Announcement

Collapse
No announcement yet.

Focal 165KRX Tester

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Focal 165KRX Tester

    Følgende høyttalere er testet i 2 ulike Tyske blader:

    Focal 165KRX3 - 3 veis Power komponentsystem
    165KRX3 – ”ny lydtrykksrekord, Referenzklasse”

    http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=3353


    Focal 165KRX2 - 2-veis Power komponentsystem
    165KRX2 – ”French Kiss”

    http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=3292


    Focal 165KRXS Slim - 165mm Focal Power
    165KRXS – ”kompromissløs, referansen”

    http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=3858


    Ikke ille av et Fransk høyttalermerke i Tyskland !
    Last edited by Elutstyr1; 09-11-2009, 16:31.

  • #2
    Where is the big news? Synes jeg alltid leser sånt om Focal fra de stedene der jeg...
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      Car & Hifi har dessverre sine yndlingsmerker som blir skrytt helt og holdent opp i skyene der ingenting er negativt.

      Ikke at jeg tror Ground Zero ikke kan spille bra for eksempel, men de er nok ikke så best på alt som Car & Hifi skal ha det til...

      Focal vil jeg tro er samme greia, siden det er samme bladet, så selv om jeg tror veldig godt om Focal-komponentene det er snakk om, så blir det hele veldig feil på en eller annen måte, siden det er nettopp Car UND Hifi som står for skriveriene! Hehe!
      Alpine 137BTi
      B² Audio = Lyd


      '97 E39 528

      Comment


      • #4
        Focal blir vel sjelden favorisert i tyske bilblader? Hvis det er noen i det hele tatt, så må d jo være tyske merker. Brax, helix og gz.

        Men jeg skulle gjerne hatt dokumentasjon på dette da, om de vinner testene så er de vel enkelt og greit bedre, eller sender inn flere varer til bladene til test etc.

        Skal ikke så mye til å slenge ut en påstand uten dokumentasjon.

        Comment


        • #5
          Du har nok kanskje rett i at tyske merker oftere blir favorisert enn franske der i gården ja, beklager den, hehe!

          Men det er liksom ett eller annet med troverdigheten som ikke er helt på topp i mine øyne, men jeg sier ingenting negativt om test-objektene i denne sammenheng for det!
          Alpine 137BTi
          B² Audio = Lyd


          '97 E39 528

          Comment


          • #6
            Gidder ikke å legge meg i diskusjonen om hva, hvem og hvorfor..

            Men må komme med en betraktning..
            Hvordan kan ett høyttalersett i en middels prisklasse oppnå max antall stjerner i "referensklasse", når det finnes saker på markedet, med langt høyere kvalitet og i en langt "høyere klasse", til og med fra samme produsent..?

            Når man strør om seg med superlativer på denne måten, går man fort tom når det kommer saker som er bedre. Og det gjør det!
            At det ikke finnes negative ting å si om ett produkt, finner jeg ganske så lite troverdig.

            My 2 cents
            [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
            [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
            [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

            Comment


            • #7
              Kanskje de mener referanse i prisklassen til settet de tester, jeg er ikke så stødig på tysk :-)

              Comment


              • #8
                Originally posted by Elutstyr.no View Post
                Kanskje de mener referanse i prisklassen til settet de tester, jeg er ikke så stødig på tysk :-)
                Sammendraga der er jo på Norsk da
                Mvh Tony
                - The only road to take is perfection itself

                Comment


                • #9
                  Ja, men det står ikke hva de mener med referenzklasse.. Sammendragene er jo laget for at vi som er norsk skal forstå hva som sies om høyttalerne, det er ikke noen vitenskapelig utredning.

                  Comment


                  • #10
                    men Focal 165KRX2 spiller jo helt nydelig.. ikke rart det vinner da, men hva konkurerte det mot mon tro....

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by macgyver View Post
                      men Focal 165KRX2 spiller jo helt nydelig.. ikke rart det vinner da, men hva konkurerte det mot mon tro....
                      Er som å si at en Porsche er en rask bil, da må jo alle kjøpe det!
                      Mvh Tony
                      - The only road to take is perfection itself

                      Comment


                      • #12
                        hvor stor forskjell er det fra 165KRX2 og 165KRX3? San rent lyd messig, er det verdt nesten 4000,- for å få 3-veis kontra 2-veis systemet?
                        Nåverende prosjekt: Toyota Hilux Arctic Trucks 2002

                        Comment


                        • #13
                          [QUOTE=vemiz;100840]hvor stor forskjell er det fra 165KRX2 og 165KRX3? San rent lyd messig, er det verdt nesten 4000,- for å få 3-veis kontra 2-veis systemet?[/QUOTE

                          Grunnen for at KRX3 koster 4000kr mer enn KRX2 er vel på grunn av mellomtonene,delefilteret og diskant og mellomtone podn man får med. Lydmessig vet jeg ikke noe om, men det får vi vel vite mer om en dag noen tester begge komponent settene skikkelig
                          Focal
                          Mosconi
                          Pioneer

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Bøijnis View Post

                            Grunnen for at KRX3 koster 4000kr mer enn KRX2 er vel på grunn av mellomtonene,delefilteret og diskant og mellomtone podn man får med. Lydmessig vet jeg ikke noe om, men det får vi vel vite mer om en dag noen tester begge komponent settene skikkelig
                            Ok, var klar over det. Men nå har jeg diskutert litt med Frode på BassBrothers, og vi kom frem til at jeg skal ha midbass elementene som er i "165 KRX3" i tilegg til komplett "165 KRX2" pakken. Så da blir det 2stk 6,5" element i dørene mine, diskant i A-stolpen, Delefilter fra "165 KRX2" og en ekstra forsterker (med delefilter) til basselementene fra "165 KRX3"

                            Så dette skal bli sykt bra håper jeg. Får endel mer utfylling av lydbildet nå.
                            Nåverende prosjekt: Toyota Hilux Arctic Trucks 2002

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by vemiz View Post
                              Ok, var klar over det. Men nå har jeg diskutert litt med Frode på BassBrothers, og vi kom frem til at jeg skal ha midbass elementene som er i "165 KRX3" i tilegg til komplett "165 KRX2" pakken. Så da blir det 2stk 6,5" element i dørene mine, diskant i A-stolpen, Delefilter fra "165 KRX2" og en ekstra forsterker (med delefilter) til basselementene fra "165 KRX3"

                              Så dette skal bli sykt bra håper jeg. Får endel mer utfylling av lydbildet nå.

                              Det blir rått detta....du må legge ut når du har testet dette oppsette
                              Focal
                              Mosconi
                              Pioneer

                              Comment

                              Working...
                              X