
Ok, nå har jeg lest reglene for BR, og det ser jo høvelig greit ut. Men la meg se om jeg har forstått dette helt rett.
Det kjøres gjennomsnittsmålinger på 3 sekunder, right? altså, 90 + 90 + 90 /3 = 90db.. Og dette racet varer i 30 sekunder, right? det er ikke noe maksmåling i løpet av den tiden der det er snakk i?
Hvis det er så at det måles i snitt på 3 sekunder, er det ikke like greit å bare vente til de siste 3 sekundene i racet, å knuse på med noe fet bass da, eller har jeg missa konseptet helt her?
Hvis det da måles snitt på de 30 sekundene racet varer, og man innimellom peaker over 129.9 (hvis vi stiller i den klassen) og har en eller to målinger på la oss si 132, da er man diska, selv om snittet er lavere enn 129.9? Sånn rent teoretisk, så vil det jo være rimelig umulig å oppnå 129.9db da, for en snittberegning vil jo alltid ta med seg det som er lavest, altså f.eks 30db på ene målinga, og da er man jo fucka :D
Du har nok ikke skjønt det helt ;)
snittet måles i hele perioden på 30 sekunder, og det er til enhver tid snittmålingen du ser i displayet, og man jobber seg derfor sakte oppover mot maksen i sin klasse, dvs, 119,9, 129,9 eller 139,9 osv..
For å få ett snitt på 129,9dB så må man selvfølgelig spille over 130dB, men så lenge det er snittet som vises så blir man ikke disket. (Det er snittmålingen din som ikke skal overstige maksnivået i hver klasse.
Genialt med folk som deg tilstedet på forumet for å tegne å forklare å dytte inn med t-skje på nykommere slik som meg.. :-D Får bare mer å mer lyst å komme nedover til Tønsberg den 17 gitt. Tror jeg må overtale venninna mi til å bli med, så tar vi en helaften der. :)
Er det noen som vet når det begynner, og hvor det blir værende hen?
Nils Solli
26-08-2007, 21:52
Da er det 6 dager igjen til konkurransen så håper så mange som mulig finner veien til Eltek i Oslo. Det vil bli loddet ut premier fra dynaBel, Pioneer og Alpine til deltakerne.
Alticity
02-09-2007, 00:58
Etter hva jeg kunne observere var det en vellykket gjenomført konkuranse med flere nye norgesrekorder;)
Blant annet en transporter som spilte 143,4db i Show SPL, dette var en firmabil fra et byggfirma:)
Tor Steinar Aamodt
04-09-2007, 22:40
De som ikke var hos ELTEK gikk glipp av noe.... Neste år bør de som ikke var der komme !!!
vBulletin® v3.8.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.